Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Hjälp, vad tror ni om 400cc?!

Bröstförstoring

Hej! Efter lång tid som "smygläsare" här på POF har jag nu äntligen tagit steget och blivit medlem :) Jag undrar nu vad ni tror om 400cc bakom muskeln, mellanprofil. Jag är 164cm och väger ca 64kg. Jag har i dagsläget en stor b-kupa alt. liten c-kupa. Jag är alltså inte helt platt, MEN jag har breda höfter och därför tycker jag att jag ser oproportionelig ut. Jag vill inte ha några jättebomber utan att de ska se mer naturligt ut. Så, vad tror ni, är de för mycket eller för lite? Några tips eller råd? Tack på förhand :)

14

Sortera efter

knäckehäxan

knäckehäxan

Kvinna ·

Jag förstår precis hur du känner!!! Jag är 1.66 och väger 63, väldigt timglasformad och min kirurg rådde mig att lägga in 530cc

Känns väldigt mycket, men de flesta här skriver att vi inte ska vara rädda för cc.

Jag ska opas av P Cosmo också på Citadellkliniken :) 23/11

Såhär känner jag

Ingen jag pratat med som har inlägg har tyckt att brösten blivit för stora. Ingen.

Tvärtom har 95% ångrat att inte dom lade in mer efter ca 1 år

Jag bad kirurgen ta hänsyn till att jag inte vill ha för stora, det inte får se plastigt ut och att jag inte vill känna att dom är för små efter 1 år. 530cc svarade han som sagt då

Nu närmar det sig och jag är så osäker så jag kommer att be om en konsultation till INNAN op

Det är ett stort beslut och kirurgen är den som vet bäst, anser jag.

Lycka till!!!

Gilla
bridget

bridget

Kvinna ·

jag tycker att 300-399 skulle passa bra, för att du är inte Jätte lång och inte heller jätte kort. men det är upp till dig! hoppas iaf att det blir bra

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har 435 och de ser snarare naturliga ut i mina ögon. Hade velat lagt in mer! Men mer hade aldrig fått plats ;)
Gilla
Boobles

Boobles

Kvinna ·

Jag har också tänkt på 400cc men jag är rätt så small och har nästan inget sedan tidigare. Jag tyckte inte att det blev alltför stort i spegeln vid konsultation, men efter fick jag veta att det är det " maximala" jag kan lägga i med tanke p mina " måt".
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja jag sa bara gör så stort du kan!! Eftersom jag visste att min hud skulle spricka tillslut så , några jättebomber skulle aldrig ens gå så.. Gör dom stora sa jag, hellre för stora än för små och nu känner jag att jag skulle velat haft 550 typ även om de aldrig hade gått ;) jag ska dock gå ner 5-6 kg i vikt pga min korta kropp och jag är ganska mullig.. Hade b kupa innan så det ska nog inte bli nå tippning pga vikt edgång hoppas jag! Att de ska vara så jävla svårt o gå ner i vikt, har verkligen lagt på mig 4 kg typ av dessa 5 veckor jag inte fått träna på... Hemskt!! Nästan alla ångrar ju att de inte tog större och att cc låter så himla mkt men väl i kroppen så ser de inte gigantiskt ut! Men jag fick höra att om jag vill ha större så öste jag opa om mig och de känns inte nödvändigt då de förhoppningsvis kommer se större ut när kroppen blir mindre, s jävla skönt att kunna banta utan att brösten försvinner de första som händer ;) Sen så blir man JÄVLIGT storlekblind kan jag lova!!!!!!!!!!! Så det gäller att titta tillbaka på gamla bröstbilder för att faktiskt se vilken sjuk skillnad det är!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Boobles skrev:
Jag har också tänkt på 400cc men jag är rätt så small och har nästan inget sedan tidigare. Jag tyckte inte att det blev alltför stort i spegeln vid konsultation, men efter fick jag veta att det är det " maximala" jag kan lägga i med tanke p mina " måt".

Samma sak för mig, har nästan inget heller sen tidigare, ska lägga in 400cc och det är max vad min kirurg vill lägga in på mig. Men jag skulle nog kunnat tänka mig större om det gått, är livrädd för att man ska tycka att de är för små om ett år.

Till trådstartaren: Jag tror att det kommer bli jättebra på dig med 400 med tanke på att du faktiskt har lite egen vävnad och inte är så lång :) Men i slutändan så är det du som ska bli nöjd..

Gilla
jessjessica

jessjessica

Kvinna ·

Jag kommer att lägga in 400cc HP bakom muskeln i övermorgon(!!) Jag är ca 164cm och väger ca 63 kg.. Har breda höfter och bigass haha. Nej, men jag har väl former. Jag har nojjat ganska mycket över att det ska bli för stort men efter att kollat på en massa bilder så känner jag mig väldigt säker på mitt val. Tror det kommer bli jättebra på dig :)

Gilla
This is me

This is me

Kvinna ·

Vem ska göra operationen?Jessica
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack för svaren, nu känns de faktiskt mycket bättre. Har kikat runt en hel del och tror att 400cc kommer bli bra :) Har också hört att man inte ska stirra sig blind på antal cc, men de blir lätt så. Hade tänkt mig runt 300-350cc från början, men med tanke på allt man läst om att man ska ta så stort man kan tänka sig så hamnade jag istället på 400cc.

jessjessica: Åhh va spännande, då vi har ungefär samma kroppstyp (med tanke på din beskrivning om breda höfter, haha)! Vore grymt kul och se bilder :) Stort lycka till!

Gilla
jessjessica

jessjessica

Kvinna ·

Joo, jag har ännu inte fattat att denna dag snart är här! Jag tänkte mig också runt 300-350cc först men när jag var på konsultationen så tyckte jag det såg mycket bättre ut med 400cc :)

This is me: Det är Jenny Cajander på Läkarhuset Norr som kommer operera mig

Gilla
This is me

This is me

Kvinna ·

Du ska följa magkänslan.Hon vill ju att det ska se naturligt ut som hon sa till mej förra fre.Kändes som ???Det är ju min kropp.Där av känns det trist jag har inga pengar för att lägga in större.Tror det är viktigt att dom lysnar till kunden o inte vad dom tycker!Lycka till
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

knäckehäxan skrev:

Jag förstår precis hur du känner!!! Jag är 1.66 och väger 63, väldigt timglasformad och min kirurg rådde mig att lägga in 530cc

Känns väldigt mycket, men de flesta här skriver att vi inte ska vara rädda för cc.

Jag ska opas av P Cosmo också på Citadellkliniken :) 23/11

Såhär känner jag

Ingen jag pratat med som har inlägg har tyckt att brösten blivit för stora. Ingen.

Tvärtom har 95% ångrat att inte dom lade in mer efter ca 1 år

Jag bad kirurgen ta hänsyn till att jag inte vill ha för stora, det inte får se plastigt ut och att jag inte vill känna att dom är för små efter 1 år. 530cc svarade han som sagt då

Nu närmar det sig och jag är så osäker så jag kommer att be om en konsultation till INNAN op

Det är ett stort beslut och kirurgen är den som vet bäst, anser jag.

Lycka till!!!

Jag vet inte varifrån du hämtat din statistik. En omröstning på POF gav dock detta resultat för en tid sen:https://plastikoperationsforum.se/omrostning/du-som-forstorat-brosten-tycker-du-att

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Singha: När man tar hänsyn till din längd i kombination med din vikt så tycker jag att du ska ta minst 400...kanske 500 för att se till att du känner sen att du inte fick för lite.

Ju smalare man är, desto större blir brösten visuellt.... men om man är kurvig så behövs det mer cc för att jämna ut helheten så att man får timglaskroppen =) det e som att kroppen på ett sätt slukar storleken på brösten ju "större" kropp man har..

Jag sj är kurvig...har lår och rumpa, höfter..420 cc blev jättebra på mig men jag kunde ha tagit 500 bara för att framhäva ännu mer en smal midja och en ännu tydligare timglaskropp..

hoppas du förstår vad jag menar.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Miss M: Förstår absolut hur du tänker. Har velat fram och tillbaka om jag ska ta mer eller inte. Jag är bara rädd för hur de kommer se ut om några år då mina bröst inte är jättefasta nu utan har lite häng. Så svårt de här alltså ..

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem