Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Liseh

Liseh

Kvinna ·

HJÄLP, Tips & Råd!!! 335cc eller 375cc?? OP om 1v

Bröstförstoring

Hoppas på hjälp! Hej alla glada! Jag hoppas verkligen att jag kan få tips och råd inför min kommande OP som ska ske om drygt en vecka, 29 okt för att vara exakt! Jag har varit på konsultation på akademikliniken i Malmö, och där velade jag mellan MF 290 (tror jag de va) och MF 335, valde till sist det större alternativet. Har i nuläget väldigt små, ca 80 egen bröstvävnad. Har också nu i flera veckor velat över stl på implantaten.. Kommer det bli för litet eller inte, tänk om dom inte syns, mm mm.. Kan inte tänka på annat just nu, jag vill ju verkligen inte behöva känna att jag la in för lite! Jag frågade min kirurg Nicholas om jag skulle kunna lägga i MF375 ist, och visst, det gick ju an, MEN, då kommer implantaten att sticka ut 0,5 cm mot armhålan vilket ger en risk att man ser implantatens kant när man är naken, inget som syns med kläder på med andra ord.. Och de extra 40 cc som blir läggs alltså bara på bredden, inte på projektionen, den blir densamma! Hur 17 gör jag? Även att det känns smart då kanske att ta 335 så kan jag samtidigt inte släppa tanken på ett par 375! Behöver alla tips och råd som finns.. Dela gärna med er av egna erfarenheter. Och är det någon med liknande förutsättningar som jag, som har lagt in dessa stl?? Vad fick ni för bh-stl osv? Jag har nu 70 i undermått! Är tacksam för snabba svar i.o.m att jag antar att jag måste ringa till kliniken imorgon och be dem beställa 375 också isf.. Phuuuuu, blir snart tokig av allt tänkande, googlande och velande hit och dit, vill bara få detta gjort nu så jag slipper tänka på det mer sen! Med förutsättning att jag blir nöjd då vill säga! ;) Kramar Liseh!

17

Sortera efter

boobsforlife

boobsforlife

Kvinna ·

De är vanligt att man ångrar val av strl efteråt, oftast hade man velat ha större. Sen finns det dom som tycker att det blev alldeles för stort också givetvis. Jag tycker mina blev för små så jag hade velat haft rådet att "ta lite större". Om du redan nu tvekar på att de kan bli för litet tror jag det är bäst att du inte snålar på strl. Men ska du ha moderate eller? och bakom eller framför? runda eller anatomiska? mentor? jag hade a/b kupa innan och fick c/d kupa med 350 bakom muskeln. Men min muskel svalde ju en del av implantatet kan man säga. (har rätt täta bröstmuskler) så ångrar att jag inte valde större. Men om du är orolig att de blir för mycket på bredden varför ska du då ha ett sånt implantat? :)
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Implantaten valdes av kirurgen efter han sett mina förutsättningar, kroppstyp osv.. Jag ska ha anatomiska, geléhallon, allergan ( finns säkert fler namn på dem ) :) Är det värt att ev se en kant?? Kan inte bestämma mig om det.. Och hur mkt gör det egentligen utseendemässigt? Från 335 till 375?! Är såååå lost nu känner jag! Skulle helst vilja att någon bestämde åt mig! Dem ska läggas delvis bakom så jag vet ju att en del försvinner också!
Gilla
boobsforlife

boobsforlife

Kvinna ·

Hm ingen jätte koll på anatomiska förutom att min kompis har det och i 350cc, delvis bakom, ser helt perfekt ut på henne och hon hade akupa innan. Idag har hon c/d kupa. Vet inte hennes mått, men väldigt smal och nätt. :)
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Okej, tack så mkt! Jag känner att det ev får bli det större alt nu.. Ser att det är så många som skulle kunnat tänka sig lite större! ;) Får väl chansa och hoppas på ett fint resultat ändå!
Gilla
boobsforlife

boobsforlife

Kvinna ·

Aa :) lycka till med op'en och uppdatera gärna hur det går! :)
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

nämner kirurgen risken för synlig kant skulle jag inte välja en större storlek som innebär bredare implantat. OM du vill minimera risken att dem blir för små skulle jag hellre välja en högre projektion om möjligt.

Hoppas det blir bra och att du kan bestämma dig :)
Gilla
emelina

emelina

Kvinna ·

Jag skulle nog lyssna på kirurgen. Tänkte också på om inte en högre projektion skulle vara nått för dej? Har du frågat om det?
Gilla
Sandrupp

Sandrupp

Kvinna ·

Liseh, du och jag verkar ha väldigt lika förutsättningar gällande ålder, barn, längd, vikt och kupa innan. Jag har inte opat mig än, men min kirurg rekommenderade Mentors runda hög profil och 350 alt 375cc. Skillnaden mellan dem var att 375an var 3 mm bredare, ingen skillnad i putet. Båda var jättefint, men funderar ändå på om det är lite för stort. Hade tänkt mig mindre innan, men är nu inne på iaf 350cc. De råd jag har fått är att bredare kan ge ett mer fejkat intryck, men där vet jag samtidigt att många skulle säga emot! Det är en djungel!
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Åh, så skönt att höra :) Runda var inget alt för mig sa min kirurg då jag tydligen hade fått ett resultat som Victoria Beckham. Är visserligen inte det jag är ute efter heller, men runda är fint också! Jag pratade med dem på kliniken igår och hade även mejl kontakt med kirurgen, så de ska beställa hem 375 också, så hinner jag fundera en vecka till! Det är SÅ himla svårt att föreställa sig hur det kommer bli.. När jag tänker tillbaka på när jag stod och tittade på 3D bilderna så minns jag ju att jag tänkte, oj kommer dom inte bli större än så.. Men samtidigt vet man ju inte hur dem skulle kännas på! Jag får helt enkelt testa en gång till innan OP.. Och ta ett snabbt beslut och hoppas på att jag inte kommer ångra mitt val! Visst om man skulle känna implantatskanten på sidan å ner, det skulle jag nog stå ut med, men man vill ju absolut INTE få dubble bubble.. Då skulle jag nog gråta blod! Får reda på min op-tid idag, bad om en tidig tid, så nu börjar jag bli lite nervig, vid denna tiden om en vecka kanske jag ligger på op-bordet helt enkelt.. Phu!! Har varit så sjukt nervös inför detta nu sen jag bestämde ett datum, känner att det börjar övergå lite i motivation nu också, är väldigt peppad inför OP trots att jag vet att jag kommer halvt dö av nervositet och oro innan dem sövt mig! Men det känns samtidigt som att jag äntligen ska få min revansch, Och att jag knappt kan vänta! ;) Du hinner säkert gå igenom fler stl innan det är dags för din op.. Tror de flesta blir lite veliga! Det är ju trots allt väldigt mycket pengar det handlar om, + att man känner lite såhär, ska jag ändå gå igenom detta så måste jag ju ta till så jag blir nöjd! Man vill ju inte känna sen att man skulle velat ha liiiite till för att få det resultat man var ute efter från början. Men då jag också fått veta att de extra 40cc endast läggs på bredden så vet jag ändå inte om jag ska våga chansa.. Det jag fasar mest över nu är ju liksom, KOMMER DET BLI FÖR LITET med 335cc...!? Hoppas du inte har lika hemsk beslutsångest innan op som jag! Inget kul alls! Men nu blickar vi framåt mot nya faktiska bröst! :)
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

Testa och gå på magkänsla. Min velighet är katastrofal stor just nu
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Ja detta är då fasen inte lätt, dessutom har jag världens beslutsångest i vanliga fall.. Det gör inte saken bättre nu! Alltså jag kan stå ut med att känna kanten på implantaten men absolut inte om det blir "dubble bubble".. Hur vanligt är det, egentligen?? Det måste ju finnas ofantligt många som lägger in större implantat än sina anatomiska förutsättningar.. Hmm.. Jag vill så gärna lägga in 375, det har jag liksom kommit underfund med, men sen är ju frågan om det blir någon komplikation bara för det! Är väl också lite större risk för rippling om jag förstått det hela rätt, då jag heller inte har så mkt underhudsfett! HJÄLP!!!!!!
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

Liseh skrev:
Ja detta är då fasen inte lätt, dessutom har jag världens beslutsångest i vanliga fall.. Det gör inte saken bättre nu! Alltså jag kan stå ut med att känna kanten på implantaten men absolut inte om det blir "dubble bubble".. Hur vanligt är det, egentligen?? Det måste ju finnas ofantligt många som lägger in större implantat än sina anatomiska förutsättningar.. Hmm.. Jag vill så gärna lägga in 375, det har jag liksom kommit underfund med, men sen är ju frågan om det blir någon komplikation bara för det! Är väl också lite större risk för rippling om jag förstått det hela rätt, då jag heller inte har så mkt underhudsfett! HJÄLP!!!!!!

Jag är likadan - lider av extrem beslutsångest! DB som jag förstår det är väl inte supervanligt, men det förekommer. Oavsett placering. Hur mycket egen vävnad har du? Ska du ha anatomiska eller runda implantat? 375 är inte super stort, allt beror dock på dina egna förutsättningar.
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Ok, skönt att höra! Alltså jag har väldigt lite, han tippade på ca 80 egen bara.. Så det ska bli så jäkla skönt att äntligen få bröst ;) Har ju provat på 2 ggr när jag ammat, men då ser man ju dem på ett annat sätt! Fick liten C när jag ammade och sen gick dom tillbaka och det lilla jag hade innan försvann i stort sett.. Ingen som helst tendens till häng då dom är så små, men hud finns ju ändå att ta av! Jag ska ha anatomiska, & delvis bakom.. har också väldigt lite underhudsfett så han tyckte inte att runda passade! Just nu känns det som att jag har alla förutsättningar för alla typer av komplikationer istället, haha! Fy farao vad skönt det ska bli när det är klart! :)
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

Okej, ja då förstår jag! Opererar klinken med både runda och anatomiska ? Nejdå se det inte så, jag har bekanta som är super tiny och har fått super fina resultat och inga komplikationer!

När ska du opereras?
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Ja de har båda sorterna! TACK! Du är en ängel! Tror du precis hjälpte mig att ta mitt beslut! ;) 375 it is! Lägger ut före och efter bilder sen! Spännande!!! Hur går det för dig och dina planer? Kommit längre med val av stl?? Tack återigen.. :) Kram!
Gilla
Liseh

Liseh

Kvinna ·

Missade.. Jag ska opereras på tisdag.. Ska vara där när dom öppnar 7.30.. Så vid lunch hoppas jag dom sitter där! ;)
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

Liseh skrev:
Ja de har båda sorterna! TACK! Du är en ängel! Tror du precis hjälpte mig att ta mitt beslut! ;) 375 it is! Lägger ut före och efter bilder sen! Spännande!!! Hur går det för dig och dina planer? Kommit längre med val av stl?? Tack återigen.. :) Kram!

just-for-me skrev:
]Kul om jag lyckades få något frågetecken till ett utropstecken, jag själv har velat så mycket att någon med klara direktiv som hjälper en är absolut mer än välkommet! :)

Liseh skrev:
Missade.. Jag ska opereras på tisdag.. Ska vara där när dom öppnar 7.30.. Så vid lunch hoppas jag dom sitter där! ;)

Självklart kan det upppstå en massa komplikationer! Men, om man ska vara rädd för allt som kan hända i livet så är det nog bäst att man släcker alla lampor och lägger sig under täcket tills man somnar in för gott ;) Se det bara som - vilka komplikationer kan jag leva med (baserat på storlek, placering). Lyssna på kirurgen gällade storlek, han borde avråda dig om han absolut inte tror att det går. Det kommer bli stort om du är liten, men förhoppningsvis har du stark vävnad och slipper komplikationer!

Oooh vad spännande, jag kan knappt bärga mig. Ska hålla tummarna och ser fram emot bilderna. Jag tror jag bestämt storlek nu, och placeringen måste jag gräva lite mer i - ska ringa klinken så fort jag har huvudet med mig! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem