Linnster
Kvinna ·
HJÄLP! Storleksval? 275cc eller 300cc
Hej tjejer! Behöver råd till tusen! Jag känner mig sååå osäker nu. Var på konsultation för ett tag sedan. Kom fram till att jag skulle lägga in mentor 275cc bakom muskeln, vilket kändes helt rätt där och då. Men enda sedan konsultationen för snart 2 veckor sedan har jag haft en kamp med mitt val av storlek. Jag vill inte ha för stora ( inte ute efter några bomber) och inte för små och sedan ångra mig senare. Utan jag är ute efter en naturlig look. Men varje dag så går jag ena stunden och funderar på om 300cc skulle kännas mer rätt, just för jag vill Verkligen inte känna att dom är för små och jag ångrar mig. Men får en känsla av att de kanske är för stort för mig ? Finns de någon som tänkt likadant som valde 275cc och ångrat sig? Eller finns de något dom bytte upp till 300cc och känner att de va helt klart rätt val ? Alltså är så förvirrar, mår verkligen dåligt vissa dagar över att jag ska göra fel val :( Behöver höra lite åsikter från alla pof:are som är så bra på tips o råd. Ps. Har väldigt lien egen vävnad
Sortera efter

Flisan.93
Kvinna ·

Linnster
Kvinna ·

MissGreen
Kvinna ·

Lilleskutt1
Kvinna ·
Från början velade jag JÄTTE mycket mellan 275 eller 300. Bestämde mig för 300 runda, men sedan gick jag på ytterligare en konsultation, hos en ny klinik för att jag ville ha lite mer kött på benen, där rekommenderades jag max 280, anatomiska. Efter att ha kikat runt på massa bilder här på POF och läst massa trådar landade jag dock på 255 MF anatomiska! Det var vad min kirurg rekomenderade. Jag är jätte nöjd med mitt val! Dom går lätt att klä ner, vilket jag tycker är skönt, då man börjat ny klass med nya vänner. Jag ville inte att det skulle vara uppenbart att jag fixat och trixat lite, haha! Dom är ganska stora tycker jag (när jag är utan kläder) men märker redan att jag börjat vänja mig vid dom och att dom börjat ändra sig lite! Jag tycker mina belv väldigt lagom till min kropp! Provade lite bh:ar i helgen, landade på en 70D i nuläget i alla fall! 😀 Gå på magkänslan! Hellre lite för små, eller hellre lite för stora? 25 cc gör knappt någon skillnad. 🙂

Pygme
Kvinna ·

Stelpa
Kvinna ·

Batgirl
Kvinna ·

Linnster
Kvinna ·

Nellan
Kvinna ·
Jag stod också i valet och kvalet mellan 275 cc och 300 cc. Det blev tillslut 300 cc Mentor runda mellan. Är så nöjd att jag inte valde 275! De är alldeles perfekta i storlek, och jag hade inte velat ha den mindre storleken. Även fast att skillnaden är minimal, så hade implantaten varit något smalare i bredd med 275 cc.
Konsultera med din kirurg, men jag skulle valt 300 cc (vilket jag också gjorde 😀)
Hur stora bröst har du nu? Det avgör också för hur stora de blir i slutändan. Sen går man mycket på hur bred din bröstkorg är också. 😉
Jag ska fösöka lägga upp bild på mina bröst, om du vill? 🙂

Linnster
Kvinna ·

Nellan
Kvinna ·
Linnster, vi ska se om jag lyckas lägga upp nån bild.🤭Haha!
Typ som jag hade innan, fast jag hade 70A och om jag stoppade upp BH:n lite gick det med 70B. 😀

Nellan
Kvinna ·

joja
Kvinna ·

Lyrisk
Kvinna ·

KaLi
Kvinna ·

raf95
Kvinna ·

Es97
Kvinna ·

hejisj
Kvinna ·
Innan jag opererade mig var jag väldigt tydlig med att jag inte ville har för stora, hellre att de skulle bli för små än för stora. Jag var även ute efter en rätt naturlig look då jag är rätt lång och väldigt smal så var jag rädd för att det skulle se konstigt ut med två runda bomber. Jag valde att lägga i 275cc och tycker de är inprincip perfekta för min kropp och alla säger att de passar mig så sjukt bra. Jag ångrar mig inte över mitt val men jag skulle nog kunnat ha i 300cc utan att det skulle se för mycket ut. Så om du velar mellan 275cc och 300cc skulle jag välja den störra om jag var du. De flesta som velar mellan två stolekar tar oftast den större :)