Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

10 nov, 2015

Hjälp ni som lagt in 400cc

Bröstförstoring

Jag ska operera mig nu den 29 december och kom fram till storlek 400cc. Det kändes stort men inte för stort, det putade ut fint på sidorna vilket inte 375cc gjorde.. Nu är det lite mer än 1 månad kvar och jag börjar bli skraj.. Känns som att jag valt alldeles för stora bröst. Mejlade min kirurg och frågade vilken bh storlek jag kan få på ett ungefär och fick svaret 75E! Vilket låter gigantiskt. Jag använder nu storlek 70A och den kan jag inte ens fylla ut så med närmare eftertanke bör jag ha typ 65a.. Jag är väldigt liten i kroppen, jag är 161cm och väger 50kilo.. Så nu till min fråga tror ni att det blir alldeles för stort? Hur har ni upplevt den storleken? Eller är det fler här i samma sits som mig som sitter och velar kring storlek? 

44

Sortera efter

Anonym användare

11 nov, 2015

Tack snälla för era svar! Jag får fundera lite och se vilken storlek jag ska välja. Men det skiljer väl inte så Mycket mellan 375cc och 400? Cindi ja det låter stort men jag är ju helt platt nu. Det kanske blir lite större också eftersom att det är runda Hugh profile inplantat, jag har för mig att dom inte är lika breda men lite högre fyllnad om man säger så.
Gilla

Anonym användare

11 nov, 2015

High profile skulle det stå
Gilla

Anonym användare

11 nov, 2015

Nej 25 cc kommer inte ge dig en synbar skillnad! Så ställ dig frågan om du hellre har "lite för stora" eller "lite för små" böst, så kanske det underlättar ditt val även om det inte kommer vara märkbart när dem väl kommer i kroppen. Lycka till!

Gilla

Anonym användare

11 nov, 2015

Tack snälla du!
Gilla

3unicorn

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag tror det kommer bli jättefint med 400 på dig:) jag blev rekommenderad av min kirurg att ta 425, vilket är waaaay too big mot vad jag hade tänkt innan, trodde jag skulle landa på ca 350 max haha.. Men det såg jättebra ut när jag provade och kändes klockrent. Nu i efterhand velar jag lite också till och från på hurvida det är för stort eller inte, men det är för att jag tycker att det låter så stort. Tror vi blir jättetjusiga och nöjda med 400 och 425👍

Gilla

Guppi

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag tyck du ska ta 400 eftersom det inte är så stor skillnad. Jag velar mellan 340 mellan profil och 400 hög, det är lite större skillnad. Kan verkligen inte bestämma mig och har tills på fredag på mig :(
Gilla

Cindie

Kvinna ·

13 nov, 2015

Hej !! Jag velar med , är också rädd att jag ska få förstora bröst . Jag har 70 c men har inlägg idag 250 cc Ska byta nu och väljer mellan 400 cc eller 450 cc
Gilla

Cindie

Kvinna ·

13 nov, 2015

Vad är det för skillnad på mellan profil å hög ?.
Gilla

Guppi

Kvinna ·

14 nov, 2015

det är hur mycket implantatet putar ut :)
Gilla

Cindie

Kvinna ·

14 nov, 2015

Hej! Undrar vilken storlek du har nu med 450cc å vad du hade innan ? Jag är 70 cm runt väger 52 å 158 lång ska med lägga 450 men e rädd att det blir för stort på mig high profile tror jag det heter när dom är mindre i omkrets
Gilla

Anonym användare

15 nov, 2015

Tack allesammans för era svar! Jag har bestämt mig för att lägga in 400cc som jag valde på konsultationen. Då kändes det bra så jag är nog bara jäkligt nervös och tvekar över mitt val som nog många gör när operations datumet närmar sig :) snart är det äntligen min tur, vill bara få det gjort så man slipper gå och vänta!
Gilla

lajka

Kvinna ·

15 nov, 2015

December29 skrev:
Jag ska operera mig nu den 29 december och kom fram till storlek 400cc. Det kändes stort men inte för stort, det putade ut fint på sidorna vilket inte 375cc gjorde.. Nu är det lite mer än 1 månad kvar och jag börjar bli skraj.. Känns som att jag valt alldeles för stora bröst. Mejlade min kirurg och frågade vilken bh storlek jag kan få på ett ungefär och fick svaret 75E! Vilket låter gigantiskt. Jag använder nu storlek 70A och den kan jag inte ens fylla ut så med närmare eftertanke bör jag ha typ 65a.. Jag är väldigt liten i kroppen, jag är 161cm och väger 50kilo.. Så nu till min fråga tror ni att det blir alldeles för stort? Hur har ni upplevt den storleken? Eller är det fler här i samma sits som mig som sitter och velar kring storlek?

Tror inte alls att det blir för stort. Jag är kortare än dig, och har lgt in 450cc, vilket var max för mig. Hade absolut kunnat lägga in lite mer annars, det är jättelätt att dölja med kläder! Det är knappt nån skillnade på de storlekar du väljer mellan, och man vänjer sig väldigt fort.

Gilla

Äpple02

Kvinna ·

15 nov, 2015

Allt handlar ju om vad man är ute efter, i mina öron låter det som att det kommer bli jättestort! 

Gilla

Cindie

Kvinna ·

17 nov, 2015

Hej ! Jag tänkte med lägga in 450 cc j, är rätt liten är 70 cm runt å har 70 c idag med 250 cc inlägg . Antar att jag har 70 a utan inlägg ! Är 158 lång väger 52 . Tror du det blir för stort på mig ? Fick välja mellan 400 eller 450 kan inte bestämma mig,,,,,,
Gilla

Guppi

Kvinna ·

18 nov, 2015

Jag ska lägga in 400 om två veckor. Är 160cm och väger 54 :) har du testat att göra ristestet?
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2015

velar fortfarande kring storleken. känns som att det kanske blir alldeles för stort till min kropp. ska kontakta min kirurg och se vad han har att säga.

Gilla

madeleinep

Kvinna ·

30 nov, 2015

Jag var inställd på att lägga in max 300, men när jag förklarade för kirurgen hur jag ville ha det så rekommenderade han runt 400. Jag är också ganska liten i kroppen, dock är du 5 cm längre än mig men jag väger något mindre.  Angående bh storlek så åt dig inte luras av bokstaven. Velar du mellan 375 och 400 så ta 400, de kommer knappt bli någon skillnad. Jag har bild på mina 400 cc på min sida om du vill se.Lycka till!

Gilla

hejhopp

Kvinna ·

30 nov, 2015

Ta 400!!!
Gilla

3unicorn

Kvinna ·

01 dec, 2015

Anledningen till att jag börjar vela kring storleken är för att jag såg på instagram att Emelie Hollsten har 450 och är 162cm, jag tycker det ser för stort ut på största delen av hennes bilder... jag är 163 och har blivit rekommenderad 425.... Men ska få prova 425 och 380 innan op på torsdag få se vad som känns bäst, 425 var ju klockrent på min konsultation, dock var det typ den enda storleken jag prova....
Gilla

Anonym användare

04 dec, 2015

Jag mailade min kirurg imorse och fick svar nu. Han sa att 400cc inte alls blir för stort. Det kommer göra bröstet mer fylligt och puta ut mer på sidorna då implantaten är bredare än mina bröst. Skulle jag gå ner till 375 skulle det puta ut mindre. Så han sa att jag skulle tänka på det. Men det är väl fint när det putar ut mer på sidorna? Nåja nu känns det bättre iaf :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem