Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

19 nov, 2023

HJÄLP! bröstförstoring mentor anatomiska på torsdag 23/11

Bröstförstoring

Hej, jag har en inplanerad operation hos Per Windh på Art Clinic nu på Torsdag. De implantaten har rekommenderade mig efter mina förutsättningar var Mentor anatomiska cpg 323, 345cc. Ni som har mentor anatomiska hur upplever ni dom? Är ni nöjda med utseendet? Känslan? Upplever ni dom hårda? Någon som är missnöjd? Vill veta allt. Enligt Per var det dessa som skulle fungera bäst utifrån mina förutsättningar, har inte ens en urammad A-kupa i nuläget. Alltså dåligt med egen vävnad. Har en andra konsultation med Per imorgon då jag tvekar lite kring bredden och därför ska vi mäta igen för att se om det ev. finns utrymme för bredare implantat. Min stora oro just nu är att implantaten ska hamna för långt ifrån varandra, samt att jag ska uppleva att de är alldeles för hårda. Motiva ergonomix verkade inte vara ett alternativ enligt Per. Utan de var dessa han tyckte på mig. HJÄLP

Sortera efter

jocelyn1987 profilbild

jocelyn1987

Kvinna ·

20 nov, 2023

Jag har Mentor anatomiska CPG 323, 390cc, opererad 8/11 så inne på dag 12 efter operation. Har inget att jämföra med men kirurgen tyckte dessa skulle passa bäst på mig, jag hade kupstorlek AA innan. Valde mellan 345 och 390 men tog alltså den större storleken. Mina bröst är fortfarande som två bollar men tror resultatet kommer bli fint efter några månader.
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

20 nov, 2023

Tack för svar, vad spännande att se utvecklingen framöver nu då. Gick allt bra i samband med operationen? Jag var och träffade Per idag igen och vi bytte implantat till ett bredare. Men då i en lägre CC (330) Men nu sitter jag här och oroar mig över att det ska bli för litet. Tror inte övriga mått kommer att stämma om jag ökar till högre cc. Har ju inte så mycket själv i nuläget.
Gilla
Petra1979 profilbild

Petra1979

Kvinna ·

22 nov, 2023

CPG kommer inte vara hårda men dem är fasta utan tvekan, jag har haft mina nu i 11 månader exakt och jag älskar dem, snygg form, sitter där dem skall och är goa att ta på.' Jag önskar att jag kunde gjort 323 i H.P ist för mina 322 M+, men min kirurg sa att vi inte kunde göra det i 1 steg , skulle få bristningar pga min tajta hud. Men vid implantatbyte så kan jag gå större senare om jag vill då
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

25 nov, 2023

Jaa jag förstod det också så Petra, att om man uppdaterar implantaten i framtiden så kan det finnas utrymme för större/ högre profil osv. Så man får ju börja någonstans, man vill ju inte heller ha ett dåligt resultat om man inte har förutsättningarna för att det ska bli bra ☺️ Tack för ditt svar!!
Gilla
josssie profilbild

josssie

Kvinna ·

26 nov, 2023

Vad innebär CPG, när får man dom? Och varför tyckte kirurgen att inte ergonomix var lämpligt för dig? Ville du ha mjuka eller mer fasta/hårda?
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

26 nov, 2023

Cpg är som jag förstått det just anatomiska. Ergonomix är mjukare implantat, det min kirurg Per Windh sa till mig var att det är mycket större risk för rippling vid mjuka implantat och speciellt vid lite egen vävnad. (Jag hade inte mycket egen vävnad) Därav var det inte aktuellt med ergonomix. Hade ergonomix varit ett alternativ för mig hade jag gärna haft mjukare implantat, men vill inte riskera de komplikationerna. Min kropp har helt enkelt inte rätt förutsättningar för ergonomix ?
Gilla
goldandpink profilbild

goldandpink

Kvinna ·

29 nov, 2023

Hej hur har det gått för dig? :) är nu nöjd? Snart dags för mig att operera mig hos Per.. :D Jag fick dock välja motiva, fast han själv föreslog mentors anatomiska först. Men jag har nog lite mer egen vävnad fast mycket häng efter uttag av stora implantat + kraftig viktnedgång. Han rekommenderade nog mentor till mig också upplevde jag det som men att motiva skulle funka för mig? :)
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

29 nov, 2023

Hej, allt har gått finemang för mig. Kan inte vara mer nöjd. Har iprincip inte haft någon smärta alls, mest spänningar och tryck över brösten. Jag ser redan nu efter 6 dagar hur brösten har börjat lägga sig och är redan nöjd. (Nu är de visserligen hårda och svullna fortfarande, men har absolut mjuknat och börjar få en finare form) inte lika kantiga längre. Nu har jag mitt återbesök imorgon för att ta bort all tejp, han tejpar runt, emellan bröst samt på sidorna så lite svårt att se exakta resultatet när man inte ser under tejpen. Det som har varit är att jag har varit mycket tröttare än vanligt och behövt sova middag varje dag, men har sovit gott på natten också. Aldrig vaknat av smärta. Det verkar som att Per förespråkar Mentors anatomiska, vad jag har läst här från andra också. Men i mitt fall fanns det ju i nuläget inget alternativ då jag hade så lite egen vävnad. Så det var bara att gilla läget, hade antagligen valt motiva ergonomix om det hade fungerat med mitt utgångsläge. Just pga dom är mjukare. Så jag tycker att du gör rätt, är iofs väääldigt nöjd med mina nu så ångrar inte alls mitt val. Så spännande, Hoppas att det går lika bra för dig och du blir lika nöjd. ☺️
Gilla
Linda-Li profilbild

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Vad roligt att allt gått bra. Jag ska operera mig i februari, och ska sätta in Mentor anatomiska, förmodligen 330cc. Vad menas med CPG 322 och 323. Är det fylligheten.? Det var inget som diskuterades på min konsultation, och något som jag kommit på i efterhand. Vilka storlekar finns det där.?
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

28 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Vad roligt att allt gått bra. Jag ska operera mig i februari, och ska sätta in Mentor anatomiska, förmodligen 330cc. Vad menas med CPG 322 och 323. Är det fylligheten.?
Det var inget som diskuterades på min konsultation, och något som jag kommit på i efterhand. Vilka storlekar finns det där.?

Själva numret är liksom numret på de olika implantaten och dess profil, bredd, höjd. Om det är mentors anatomiska du ska ha och 330cc så tror jag att det är cpg 322. De som jag har med andra ord :) De är 12cm breda, 11.3cm höga, och projektionen är 5.1. alltså hur mycket implantatet ”putar” ut från kroppen. Jag är väldigt nöjd med utseendet på dom, verkligen. Synd att du inte är silvermedlem o kan se mina bilder för uppfattning. Det jag dock råkat ut för är rippling, ganska mycket.. tråkigt. Men hade också dåligt utgångsläge och väldigt tunn över bröstkorg. Inte mycket egen bröstvävnad heller.
Gilla
Linda-Li profilbild

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc. Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här.... Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.? Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller. Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

28 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc.
Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här....
Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.
Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag. Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.
Gilla
jocelyn1987 profilbild

jocelyn1987

Kvinna ·

28 dec, 2023

knasigakarin skrev:

Linda-Li wrote:

Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag.

Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.

Tråkigt att du fått rippling ? Jag har också mentor anatomiska. Har du bakom eller framför muskeln?
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

29 dec, 2023

jocelyn1987 skrev:

knasigakarin wrote:

Linda-Li wrote:

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag.

Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.

Tråkigt att du fått rippling ?
Jag har också mentor anatomiska. Har du bakom eller framför muskeln?

Jaaa jättetråkigt, lite rippling kan man ju ändå räkna med. Men det här känns extremt när jag läser andra trådar och jämför med andras rippling. Ripplingen är ju verkligen över hela brösten (förutom där bröstmuskeln täcker, vilket jag nu inser inte är speciellt stor yta. Endast ovantill) Min rippling är från strax ovanför bröstvårtan och sedan hela vägen ner till att bröstet slutar. Har alltså bakom muskeln. Du har ingen rippling eller??? så tråkigt då jag är väldigt nöjd med bröstens utseende osv i övrigt. Men känslan att ta på dom nu får mig att känna mig väldigt ledsen.
Gilla
Linda-Li profilbild

Linda-Li

Kvinna ·

30 dec, 2023

Hej. Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig. Är du nöjd med den storleken du valde.? Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.
Gilla
Linda-Li profilbild

Linda-Li

Kvinna ·

30 dec, 2023

Hej. (Jocelyn1987) Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig. Är du nöjd med den storleken du valde.? Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.
Gilla
knasigakarin profilbild

knasigakarin

Kvinna ·

30 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Hej. Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

Hej! Vad kul, Jag är väldigt nöjd med själva implantaten och dess utseende. Min återhämtning var väldigt smidig också, har bara bra att säga förutom att jag har fått ganska mycket rippling. MEN, det verkar vara ovanligt att få så mycket snabbt som jag har fått. Hade jag inte haft det hade jag varit 100% nöjd. Jag är från start väldigt benig över bröstkorg och hade inte mycket egen bröstvävnad (+antagligen lite otur på det). Jag är 177 och väger 63, så som sagt inte mycket underhudsfett. Rekommenderar verkligen implantaten, men är ju själv något missnöjd med tanke på ripplingen. Det är nog på grund av mina egna förutsättningar dock.
Gilla
jocelyn1987 profilbild

jocelyn1987

Kvinna ·

01 jan, 2024

Linda-Li skrev:

Hej. (Jocelyn1987) Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

Hej! Jag är jättenöjd med storleken, la in 390cc och tycker det passar mig jättebra. Har du provat i en provbh?
Gilla
Petra1979 profilbild

Petra1979

Kvinna ·

01 jan, 2024

Linda-Li skrev:

Vad roligt att allt gått bra. Jag ska operera mig i februari, och ska sätta in Mentor anatomiska, förmodligen 330cc. Vad menas med CPG 322 och 323. Är det fylligheten.?
Det var inget som diskuterades på min konsultation, och något som jag kommit på i efterhand. Vilka storlekar finns det där.?

322 står för 3 saker. 3 är fastheten i silikonet alltså CoH.3 den fastaste av mentors implantat. Första 2:an är implantatshöjden då anatomiska inte är helt runda när man tittar på dem framifrån. Andra 2:an är projektionen hur mycket put du får. 323 har alltså samma fasthet , samma höjd men ett snäpp mer projektion. Hoppas jag förklarade bra ? Det finns även 321 311,312,313 331,332,333
Gilla
Petra1979 profilbild

Petra1979

Kvinna ·

01 jan, 2024

Mentors anatomiska har nog den minsta risken för rippling då dessa implantat har den fastaste silikon gelen av alla Mentors implantat och fastare än Motivas. Just Motivas ergonomix har den största chansen just för rippling då den har den mjukaste gelen. Min kirurg påtalade just att när man inte har någon eller mycket lite vävnad under huden så ökar just chansen för rippling då det inte täcker ojämheterna under huden när implantatet väl sitter där. Jag hade väldigt lite vävnad men har inte fått någon rippling alls, har före bilder i mitt galleri.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem