Marvin
/ ·
Hjälp, vilken storlek? 510 eller 600 cc?
Hej allihopa,
Behöver verkligen hjälp från er som har gjort en bröstförstoring.
Jag är ca 1.69 lång och väger runt 65-67, har i nuläget strl 75A i BH och vill gärna gå upp till stor C eller D kupa. Var på Citadellkliniken hos Peter Cosmo för ett tag sedan och då han mätte mig (kommer inte ihåg exakta mått) så sa han att jag var rätt bred över bröstkorgen och tack vare mina mått upptill och att jag har ganska stora höfter/inte är pinnsmal så ansåg han att något av de större implantaten skulle ge mig en mer proportionerlig kropp, som jag så gärna vill ha.
Jag fick prova 510 cc och 600 cc, de två som han kunde rekommendera mig. Tills slut bestämde vi att 600 cc blev bra, men nu har jag börjat tveka. Har läst runt lite och det verkar väldigt stort.. jag vill inte ha megabröst, bara så att det ser naturligt och proportionerligt ut på mig. Det känns också mycket då det är min första operation och jag är rädd för komplikationer och att det ska bli för tungt för min rygg/nacke. Så snälla, kan någon råda mig?
Ska nog dit för en extra provning innan min operation, men ville höra era åsikter/råd.
🙂
Sortera efter

LindaG
Kvinna ·
Jag kan själv inget om storlekar då jag inte gjort bröst ännu. Men det blir nog skitsnyggt bådeoch! :)
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
Hej. När jag var på konsultation hos cosmo valde jag 550cc. Eftersom jag är ganska bredhöftad och bred axlad såg de bäst ut, efter det började jag tveka och var rädd att de skulle se enorma ut, men efter att ha tittat runt på bilder börjar jag bli rädd för att de blir för små :-). Ska på en extra konsultation om två veckor för att prova ut lite större om det får plats. Jag är 164 och väger runt 57kg. Vill inte ha enorm men vill heller inte ångra att jag inte tog de större.
Gilla

Anonym användare
600 är inte så himla stort, rekomenderade HAN dig båda. Så kör på det större! känns som att kirurgen oftast inrte vill rekomendera eller he in för stora så dom skulle nog inte bli så stora.
Många velar mellan två olika, och är rädd att de kommer bli för stort och sen slutar de med att man ångrar att man inte tog större. Var inte rädd för cc, kolla upp måtten på dessa olika implantat och gå efter måtten du vill ha ist för antalet cc :)
Gilla

Anonym användare
jag är själv 169 lång och väger 63, som dig så är jag bredhöftat och jag ville också ha stora bröst men ändå inte för stora. Jag velade mellan 500 och 550, några dagar innan operationen var jag jätte osäker för jag var rädd att 550 skulle bli alldeles för stort. Men på själva op dagen så bestämde jag mig för 550, och idag är jag VÄLDIGT glad över det. Det är ingen som märker att jag har gjort en op. Jag har träffat jätte många kompisar som jag inte har sagt något till och de har inte sagt något, inte ens fått blickar ner mot brösten. såhär efteråt känner jag nästan att jag hade kunnat valt 600. Så jag skulle säga ta den större om du velar mellan två storlekar. :)
Gilla

Marvin
/ ·
Okej.. Ja, jag får hoppas det, har bara beslutsångest.. har velat detta så länge :) !
Gilla

Marvin
/ ·
Hej,
Okej. Jag kan i princip ingenting om storlekarna, undrar varför han rekommenderade 510 cc till mig? Har det kanske med måtten att göra? Visst, det är så svårt att veta hur slutresultatet blir (även om man varit där och provat) för när man söker på nätet så ser det antingen för litet eller för stort ut.. :P Precis så jag känner också. Hör gärna av dig hur det gick där, spännande att veta :)
Gilla

Marvin
/ ·
Skönt att höra det! Ja, han rekommenderade mig det utifrån mina mått och vad för resultat jag ville ha.. men han lade även till, att om jag gör 600 cc så kan jag inte dölja det :P (skillnaden från nu och då kommer vara så markant sa han) men det är väl klart när jag typ inte har något nu.. Jag är bara rädd att han är glad för stora inlägg, men enligt andra så ska han inte vara det..
Tack så mycket för tipset, det ska jag absolut göra :)
Gilla

Marvin
/ ·
Okej, då verkar vi vara i samma storlek ungefär.. Det gör mitt val lite lättare, skönt att veta att det inte blev så överdrivet fokus mot dina bröst från dina vänner, det är det jag vill undvika också.. Men, vilken BH strl använder du nu, efter operationen? Tydligen varierar det, men det hade varit lugnande att ha ett hum om vilken strl jag ca kommer ha efter min operation..
Och känner du att det är tungt, eller det är inte så illa som jag har föreställt mig att det är? La du dina bakom eller framför muskeln? (Mina ska vara bakom)
Jättetacksam för ditt svar, jag går och oroar mig för att det ska bli för stort hela tiden.. haha :)
Gilla

Anonym användare
Jag pendlar mellan 70E och 70F nu, innan op hade jag 75b. Nä, jag tycker inte alls att det är tungt, bara ibland om man böjer mig mycker framåt då kan jag känna av ryggen men inte annars. jag la delvis bakom muskeln :)
Jag har lagt in en bild när jag har kläder på mig så ser du hur det ser ut :)
Gilla

Marvin
/ ·
Okej, då vet jag lite mer vad jag har att vänta :). Vad innebär delvis bakom för slutresultatet?
Jag vet tyvärr inte hur man kan se bilder här, jag kanske inte har varit medlem tillräckligt länge? :S
Tack så mycket för din hjälp, uppskattar det verkligen! :)
Gilla

Grubbelfia_2012
Kvinna ·
Jag är 164 & väger ca 68-79kg, jag har 550cc hp och är super nöjd.... Känns varken små eller för stora...
Tror 600 blir kanon på dig :))
Gilla

Marvin
/ ·
Okej.. Då kanske 600cc blir bra till mig.. Skönt att höra att du är nöjd iallafall! Men är det inte svårt att hitta så stora bh:ar i vanliga klädbutiker? Och.. Vet du ifall 100cc motsvarar 1dl? :)
Gilla

Grubbelfia_2012
Kvinna ·
Jo, det är svårt att hitta Bh:ar vanliga butiken...
H&M är mer eller mindre till att glömma..
Lindex har upp till DD vilket är ca E, men de var små när jag hade 440.
Så ska man komma i en sån så får man ta ännu mindre cc.
Men Change är en bra sida, med söta bh:ar & bra rea avdelning...
Samt fri frakt =D Gina har just nu mjuka bh.ar som är kanon för 99:-
Tjaa... Det blir ett ca 1 dl på 100cc... Det är bra utgångspunkt ialla fall..
Sen ska man vara noga med vilket "put" och omfång man är ute efter så man inte
formar "ristestet" fel, samt räkna att ca 25-50 "försvinner" kallas det...
Men det beror oxå på vilken typ av implantat man tar... ;))
Kram
Gilla