Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Hjälp! Ni med små inlägg 150-250 se hit/proforma

Bröstförstoring

Är ny på forumet och var på konsultation 9/10-13 op 19/11 proforma och är sjukligt nervös. Kan omöjligt bestämma mig om strl. Vill inte ha "stora" bröst men mina egna har sjunkit ner lite men ändå inte såpass att jag behöver lyft. Har en 65C kupa just nu och funderar på att välja 150-200cc men blir det någon skillnad? Är även väldigt nervös inför op, erfarenheter Calle proforma? Jag vill egentligen bara ha tillbaka mina bröst från 20 års åldern och livrädd för 2 stora "bollar" jag "måste" vara tillbaka på jobbet 8:e dagen och enligt läkaren inga problem men läst riktiga skräck historier här så är nu livrädd. Arbetar på kontor så är ju inga lyft. Tacksam för info

21

Sortera efter

Pygme

Pygme

Kvinna ·

Det blir skillnad.. nu vet jag inte vad du har för övriga mått, längd vikt etc.. men jag hade i alla fall 70A, 65B och jag ville bara fylla ut lite, tog 225cc runda och jag tycker att det blev lite stort (det tycker ingen annan här inne dock haha) jag skulle gärna ha nöjt mig med 175cc, men det är också för att jag är väldigt kort, längden gör en del tycker jag, om du ska ha små implantat så tänk på att inte ta för smala utan hellre en lägre profil om du inte vill ha så mycket i volym, små bollar med brett mellanrum är inte så fint, mina är på gränsen, skulle jag ha valt om hade jag valt en lägre profil, samma bredd men mindre put för ett mindre resultat volymmässigt..dvs om dina förutsättningar funkar med en låg profil, har man tomt som behöver fyllas ut är det inte alltid det bästa.. 
Gilla
girl

girl

Kvinna ·

Ja det blir skillnad med 200, men absolut inte så du behöver oroa dig. Hur lång är du och vad väger du? Ska du placera framför el bakom muskeln? Tänk på att lite av storleken 'försvinner' när du lägger bakom jämfört med när du exempelvis gör ristestet. Tror du utan problem kan ta 200cc men det är ju självklart ngt som du och din kirurg måste diskutera utifrån dina förutsättningar:) Vi är ju olika trots allt!
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Tack för svaret tjejer! Jag har ganska "mycket" fyllnad själv men "tappat" lite ovanpå brösten då jag börjat träna en del=tappa fett. Är 168 lång och 53 kilo. Så svårt att veta hur det kommer bli.....ska lägga bakom muskeln och Calle på proforma tyckte 200-250 men sa att han även trodde att 150 skulle göra mig nöjd men knappt ge nån skillnad alls bara lite fyllnad och jag ska ändå göra en operation......han var även ärlig och ställde frågan "citat" ska du verkligen skära i dom där" för att han tyckte att jag gnällde över typ 50c jag vill fylla i "ovanför" haha. Men jag vill känna mig snygg naken och desto mer jag tränar desto mer fett tappar jag på brösten=missnöjd
Gilla
miamosara

miamosara

Kvinna ·

Du skulle ju även kunna transplantera fett om det bara är lite fyllnad du vill ha. Och du har något fett att ta av. Jag har bronsbilder som du kan se när du blivit bronsmedlem, vilket borde vara när som helst. Jag är jättenöjd och då ville jag ändå fulla ut lite mer ön vad det låter som du vill. Förstår att du ändå är ganska säker på ditt val eftersom du bokat op. Fördelen med transplantationen är att du slipper de komplikationsrisker som följer med silikoninplantat och det blir helt naturligt. + man blir av med eventuell fettdepå.:-) 5mm långa ärr. 2st/bröst. Bara en tanke. Lycka till.
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

miamosara skrev:
Du skulle ju även kunna transplantera fett om det bara är lite fyllnad du vill ha. Och du har något fett att ta av. Jag har bronsbilder som du kan se när du blivit bronsmedlem, vilket borde vara när som helst. Jag är jättenöjd och då ville jag ändå fulla ut lite mer ön vad det låter som du vill. Förstår att du ändå är ganska säker på ditt val eftersom du bokat op. Fördelen med transplantationen är att du slipper de komplikationsrisker som följer med silikoninplantat och det blir helt naturligt. + man blir av med eventuell fettdepå.:-) 5mm långa ärr. 2st/bröst. Bara en tanke. Lycka till.

Hade jag några egna bröst att tala om till att börja med skulle jag lätt välja det alternativet personligen, verkar ju superbra!

Antar dock att det inte ger samma lyfteffekt som implantat?
Gilla
miamosara

miamosara

Kvinna ·

kolla mina bilder...jag är då nöjd, mina är glada igen...men då hade jag ju inte jättehäng, för att fylla ut det behövs större storlekar och då är silikon bättre. Är brösten små och fasta så är inte fettransplantation idealisk då det inte går att fylla lika mycket på en omgång och då kan det bli väldigt dyrt. 
Gilla
CherryGarcia

CherryGarcia

Kvinna ·

Hej! Jag ska opas 4/11 och av Calle och ska också lägga i 200/250!! Tror inte vi har riktigt samma utgångsläge dock.. kolla mina bilder!
Gilla
miamosara

miamosara

Kvinna ·

Cherry: om det var mig du menade...nej vi har inte alls samma utgångsläge. Dina är jättefina och kommer bli jättefina. Kul. Det är ju inte så länge kvar nu, lycka till.
Gilla
CherryGarcia

CherryGarcia

Kvinna ·

Syftade på Tjejen85d som ska lägga in exakt samma mängd ;) Haha  nu är de inte så fina, men hoppas att de blir :) Nä jättesnart nu, längtar så otroligt mycket! Tack snälla!
Gilla
Moet

Moet

Kvinna ·

Hej,
Jag har 250cc bakom och det blir skillnad, fast lagom enligt mig. Inget som tar uppmärksamhet och du kan leva på med sport aktiviteter osv som vanligt.
Lycka till
/M
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Men mitt "problem/oro" handlar om att jag fyller upp en C kupa nu och inte har speciellt små bröst. Är inte Silver medlem så verkar inte kunna lägga upp bilder på mina bröst (frustrerad). Känns som att de flesta som lägger in har lite egen bröstvävnad/fått barn osv. Jag har varit super nöjd med mina bröst och alltid fått komplimanger för dom men tycker nu att de "tappat" lite och vill ha tillbaka mina 20 åriga bröst och kunna ha linnen osv utan bh igen som jag alltid kunnat förut. Skulle vilja se någon som har samma utgångsläge som mig.....
Gilla
miamosara

miamosara

Kvinna ·

Du ska kunna lägga in bilder i silvergalleriet även om du är bronsmedlem. Det är ett snabbare sätt att bli silver. Läs på OM POF. Förstår ditt problem..du skrev att du hade tränat och tappat fett och då ville jag bara informera att det finns alternativ till silikon. Den är ju ganska ny i sverige och alla känner inte till att det går.
Gilla
girl

girl

Kvinna ·

Du kan visst lägga upp silverbilder(avklädda) bilder. Du går in på lägga upp bilder till galleriet under din profilbild och och väljer silverbilder. Då får du fortare chans att bli silvermedlem. Bilderna granskas och godkänns och silvermedlemmar kan då se dom. Det tog bara över en natt innan jag blev silvermedlem då:) genom att du lägger upp avklädda bilder på brösten så ansöker du typ om att få uppgraderas till silver:)
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Nu har jag lagt upp bilder, är egentligen hyfsat blyg vad det gäller nakenhet men har panik. Min läkare tror ju att jag ska köra på 250cc men eftersom jag ändå har egen vävnad är jag rädd att det ser ut som att jag lagt in 400. Är tacksam för synpunkter då det här stressar mig otroligt. Känns onödigt att gå igenom en operation utan skillnad alls. Jag ville först ha 150 men hört att 50 försvinner och Calle sa att det såklart är upp till mig men tror jag blir mer nöjd med 200 iaf. Jag har även börjat träna väldigt mycket och kommer därför tappa fett=mindre bröst ytterligare. Är så tacksam för att ni tar er tid att hjälpa mig :)
Gilla
girl

girl

Kvinna ·

Utifrån vad jag kan se så tror jag att 200cc blir bra. Tror inte du sja ta så mkt mindre om du vill göra dom lite fylligare:)
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Oki tack för ditt svar. Just nu velar jag mellan 200-250 istället haha. Läkaren tycker 200 då 50 "försvinner" och han tror inte att jag kommer tycka det är för stort heller. Men jag är bara "rädd" att lägga ut nästan 40 000 och vara missnöjd samtidigt vill jag inte att dom fortfarande ska vara lite "hängiga"
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Jag tycker du ska gå på kirurgen rekommendation, jag tänkte precis som du och tog till slut lite mer än vad jag hade tänkt eftersom det är så svårt att veta, och jag ville inte kasta pengar i sjön liksom, ville få valuta för mina dryga 40000.. (när man ändå gör en operation) men ångrar att jag inte tog mindre.. om du verkligen bara vill fylla ut lite..
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Tack för ditt svar och synpunkt. Han tycker jag ska välja 250 men att även 200 borde göra mig nöjd med resultatet. Tycker dina bröst är super fina och inte alls för stora. Men det borde se större ut på mig eftersom jag har mer eget sen innan. Å andra sidan är jag nästan 170 lång. Kanske får bestämma mig där och då, men vill helst komma fram till något innan så jag kan slippa oroa mig för det här.....
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

har du gjort ristestet? 2 dl ris i bhn? 🙂 det blir ju lite annorlunda när det sitter i kroppen, men räkna ca på att du behöver 50cc mer än ris för samma resultat..
Gilla
Tjejjen85d

Tjejjen85d

Kvinna ·

Testade det igår men la det i en sport bh och blir ju inte samma sak......tyckte inte 2 dl ris kändes sååå stort då iaf. Och lite "försvinner" ju som sagt. Innan velade jag mellan 150-200 nu mellan 200-250
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem