Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Hjälp! Perthese UHP 485 eller Mentor UHP 590?

Bröstförstoring
Jag och Tuve hade bestämt oss för Perthese UHP 485cc men så klart börjar jag vela så här 5 dagar innan op! Jag gillade verkligen mjukheten i Perthese men är orolig att de kommer att bli för små. Vill inte som många andra här ångra storleken och vilja göra omop. Mentor kände jag inte så mycket på eftersom de inte kändes lika gosiga. Tuve tycker att Mentors UHP 590cc också skulle funka på min kropp men att de kanske blir bulligare än Perthese.. Kan 590cc fortfarande se naturligt ut på mig eller blir det mer en plastig look? Alla tips och råd uppskattas enormt!
14

Sortera efter

minis

minis

Kvinna ·

Har du några förebilder?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

att börja vela storleken så här nära inpå operationen är sällan något bra. Jag tror det är dina nerver som spelar ett spratt emot dig 🙂
Gilla
9April

9April

Man ·

Kör på de stora e mitt råd! Man vänjer sig väldigt fort. Sen e det lite vilket utseende du vill ha... Ja e 173 cm o har 550 perthese. Ska byta till bredare vid min korr men har inte bestämt mig vilka ja ska ta. Om du jämför de två implantaten du kan välja på, vad e det som skiljer??? Put, bredd??? Det är mkt det som avgör hur det blir. E de större även bredare eller har de bara mer put???
Gilla
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Jag har men har inte känt mig bekväm än med att lägga upp.

Mentors 590cc är 12,5 cm i bredd och 6,3 cm i put. Pertheses 485cc är 12,6 cm breda och 6,0 i put.

Enligt Tuve är bredden på 12,5 optimalt för mig men att Mentors kan bli mer bulliga och ge ett mindre naturligt resultat. Vad tror ni? Har ca. 70C nu och skulle vilja gå till 70F-G. Vill ha en visuell DD-E-kupa.
Gilla
minis

minis

Kvinna ·

Tänkte mest bara på att se ditt utgångsläge kan hjälpa andra att se vad som passar. Har du mkt häng? Isåfall kanske inte ett vårtgårdslyft räcker.. Titta bara på min sida & resultatet av vårtgårdslyft. :(
Gilla
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Herregud! Hur kunde det bli så? :(

Jag tror inte att jag har så mycket häng, det är mest att mitt bröstveck sitter högt upp så bröstet går lite nedåt men Tuve sa att det skulle räcka med vårtgårdslyft...
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Du kommer inte se någon märkbar skillnad mellan dessa två när de väl sitter i kroppen så det är skit sak samma vilken du väkjer mellan dessa storlekar.
Gilla
minis

minis

Kvinna ·

Ameerah skrev:
Herregud! Hur kunde det bli så? :(

Jag tror inte att jag har så mycket häng, det är mest att mitt bröstveck sitter högt upp så bröstet går lite nedåt men Tuve sa att det skulle räcka med vårtgårdslyft...

Okej, då behöver du nog inte oroa dig. Jag har nog bara haft en jäkla otur och varit dum som inte gjort ett ankarlft direkt. Iimplantatet fyller inte ut min vävnad och ett vårtgårsdlyft räcker inte för att hålla uppe mitt tunga bröst. Ska korra om två veckor och blir de inte bra då så funderar jag faktiskt på att gå till Tuve :) Han verkar extremt duktig.

Gilla
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Stackars dig minis! Sa inte din kirurg innan att han rekommenderade ankarlyft? Nu blir man ju orolig men kirurgerna ska ju veta vad de sysslar med.. :-/

Jag ska hålla tummarna för dig! Tuve har jag bara gott att säga om hittills. Får se på måndag.. hehe :)
Gilla
minis

minis

Kvinna ·

Ameerah skrev:
Stackars dig minis! Sa inte din kirurg innan att han rekommenderade ankarlyft? Nu blir man ju orolig men kirurgerna ska ju veta vad de sysslar med.. :-/

Jag ska hålla tummarna för dig! Tuve har jag bara gott att säga om hittills. Får se på måndag.. hehe :)
Nix. Det var inget prat om ankarlyft. Visst kan man ifrågasätta dem, men man litar ju på deras kunskap. Men du har också valt ett implantat med mer projektion än vad jag har. Jag har låg profil och det fyller inte ut min vävnad vilket också kan vara skälet till att de börjat hänga igen. Absolut, jag har också hört mycket gott om Tuve. Lycka till!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Är du ute efter fasta bröst men ändå ett naturligt resultat så är perthese de bästa tror jag:-) har hört att andra tycker de är så mjuka och gosiga som du själv säger :-) Lycka till!! :-)
Gilla
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Guud vad svårt detta är! Famelica- Dina är ju jättefina och ser inte alls "fake" ut tycker jag. Är de mjuka osså?

I början var jag mer inställd på naturliga och brydde mig inte så mycket om storleken men ju mer jag tittar på bröst desto mer vill jag ha lite rundare som man kan ha utan bh.. Så svårt! Undrar om jag kan prova båda implantaten och bestämma mig innan op eller brukar de inte göra så?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tror det beror på hur mycket egen vävnad man har.. Jag hade 500 ml i varje bröst.. Ju mindre egen vävnad man har ju mer fejk look blir det... Mina är bara 3 veckor så de har inte mjuknat riktigt än tror jag :P Ja man blir knäpp, riktig beslutsångest.. Jag är glad att jag inte var här inne så mycket innan min OP då hade jag nog ändrat mig hur mycket som helst haha!
Gilla
Ameerah

Ameerah

Kvinna ·

Hmm, så klart.. Jag hade typ 200 ml bara i mina enligt Tuve och att mina bröst sitter ganska högt upp så jag är lite rädd att det kommer bli en skarp kant ovanpå och att de kommer hamna för nära nyckelbenet.. Men samtidigt är jag rädd att jag kommer bli besviken på storleken.. Aahh.. Ja, har definitivt blivit veligare sen jag blev medlem här haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem