
happyjenniegbg
Kvinna ·
Hud lotion efter användning av Descutan?
Hej!!
Jag var idag och köpte Descutan inför min Op, men har hört att man inte får smörja in sej med hud lotion eller liknande efter man duschat med de..
är så fruktansvärd torr i huden smörjer in mig varje dag o varje gång efter ja duschat.
min fråga är ..
hur har ni andra gjort med de ?
Tacksam för svar :)
Sortera efter

Smarrig
Kvinna ·
Inte smort in mig alls. Det tar ju som bort effekten, alla bakterier ska ju bort.
Så försök hålla dig, jag blev inte så torr som jag trodde. Men det är ju bara en engångshändelse och i bra syfte :)
Gilla

A72
Kvinna ·
Jag har oxå så torr hud och frågade min klinik innan. De sa att det var ok för mig att smörja in ansiktet bara.
Gilla

Tj123
Kvinna ·
Det står på bruksanvisningen att du inte ska. Tror särskilt inte det är bra runt området du ska opereras. Bäst är nog om du bra står ut tills efter operationen. För ditt eget bästa :)
Gilla

Anonym användare
Du ska absolut inte smörja in dig med lotion efteråt. Varken i ansiktet eller på kroppen! Descutan är ett bakteriedödande medel som tar bort allt. Det är därför som man känner sig extra torr efteråt. När man använder lotion så täpper man till och dövar klådan. Det får inte finnas något på kroppen, allt måste vara sterilt och rent. Man blir verkligen förvånad när man läser att någon klinik har sagt att det är ok med lotion i ansiktet. Måste vara något missförstånd där. Tips: ta med lotion och lipsyl, ställ på bordet så du kan smörja in dig när du ligger i sängen efteråt.
Gilla

Missis
Kvinna ·
smörj inte in dig.. som ovanstående säger , det är ju bara en gång sen kan du smörja dig.. jag är också otroligt torr i huden.. förberedde mig på det värsta.. men tyckte inte alls det var så farligt..
lycka till!
Gilla

happyjenniegbg
Kvinna ·
okej tack så mycket för alla svar :)
Gilla