Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Hjälp tack! 615cc eller 700cc? Vad hade ni valt?

Bröstförstoring

Har ett implantatsbyte inbokat 18:e december men kan fortfarande inte bestämma mig för storlek! Har i dagsläget Mentor HP 450cc och kommer byta till Allergan TSX. Örjan trodde att jag skulle bli nöjd med 615 eller 700cc men jag tvekar inför vilket av dom jag ska välja! Är rädd att jag kommer ångra mig för att det blir för "litet" med 615 (inte bli så stor skillnad som jag vill ha mot det jag har nu) men lika rädd att det kommer bli "groteskt" med 700cc.. Vad hade ni valt? Kommer jag känna stor skillnad på 95cc mer eller mindre?! HJÄLP! :)

18

Sortera efter

Smileon

Smileon

Kvinna ·

Tror inte att det är någon större skillnad på 615 och 700 när allt kommer kring. Är inte det ena alldeles för litet eller groteskt stort kommer heller inte det andra att vara det, garanterat.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Anonym användare

Anonym användare

Tror det räcker gott o väl med 615. Du kan ju kolla produktkatalogerna och se vad 615uhp allergan motsvarar i mentor tex. 
Varför ska du ha soft touch och inte responsive föresten?
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

De blir inte så mycke större.tror som smileon att om de ena bli groteskt stort eller litet blir de andr de med. Du får utgå från dina egna mått.- 500 kan se ut som typ 250-300 på en del.men tänk efter tycker du dom är lite eller mycke för små?de kan ju räcka med 615. vad skulle du helst ha ,lite för stora eller lite för små?de kan låta stort men haka inte upp dig på det :) vad skiljer dom i mått?
Gilla
Sissy

Sissy

Kvinna ·

Står inför precis samma val som dig ts! Ska op mig den 13/12 här i Göteborg. Ja kan verkligen inte bestämma mig nu så jag bad läkaren beställa in båda 615 och 700cc uhp soft touch allergan till op dagen, så har lite tid på att klura men jag tänker precis som du! Vill inte det ska synas "för lite" samtidigt som man inte vill det ska se för jävligt ut :P efter konsultationen kände ja nästan helt säkert 615cc men nu lutar det mer mot 700cc jag vill ju ha STORA boobs annars hade jag ju vart nöjd med mina 400cc mentor som jag har idag! Spännande att följas åt, jag op ju några dagar innan dig så kan kanske visa bild sen om jag inte är full tejpad! ;)
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Stort tack för alla svar! Det är så härligt att kunna ventilera här 🙂

smileon: Tror du har helt rätt egentligen.. Bara mitt huvud som ställer till det! ;)

jen6: Bra tankar! Diskuterade det med sambon nu och vi tycker samma sak: det har "försvunnit" en hel del under det här året och vi upplevde dom som mycket större i början.. Visserligen var de svullna i början men efter att de hängt till sig ordentligt känns de verkligen mindre än från början. Kul att du valde mellan samma storlekar! Kan tänka mig att du har grym klyfta nu ;)

tin: Sant.. Tycker jag läst de där katalogerna fram och tillbaka hur många gånger som helst, de utskrivna exen är helt sönderbläddrade nu, haha! Vad jag läst verkar de flesta va nöjda med sina soft touch men inte alla med responsive - men jag kanske bara lyckats läsa "fel" inlägg? Ser att du bytt pga komplikationer: vet du "många" fler?

idae: Tack! Smarta och viktiga tankar.. :) Mått för implantaten:  615: bredd 14  projektion 6,5    700: bredd 14,5  projektion 6,6   Skiljer alltså en del i bredd men inte så mycket i put, finns inget implantat mellan dessa storlekar tyvärr! Inte om jag vill ha UHP.

Sissy: Kul att vi väljer mellan samma!! :) Verkligen svårt det här, man önskar att det fanns nått mitt emellan.. ;) I början var jag helt säker på 700, sen blev jag mer och mer inne på 615 men nu är jag orolig att det ska bli en för liten förändring för att jag ska va nöjd.. Vill inte att det ska se groteskt ut men precis som dig: vill ju ha STORA annars hade jag inte bytt! ;) Vi får följas åt tycker jag, håller tummarna inför ditt val och kommande op, säg gärna till direkt du bestämt dig! :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

boobies86 skrev:
tin: Sant.. Tycker jag läst de där katalogerna fram och tillbaka hur många gånger som helst, de utskrivna exen är helt sönderbläddrade nu, haha! Vad jag läst verkar de flesta va nöjda med sina soft touch men inte alla med responsive - men jag kanske bara lyckats läsa "fel" inlägg? Ser att du bytt pga komplikationer: vet du "många" fler?

Jag har inte läst om nån som är missnöjd med responsive, däremot soft touch. Säker på att du inte blandat ihop? :P
Vet att maja2 var missnöjd över att soft touch blev så hårda, lika med sia78 och candycane 

Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Jag har sett några som är missnöjda med responsive, då mest pga rippling eller att de önskade sig mer av en fejklook. Men mestadels är det nog som tin säger.
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

tin skrev:

Jag har inte läst om nån som är missnöjd med responsive, däremot soft touch. Säker på att du inte blandat ihop? :P
Vet att maja2 var missnöjd över att soft touch blev så hårda, lika med sia78 och candycane 

Jag har läst om flera som fått rippling med responsive, men som jag skrev: jag kanske lyckats läsa "fel" inlägg, dvs det jag "vill" läsa..
Vad var anledningen till att du bytte? Tycker du att dina responsive blir "plattare" i kläder än soft touch? Har läst om andra som tycker det men frågan är ju vad de jämför mot..
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Smileon skrev:
Jag har sett några som är missnöjda med responsive, då mest pga rippling eller att de önskade sig mer av en fejklook. Men mestadels är det nog som tin säger.

Ripplingen är det jag är mest rädd för, men det är ju inte speciellt kul med två stenhårda bollar heller...
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Har nog inte läst många som tycker att responsive blir platta (perthese däremot). Dock är det ju lite pest eller kolera; mjukare implantat hänger ju alltid mer och kan lättare ge rippling på vissa, hårdare implantat kan upplevas hårda och står mer rakt ut. Smaksak helt enkelt, så du får väl tänka på vilket utfall som skulle vara värst för dig personligen och ta det andra. Det är heller inte alla som upplever soft touch som jättehårda utan även det verkar högst individuellt. Provkläm lite på båda hos kirurgen? :)
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Smileon skrev:
Har nog inte läst många som tycker att responsive blir platta (perthese däremot). Dock är det ju lite pest eller kolera; mjukare implantat hänger ju alltid mer och kan lättare ge rippling på vissa, hårdare implantat kan upplevas hårda och står mer rakt ut. Smaksak helt enkelt, så du får väl tänka på vilket utfall som skulle vara värst för dig personligen och ta det andra. Det är heller inte alla som upplever soft touch som jättehårda utan även det verkar högst individuellt. Provkläm lite på båda hos kirurgen? :)

Jag har läst och läst och läst, och på rekommendationer för mig valt soft touch, men det får nog bli som du säger: känna på dom igen! ;)
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Jag tyckte nog att skillnaden mellan implantat var rätt marginell när jag provklämde, trots allt. Mina Silimed är någonstans mellan responsive och soft touch och jag tycker inte att de är hårda. Lite "studsigare" än vanliga bröst tror jag (hade ju inget innan att jämföra med), men det tycker jag känns bra. :)
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Nu blev jag lugnare igen.. :) Ska mejla Örjan och se vad han tycker och tror - har ju fortfarande 18 dgr kvar tills jag ligger på op-bordet! ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag fick synlig rippling med släta soft touch, texturerade soft touch och släta responsive så hurrar inte för soft touch om man ska jämföra. Hade bara släta soft touch 5 veckor så kan inte säga så mycket mer om dom men de texturerade soft touch blev stenhårda. Mina släta responsive plattas absolut inte till i kläder, dom är maxfyllda. Däremot är dom mer klämbara och ger mycket finare form än vad jag fick av soft touch. Med soft touch hade jag runda hårda porrbröst, obefintlig skidbacke.. Min kirurg säger att responsive är typ som mentor coh 1+ 
Gilla
Sissy

Sissy

Kvinna ·

Boobies86 vad blev det? :) 615 el 700?! Jag ska op imorn o står mellan dessa val, lutar åt 700cc :)
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Sissy: inte bestämt till 100 än, opas nästa onsdag :) Stort lycka till imorn!! Lägg gärna upp bilder och vad det blev för storlek när du är klar! :)
Gilla
Sissy

Sissy

Kvinna ·

Just d, var ju min tur nån dag innan ju :) lycka till du med.
Gilla
Sissy

Sissy

Kvinna ·

700cc alla gånger :) ja hade ju 400cc innan och har nu bytt till 700cc och dom känns absolut inte för stora snarare för små :P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem