Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emma Brun

Emma Brun

Kvinna ·

Hjälp, osäker på storlek och form efter konsultation, 220-300 cc

Bröstförstoring

Hej! Jag var på konsultation för bröstförstoring igår och blev lite osäker på form och storlek. Jag har lagt in två 3D-bilder från konsultationen på min sida. Efter jag kommit hem och hunnit kolla ordentligt på bilderna och jämfört dem med andra 3D-bilder på forumet insåg jag att jag inte riktigt tycker om formen. Skulle hellre vilja ha en skidbacke och inte så runt utåt om ni ser vad jag menar? Eftersom jag inte tänkte på detta förs efter konsultationen frågade jag inte läkaren om det är möjligt att åstadkomma. Vad tror ni? Sedan blev jag så osäker på storlekarna. Tycker redan att 220 cc kändes som mycket men läkaren verkade mena på att jag kanske skulle ångra mig om jag inte tog lite större och att det inte var så stor skillnad mellan olika cc. Vill inte ha jättestora bröst men proportionerliga. Vilken storlek mellan 220-300 tror ni skulle passa mig? Tack för hjälpen!

8

Sortera efter

fiamiafia

fiamiafia

Kvinna ·

Jag har haft samma ångest angående storlek! Men vad jag verkar ha hört av nästan alla på forumet är att de ångrar att de inte la in större typ.. Jag prövade dock 300cc motiva, och när jag fick pröva dem innanför den där tighta tröjan kändes det hur stort som helst😲 Men sen när jag såg bilderna såg det rätt så naturligt ut ändå! Jag

Men du kanske kan ringa/mejla till din läkare och fråga lite om formen? Vad är det för implantat du valde? Jag vet att de jag har valt, motiva ergonomix, ser rätt så naturliga ut om det är det du var ute efter :) 

Gilla
Emma Brun

Emma Brun

Kvinna ·

Fiamiafia! Verkligen exakt samma känsla att det såg sååå stort ut. Men kanske också för det gick från 0 till 100. Tänker att man vänjer sig. Jag valde motiva ergonomix också. Men ja, jag kommer mejla honom och fråga. Tack för input!
Gilla
fiamiafia

fiamiafia

Kvinna ·

Haha ja det blir en stor chock när man inte är van med så mycket? Men till mig sa dom också att kan se rätt så annorlunda ut på 3D-bilden också så det kan ju bli rätt så annorlunda sen också🙂Men hoppas det går bra för dig!! :)
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Hej! Förstår er känsla o att man har många frågetecken inför Op. Jag op mig i jan på Nordiska fast hos Mattias. Är supernöjd med form, dock skulle jag nog lyssnat mer på läkaren om att inte ta för små, slutat stirra mig blind på siffror och gå på hur det känns! Jag hade typ ingen egen bröstvävnad själv, 75 A knappt, behövde därför lägga in lite mer för att få det resultat jag ville! Jag velade fram o tillbaka.. till slut på OP dagen bestämde jag mig för 450cc, är superglad i dag för att jag inte tog mindre! Jag börjar få min skidbacke, jag hade valt 500cc idag o jag ville inte ha stora bröst men propotionerliga till min kropp o såklart skillnad mot vad jag hade förut då jag var platt! Jag har börjat träna nu o känner inte på ngt sätt att de är i vägen. Sätter man på sig en sporttop försvinner de typ :) Jag tycker det är en härlig kännsla att kunna köpa behåar utan vadering o att man fyller ut :) äntligen! Lycka til!
Gilla
Emma Brun

Emma Brun

Kvinna ·

Kollade på dina bilder fiffy78 och dina bröst blev ju helt perfekta! Wow. Kanske ska 300 då iom att jag är ganska lång.
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Tack Emma Brun! Jag tror inte du kommer ångra dig. Men som sagt det beror lite på vad man har för önskemål om slutresultat. När var det dags för OP? Kan knappt fatta att det gått snart 3 mån för mig! Går så snabbt! Lycka till :)
Gilla
Emma Brun

Emma Brun

Kvinna ·

Jag ska operera mig i slutet av juni så jag har en del tid att bestämma mig! Tack för input!
Gilla
Lolitamin

Lolitamin

Kvinna ·

Hej, Jag säger samma sak till dig som till alla som ska operera sig hos Patrik. Lita på honom, om du är osäker på om du har varit otydlig med vad du är ute efter så berätta igen för att vara på den säkra sidan. Men efter det, låt honom avgöra vilken form och storlek på implantaten han tror kommer ta dig så nära ditt drömresultat som möjligt. Mina 3D bilder gav mig hjärnspöken också. Men lita på Patrik, han är en av landets bästa, antar att det är därför du valt honom från början :) Lycka till!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem