Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nameeless

nameeless

Kvinna ·

Hjälp! stor skillnad mellan 250cc och 300cc

Bröstförstoring

Hej! Jag ska operera mig på L&E (patrik)nu på fredag. Har världens beslutsångest om vilken storlek jag ska ta, det står mellan 250cc eller 300 cc (motiva ergonomix). Tror ni det bli en stor visuell skillnad om jag tar 300cc? vill inte ha förstora men inte för små heller.

17

Sortera efter

Hadmatter

Hadmatter

Kvinna ·

Jag har fått för mig att ca 50cc försvinner vid bakomplacering, så om du lägger in 300 borde du ju få ungefär samma visuella resultat som du fick när du provade 250 :) Stort lycka till!
Gilla
Carpelanlady

Carpelanlady

Kvinna ·

Det beror helt på hur mycket vävnad du har innan. Jag hade en B-C kupa innan och fick C-D kupa nu med 250 ml + lyft. Du kan se mina före/ efter bilder på min sida! Tror dock inte det är så stor skillnad. Jag ville dock ha åt det mindre hållet. Lycka till :-)
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Jag har också inbokad tid hos Patrik (fast i april), Kände samma som dig vill inte ha för stora och inte för små. Bestämde mig efter första konsultationen för 245cc, och ville absolut inte ha större. Men efter den andra konsultationen kom vi fram till 325cc, och på 3D bilderna tycker jag inte att det är speciellt stor skillnad.
Gilla
nameeless

nameeless

Kvinna ·

Carpelanlady dina är såå fina ! De ser väldigt naturliga ut. Hoppas mina blir lika fina
Gilla
nameeless

nameeless

Kvinna ·

Hadmatter, jaha så 50cc försvinner, det visste jag inte. tack så mycket för hjälpen
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har 250c runda i mellanprofil och hade väldigt lite vävnad naturligt. Har en bild om du vill kika, lycka till!
Gilla
90-tjej

90-tjej

Kvinna ·

Jag hade jätte små bröst och min kirurg valde 360cc till mig när jag sa att jag önskade ha 300cc visuellt. 50cc ser man ingen skillnad på har jag hört av många och att det är snarare 100cc som gör lite mer skillnad. Det man hör från nästan alla är att man ska välja den större då man blir så storleksblind och lätt ångrar sig om man tar den mindre. Jag önskade också mindre naturliga runda bröst men känner redan efter en vecka att jag kunde ha lagt till 100cc utan problem. Har en bild på min sida! Hoppas de hjälper dig lite :) Lycka till med allt!
Gilla
nameeless

nameeless

Kvinna ·

Lily skrev:

Jag har 250c runda i mellanprofil och hade väldigt lite vävnad naturligt. Har en bild om du vill kika, lycka till!

är fortfarande bronsmedlem så jag kan inte se din bild :(
Gilla
nameeless

nameeless

Kvinna ·

90-tjej skrev:

Jag hade jätte små bröst och min kirurg valde 360cc till mig när jag sa att jag önskade ha 300cc visuellt. 50cc ser man ingen skillnad på har jag hört av många och att det är snarare 100cc som gör lite mer skillnad. Det man hör från nästan alla är att man ska välja den större då man blir så storleksblind och lätt ångrar sig om man tar den mindre. Jag önskade också mindre naturliga runda bröst men känner redan efter en vecka att jag kunde ha lagt till 100cc utan problem. Har en bild på min sida! Hoppas de hjälper dig lite :) Lycka till med allt!

ja har också läst här på pof att många valt de större implantatet. Men jag vill inte ha för stora heller, jag tänker små kan man alltid korrigera med pushup behå. Patrik sa även att om jag väljer 250cc att det skulle vara stor skillnad till vad jag har nu, vilket är lite tråkigt. Kan tyvärr inte se någon bild då jag fortfarande är bronsmedlem =/
Gilla
90-tjej

90-tjej

Kvinna ·

nameeless skrev:

90-tjej skrev:

ja har också läst här på pof att många valt de större implantatet. Men jag vill inte ha för stora heller, jag tänker små kan man alltid korrigera med pushup behå. Patrik sa även att om jag väljer 250cc att det skulle vara stor skillnad till vad jag har nu, vilket är lite tråkigt. Kan tyvärr inte se någon bild då jag fortfarande är bronsmedlem =/

Innan jag blev silvermedlem gick jag in på flertal hemsidor där det utför bröstförstoringar och kollade alla deras bilder. Det hjälpte mig ganska mycket :)
Gilla
nameeless

nameeless

Kvinna ·

90-tjej skrev:

nameeless skrev:

90-tjej skrev:

Innan jag blev silvermedlem gick jag in på flertal hemsidor där det utför bröstförstoringar och kollade alla deras bilder. Det hjälpte mig ganska mycket :)

det tänkte jag inte på, tack för tipset :)
Gilla
mamma87

mamma87

Kvinna ·

Jag lade in 265 hade lätt kunnat ta 300 nu i efterhand. Men som sagt det beror helt på vad du är ute efter för resultat samt hur mkt vävnad du har innan. Det är mindre risk för komplikationer med små implantat. Lycka till!
Gilla
Emelie1984

Emelie1984

Kvinna ·

Jag har också tänkt mig ett naturligt resultat. Men på min konsultation sa läkaren att jag hade väldigt bred bröstkorg att jag kunde ha stora implantat om jag ville. Känns som att allt över 400cc är stort i mina ögon men man kanske inte ska stirra sig blind på siffrorna eller vad tror ni?
Gilla
mamma87

mamma87

Kvinna ·

Emelie1984 skrev:

Jag har också tänkt mig ett naturligt resultat. Men på min konsultation sa läkaren att jag hade väldigt bred bröstkorg att jag kunde ha stora implantat om jag ville. Känns som att allt över 400cc är stort i mina ögon men man kanske inte ska stirra sig blind på siffrorna eller vad tror ni?

Ja precis. Kirurgerna kan oftast sin sak när det gäller storlekar. Det beror ju helt på vilken utgångspunkt man har. Jag var svinrädd för att få för stora bröst, så vågade inte ta mer än 265 men som sagt, nu med facit i hand hade jag lätt kunnat ta lite till. Är ändå väldigt nöjd med mitt resultat, tycker det är skönt att ingen annan märker om jag inte själv vill samt skönt att ha lite mindre med tanke på att jag tränar en del.
Gilla
mille

mille

Kvinna ·

Också rädd att få för stora... Vill ju ha de där alldeles lagom stora :) Min inställning från början var att välja 250 eller max 300cc. Bilden jag visade min kirurg tyckte han att jag behövde gå upp till ca 350. Och han la även till att mååånga ångrar att de inte tog större. Så nu börjar jag sakta klättra upp på 320 el 340 motiva mellanprofil. Hoppas bli silvermedlem snart så jag kan se era bilder här.
Gilla
jo22de

jo22de

Kvinna ·

Jag vill att mina ska se naturliga ut, men med en antydan till att vara "lite för bra för att vara sant-naturligt stora". Så inte alls uppenbart opererade men om jag skulle säga det så skulle reaktionen ändå inte bli chockerande. Fick utifrån det höra att minst 360 för att få till det jag beskrev men absolut inte över 450. Har ingen egen bröstvävnad. Är helt platt.
Gilla
Utforskaren

Utforskaren

Kvinna ·

Blev ni nöjda med strl tjejer? Är fortsatt bronsmedaljen så kan inte se era bilder men funderar på något liknande. Hur kommer det sig att bh strl med implantat blir större än utan implantat? Minne inte om jag läste det i denna eller en annan tråd.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem