Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newyork profilbild

newyork

Kvinna ·

15 jan, 2018

Hjälp! från 500 till 250?

Andra bröstoperationer

Hej! Jag är verkligen i behov av hjälp. För 5 år sedan gjorde jag en bröstförstoring. Jag var väldigt impulsiv då och kan ärligt säga att jag ångrar mig enormt mycket så här i efterhand. Eller gjorde det ganska fort efter operationen - det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig! Jag hade knappt en A kupa, ingen klyfta alls och kunde knappt handla BH på H&M. Längtan var enorm att få känna sig kvinnlig och kunna handla snygga underkläder. Så jag bestämde mig för att göra en bröstförstoring. Eftersom jag inte kunde så mycket om själva ingreppet och la inte så där jätte mycket möda på att ta reda på rätt information så la jag all min tillit på läkaren och tänkte att han hade koll på mina önskemål, vilket var naturliga bröst. Läkaren var Calle på Proforma Clinic. 500cc blev det och ni kan ju gissa hur det blev på en som var 177 och 70 kg tung - jag fick ju bomber! Alla i hemstaden pratade om det och den uppmärksamheten ville jag verkligen inte ha. Det var hemskt!! Det slutade med att jag aldrig använde tajta kläder osv. Att handla BH i butik blev den samma, fast i omvänd ordning, kunde inte hitta någon BH på H&M för att jag hade/har förstora bröst. Jag har ca 80F och kan inte hitta vanliga BH storlekar idag. Jag vantrivs i att bära bikini, svårt att hitta kläder som passar och det har blivit ett ännu mer elände. Jag ångrar mig så enormt som sagt, så nu har jag äntligen bestämt mig för att genomföra ett implantatbyte samt bröstlyft. Frågan och hjälpen jag behöver är att jag vill att denna gång ska bli nästintill perfekt, och jag har varit till Anna Von Platen på Proforma Clinic och hon började nämna 350cc M+ men jag kände bara att det kommer ändå bli för stort? Så jag bad om 250cc Moderate profil och det kunde hon gå med på. Ni som kan mycket mer än mig, snälla, kan ni försöka leda mig till rätt beslut? Jag önskar att få hamna på en B kupa, jag är 177 och väger ca 70 kg, är vältränad och ganska bred upptill med breda axlar och ryggparti, och grundtanken är så naturligt som möjligt. Mina drömbröst är Janni Delérs! Har även tänkt om jag skulle välja anatomiska men har läst om det och det verkar ändå inte vara någon garanti att dom blir mer naturliga? Tacksam för all hjälp jag kan få!

17

Sortera efter

TEL

Kvinna ·

15 jan, 2018

En tro är att 350 cc inte skulle bli stort med tanke på din längd vikt och kroppstyp(sen är ju smått och stort olika för alla). Men vill du gardera dig med att inte få för stors kör på 250:-) Sen tänkte jag på att du skriver att du vill ha b i kup storlek och en visuel c...silikon drar större kupor och vill du ha en visuell c så blir det kanske d/liten e i kup storlek. Är iaf en upplevelse jag har. Lycka till i ditt val
Gilla

newyork

Kvinna ·

16 jan, 2018

Åh men tack snälla för att du tog dig tid och skriva! Ja men precis. Men som alla andra, jag vill ju inte få föööör små heller. ;( Vad tror du att jag eventuellt kommer att få för storlek med 250cc MP? Aha! Jag är som sagt inte så påläst, men det jag i alla fall menar är att jag vill inte ha större än B kupa.. Visuellt är egentligen kanske strunt samma. Men som sagt, tack snälla för din hjälp! Uppskattas!
Gilla

TEL

Kvinna ·

16 jan, 2018

Det där med srorleken är så jobbigt! Man blir tokig haha! Ja du helt omöjligt att säga..kan inte ens gissa mig till storlek...men mp är lite bredare än hp och när brösten är bredare krävs det större kupor...så har jag iaf fått förklarat för mig. Sen så skulle jag rekomendera att du inte fokuserar så mycket på kup storlek...en b kupa på hm tror jag inte du kommer kunna ha oavsett vilken av storlekarna du väljer:-)
Gilla

newyork

Kvinna ·

16 jan, 2018

Haha ja det är inte det lättaste! Okej, men det var ju himla bra info, tusen tack! Så pass, åh vad tråkigt. Men, jag har i allafall boket ytterligare en konsultation med läkaren och jag har skrivit upp allt jag tänker på, så ska jag försöka få mer klarhet i detta! :) Återigen, tack!
Gilla

TEL

Kvinna ·

16 jan, 2018

Vad skönt, då kanske det känns bättre efter:-) Stort lycka till
Gilla

newyork

Kvinna ·

17 jan, 2018

Ja exakt. :D Tack gulle!
Gilla

Ninnhi

Kvinna ·

18 jan, 2018

Känner precis som du med att hitta bh. Och jag har har bara 250cc och har 70E/F i bh-storlek. Jag är dock endast 153cm lång. Men tänk på att det spelar roll om du har låg, mellan eller högprofil, runda eller anatomiska. Jag och min väninna hade samma bh-storlek trots att hon hade 400cc. Hon var dock 170 lång och hade anatomiska implantat medan jag har runda med mellanprofil. Lycka till på konsultationen om du inte redan har varit där! =)
Gilla

newyork

Kvinna ·

18 jan, 2018

Det är faktiskt skönt att veta att man inte är ensam om vad man känner, så tack för att du skrev! :) Vad gör profilerna för skillnad? Blir kupan större ju högre profil man har? (Okunnig i ämnet :( ) Jag har varit på konsultation och har bokat en operation 10/7, så det är ju ett tag kvar, men har även bokat in ytterligare en konsultation innan OP för att försöka klura ut alla frågor och funderingar som uppkommit. :) Tack gulle! :D
Gilla

Ninnhi

Kvinna ·

18 jan, 2018

Har du tex implantat med 300cc i låg profil så blir brösten lägre på ”höjden” men blir större i diametern än mellan- och hög profil med samma mängd i. Ju större diameter-desto större bh-storlek. :) Det var så lite så! Hade heller ingen aning om det innan min operation. Har fått lära mig det i efterhand tyvärr. Tänkte att jag skulle vara ungefär en c-kupa efter op. Men så blev det som sagt inte.. jag är dock väldigt nöjd med form och utseende på dom, men hade varit skönt att bara kunna gå in i vilken affär som och kunna köpa fina bh:ar, sporttoppar, bikinisar etc.
Gilla

Värmlanddusköna

Kvinna ·

21 feb, 2018

Heej Vi ser ju lite olika ut bröstmässigt men ville ändå visa dig mina Motiva 245cc runda låg profil. Med tanke på att du ska göra lyft och inte har jättemycket vävnad från grunden fattade jag från början.... så hamnar du kanske ungefär ca kanske som en annan storleksmässigt. Jag är ca 11,5 i bredd. När jag har b-hå så använder jag c-kupa så väljer du mini så blir det nog närmast din önskan skulle jag tro. Nu tror jag efter mitt smak och tycke att mellan profilen blir snygg, men väljer du den lär det inte hamna på b-kupa utan snarare d-kupa vilket du ju inte vill ha :) PS vem janni deler menade du? Hon jag sökte på har inte b-kupa Snarare stor d-kupa :) men snygg var hon Kram
Gilla

Jin

Kvinna ·

21 feb, 2018

newyork skrev:

Åh men tack snälla för att du tog dig tid och skriva!

Ja men precis. Men som alla andra, jag vill ju inte få föööör små heller. ;(
Vad tror du att jag eventuellt kommer att få för storlek med 250cc MP?

Aha! Jag är som sagt inte så påläst, men det jag i alla fall menar är att jag vill inte ha större än B kupa.. Visuellt är egentligen kanske strunt samma.
Men som sagt, tack snälla för din hjälp! Uppskattas!

Är lika lång som dig och väger ungefär lika, har 300 Mentor Mp och har 70 E i BH dock upplever jag brösten alldeles för små i förhållande till min kroppsstorlek. Var helt platt innan op max 100 cc i egen vävnad. Har ganska smal överkropp och midja, men lite mer höfter o rumpa. ( i jeans har jag ex oftast ca 28 i midja och längd 34) Ska nu efter 6 år äntligen ta ta i saken och byta implantat...har aldrig varit nöjd med stl. Naken framifrån ganska ok. men från sida och i kläder syns dom inte. Är ute efter ett naturligt resultat och vill både kunna framhäva/dölja brösten. Tänk så olika det kan bli och upplevas efter en op. Hoppas vi båda blir nöjda efter bytet :-)
Gilla

newyork

Kvinna ·

22 feb, 2018

Värmlanddusköna skrev:

Heej
Vi ser ju lite olika ut bröstmässigt men ville ändå visa dig mina Motiva 245cc runda låg profil.
Med tanke på att du ska göra lyft och inte har jättemycket vävnad från grunden fattade jag från början.... så hamnar du kanske ungefär ca kanske som en annan storleksmässigt. Jag är ca 11,5 i bredd. När jag har b-hå så använder jag c-kupa så väljer du mini så blir det nog närmast din önskan skulle jag tro. Nu tror jag efter mitt smak och tycke att mellan profilen blir snygg, men väljer du den lär det inte hamna på b-kupa utan snarare d-kupa vilket du ju inte vill ha :)
PS vem janni deler menade du? Hon jag sökte på har inte b-kupa
Snarare stor d-kupa :) men snygg var hon
Kram

Hej finaste! Gud vilka fina bröst du har! :D Ser så naturliga och vackra ut <3 Och självklart tack för att du tog dig tid att skriva OCH kolla upp Janni :D Jaha? Jag trodde det var typ B.. Haha, bra koll man har ;) Bra att någon annan har bättre koll och kan hjälpa mig med det. Var på konsultation nyss hos Magnus Kjelsberg och fick samma svar typ som av dig, det kmr nog hamna på en stor C eller en liten D, men jag känner mig rätt nöjd med det ändå. :)
Gilla

newyork

Kvinna ·

22 feb, 2018

Hej tjejer! Tänkte bara uppdatera er om min konsultation med Magnus Kjelsberg. Kom precis hem ifrån den och det med en stor lättnad! Han var så himla bra! Av alla 3 läkare jag hittills träffat så är han lätt den bästa. Han var så otroligt ödmjuk, lyssnade på mina önskemål, förklarade och beskrev, hjälpte mig med mina funderingar och han anpassade mitt mål och önskan efter mina behov genom att försöka hitta en lösning just åt det hållet. Han tog sig tid att lyssna och var väldigt tillmötesgående. Han var också ärlig och bekräftade det jag kände. Så jag ska förmodligen byta mitt nuvarande implantat (Mentor 500cc HP) till Motiva Ergonomix 320cc Demi eller 340cc Demi. Då har jag ett bröstbredd på 14 cm, men implantatet jag har idag är på 13,2 cm och jag har en väldigt tight klyfta, får knappt in ett finger och vill få lite bredare klyfta. Han förklarade på ett bra sätt hur han skulle utföra detta genom att sy ihop fickan m.m, så jag känner mig otroligt nöjd och trygg med det han sa. Att det är möjligt att tillgodose mitt önskemål. Det blir också ett lyft (lollipop) då jag har fått ett häng pga. de stora implantaten jag har nu. Ledsna bröstvårtor. ;( Så jag känner mig så glaaaad och befriad - op 23 maj och det är inte jätte långt kvar! :D Fick dessutom ett väldigt bra pris, pga. att jag är patient där sedan tidigare, så denna kombination av hans bemötande och pris så har jag bestämt mig att köra på detta och utesluta övriga konsultationer, alltså med Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. :)
Gilla

Värmlanddusköna

Kvinna ·

22 feb, 2018

Tack så himla mycket för dina fina komplimanger:) Åå va skönt för dig att det kändes så bra på konsultationen . Blir säkert kanon Kram
Gilla

Värmlanddusköna

Kvinna ·

22 feb, 2018

newyork skrev:

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera er om min konsultation med Magnus Kjelsberg. Kom precis hem ifrån den och det med en stor lättnad! Han var så himla bra! Av alla 3 läkare jag hittills träffat så är han lätt den bästa. Han var så otroligt ödmjuk, lyssnade på mina önskemål, förklarade och beskrev, hjälpte mig med mina funderingar och han anpassade mitt mål och önskan efter mina behov genom att försöka hitta en lösning just åt det hållet.
Han tog sig tid att lyssna och var väldigt tillmötesgående. Han var också ärlig och bekräftade det jag kände.
Så jag ska förmodligen byta mitt nuvarande implantat (Mentor 500cc HP) till Motiva Ergonomix 320cc Demi eller 340cc Demi. Då har jag ett bröstbredd på 14 cm, men implantatet jag har idag är på 13,2 cm och jag har en väldigt tight klyfta, får knappt in ett finger och vill få lite bredare klyfta. Han förklarade på ett bra sätt hur han skulle utföra detta genom att sy ihop fickan m.m, så jag känner mig otroligt nöjd och trygg med det han sa. Att det är möjligt att tillgodose mitt önskemål. Det blir också ett lyft (lollipop) då jag har fått ett häng pga. de stora implantaten jag har nu. Ledsna bröstvårtor. ;( Så jag känner mig så glaaaad och befriad - op 23 maj och det är inte jätte långt kvar! :D
Fick dessutom ett väldigt bra pris, pga. att jag är patient där sedan tidigare, så denna kombination av hans bemötande och pris så har jag bestämt mig att köra på detta och utesluta övriga konsultationer, alltså med Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. :)

Den storleken hade jag bestämt från början :) Men nojade in i det sista å bytte till låg profil Hade faktiskt gärna tagit 320 Demi nu i efterhand :))
Gilla

newyork

Kvinna ·

22 feb, 2018

Värmlanddusköna skrev:

newyork skrev:

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera er om min konsultation med Magnus Kjelsberg. Kom precis hem ifrån den och det med en stor lättnad! Han var så himla bra! Av alla 3 läkare jag hittills träffat så är han lätt den bästa. Han var så otroligt ödmjuk, lyssnade på mina önskemål, förklarade och beskrev, hjälpte mig med mina funderingar och han anpassade mitt mål och önskan efter mina behov genom att försöka hitta en lösning just åt det hållet.
Han tog sig tid att lyssna och var väldigt tillmötesgående. Han var också ärlig och bekräftade det jag kände.
Så jag ska förmodligen byta mitt nuvarande implantat (Mentor 500cc HP) till Motiva Ergonomix 320cc Demi eller 340cc Demi. Då har jag ett bröstbredd på 14 cm, men implantatet jag har idag är på 13,2 cm och jag har en väldigt tight klyfta, får knappt in ett finger och vill få lite bredare klyfta. Han förklarade på ett bra sätt hur han skulle utföra detta genom att sy ihop fickan m.m, så jag känner mig otroligt nöjd och trygg med det han sa. Att det är möjligt att tillgodose mitt önskemål. Det blir också ett lyft (lollipop) då jag har fått ett häng pga. de stora implantaten jag har nu. Ledsna bröstvårtor. ;( Så jag känner mig så glaaaad och befriad - op 23 maj och det är inte jätte långt kvar! :D
Fick dessutom ett väldigt bra pris, pga. att jag är patient där sedan tidigare, så denna kombination av hans bemötande och pris så har jag bestämt mig att köra på detta och utesluta övriga konsultationer, alltså med Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. :)

Den storleken hade jag bestämt från början :)
Men nojade in i det sista å bytte till låg profil
Hade faktiskt gärna tagit 320 Demi nu i efterhand :))

Vad skönt för mig att du skriver det, då känns det ännu bättre :D Men samtidigt har du fått så himlans fint resultat! Tack så himla mkt för att du gett mig så mkt. :)
Gilla

Värmlanddusköna

Kvinna ·

22 feb, 2018

❤️
newyork skrev:
Värmlanddusköna skrev:
newyork skrev:

Hej tjejer!

Den storleken hade jag bestämt från början :)
Men nojade in i det sista å bytte till låg profil
Hade faktiskt gärna tagit 320 Demi nu i efterhand :))

Vad skönt för mig att du skriver det, då känns det ännu bättre :D Men samtidigt har du fått så himlans fint resultat!
Tack så himla mkt för att du gett mig så mkt. :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem