Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Soffiproppen profilbild

Soffiproppen

Kvinna ·

17 mar, 2014

Hur mkt kan 255cc variera i storlek egentligen?

Bröstförstoring

När jag var på konsultation så sa de att jag bara kan ha 255cc eftersom jag är 11,5 cm över bröstet. Som jag förstod det så avrådde han alltså från annan storlek än just detta. Men när jag läser på forumet här så verkar ni alla vara insatta i alla möjliga olika versioner av storlekar. Fick ni välja fritt? (Jag förstår förstås att de flesta kirurger avråder allt för stora storlekar och är rädd om deras rykte). Jag såg på ett ungefär hur det skulle bli genom 3D, men jag har en vän som opererade in 235cc (vattenfyllt implantat dock) och hennes blev jättestora så nu är jag lite avskräckt att 255cc kanske blir för stort på mig. Jag har mkt smal överkropp och vill bara ha en fyllig B-C. Hennes blev E och hon hade mindre bröst än mig från början till och med! Är det ngn som vet varför det kan bli så stor skillnad på samma inplantat, bortsett från utgångspunkten av sin egen storlek från början? Jag tror Akademikliniken visade en 255cc MF allegan.. Någon som har ett sånt implantat?

9

Sortera efter

Vivalaboobs

Kvinna ·

17 mar, 2014

Jag har 12.5cm i bröstbredd och valde ett inplantat som är 13cm brett för att få mer klyfta. La in 450gram allergans runda. Jag förklarade vad jag var ute efter för resultat och sen fick jag testa ett implantat som kirurgen valde utan att veta hur mycket det var, det kändes alldeles för litet. Tillslut kom vi fram till ett som kändes bra. Dock ändrade jag mig några veckor efteråt för att jag ville ha runda istället för anatomiska och då var de närmsta vi kunde komma (med samma bröstbredd) dessa som jag nu har lagt in.:) ofta kan man gå upp i storlek med samma bredd men då måste man också gå upp i profil (=ju högre profil! desto mer "står" brösten ut från kroppen). Angående din vän, hur är hon i kroppen? Hsr hon bredare eller smalare bröstkorg/längre el. Kortare än dig? Det är mycket som spelar in hur de kommer se ut på en när de väl är på plats. Jag är lika lång som dig typ men väger något mer, och mina bröst ser inte jättestora ut:) Nr du säger att du vill ha en fyllig B-C kupa, är det den Bh-storleken du vill ha eller vill du att de ska se ut som en fyllig B-c kupa? Dessa saker är nämligen två skilda. Om du kollar mina bilder så får du ett hum, jag klan väl tycka att de ser ut som en c-kupa men i bh-storlek har jag just nu 70F (6v gamla). Lycka till :)
Gilla

Zinya

Kvinna ·

17 mar, 2014

Paolo Montemurro vid Akademikliniken i Stockholm utförde min bröstförstoring för 9 veckor sedan, och jag har exakt de implantat du beskriver, Allergan, anatomiska, 410 MF 255 cc. Jag hade nästan ingen bröstvävnad innan, och har nu storlek 70C. Kolla in mina bronsbilder, där finns alldeles nytagna foton där jag har en vanlig långärmad top från HM på mig. Under har jag slät, ovadderad bh utan bygel i storlek 70C.
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

22 mar, 2014

Hej Zinya, TUSEN tack! Jag har kollat in dina bilder och de passar perfekt till din kropp. Det är precis den storleken som jag har tänkt mig. Då vi har liknande kropp så kommer de förmodligen se proportionerliga ut på mig också :)
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

22 mar, 2014

Tack för ditt svar! Bra fråga.. Jag antar att jag menar en B-C utan BH. Jag är inte ute efter stora bröst utan små men fylliga. Min kompis blev lovad en B-C men fick E men hennes var 235 vattenfyllda, så det kanske skiljer sig. Mina 255:or har högsta möjliga projektion. Jag frågade min kirurg och han sa att beroende på hur stark bröstmuskeln som trycker på inplantatet så kan bröstet bli olika stort (detta gäller då dom som sätter inplantatet bakom muskeln). Så det kanske kan va en anledning varför hennes blev så stora. Hon är missnöjd med att dom blev för stora iaf och det fick mig att vela om min storlek. Men efter att ha sett Zinya ovan så blev jag lugn igen :) vi har ju trots allt likadana implantat, samma kirurg och liknande kropp :) Jag tittade på dina bilder och brösten ser jätte fina ut! Jag trodde 450 skulle se bamsestora ut men de ser mkt proportionerliga ut på din kropp. Det skiljer sig 1 cm mellan våra bröstkorgar och ändå så sa min kirurg att 255 är max på mig. Men de har säkert olika riktlinjer för olika kliniker..
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

24 mar, 2014

Soffiproppen skrev:
Tack för ditt svar! Bra fråga.. Jag antar att jag menar en B-C utan BH. Jag är inte ute efter stora bröst utan små men fylliga. Min kompis blev lovad en B-C men fick E men hennes var 235 vattenfyllda, så det kanske skiljer sig. Mina 255:or har högsta möjliga projektion. Jag frågade min kirurg och han sa att beroende på hur stark bröstmuskeln som trycker på inplantatet så kan bröstet bli olika stort (detta gäller då dom som sätter inplantatet bakom muskeln). Så det kanske kan va en anledning varför hennes blev så stora. Hon är missnöjd med att dom blev för stora iaf och det fick mig att vela om min storlek. Men efter att ha sett Zinya ovan så blev jag lugn igen :) vi har ju trots allt likadana implantat, samma kirurg och liknande kropp :) Jag tittade på dina bilder och brösten ser jätte fina ut! Jag trodde 450 skulle se bamsestora ut men de ser mkt proportionerliga ut på din kropp. Det skiljer sig 1 cm mellan våra bröstkorgar och ändå så sa min kirurg att 255 är max på mig. Men de har säkert olika riktlinjer för olika kliniker..
Jag tror inte jag förklarade mig riktigt ang, storlek. Ett par opererade bröst kan SE ut som ett par b-kupor men i bh-storlek har samma människa D-kupa! Många går ofta med fel bh-storlek så en person som tror sig ha en 75a kanske egentligen ska ha 65C för rätta stödet. (Jag är tex, 78cm. Runt bröstkorgen och har 70 i underhand för rätt stöd) en 75a = 70b = 65c :) Så jag kan tänka mig att när din vän önskade sig en B-c-kupa så var det också de hon fick, visuellt, men sen behöver hon kanske ha 65e i bh-storlek :) är du med? :) Tack så jättemycket för komplimangen :)!visst är de kul hur samma mängder CC kan se sååå olika ut på olika kroppar!:)
Gilla

GabriellaPolis

Kvinna ·

17 maj, 2014

Zinya:

hej! ska också operera mig hos paolo montemurro med likadana implantat som du har. är ungefär lika stor kropps mässigt också. Känns bra att höra att du är nöjd med resultatet. Skulle jätte gärna se hur ditt resultat blev. Är dock ny på forumet så kan inte se några bilder än tyvärr. när är det man kan börja se bilder på forumet?

Har också tänkt på om man kan träna som vanligt efteråt?

Gilla

Zinya

Kvinna ·

18 maj, 2014

GabriellaPolis skrev:

Zinya:

hej! ska också operera mig hos paolo montemurro med likadana implantat som du har. är ungefär lika stor kropps mässigt också. Känns bra att höra att du är nöjd med resultatet. Skulle jätte gärna se hur ditt resultat blev. Är dock ny på forumet så kan inte se några bilder än tyvärr. när är det man kan börja se bilder på forumet?

Har också tänkt på om man kan träna som vanligt efteråt?

Hej Gabriella! För det första, grattis till ett mycket bra val av såväl klinik som kirurg! Det har nu gått 4 månader sedan min op (op:ades 13 januari) och jag älskar mina vackra bröst. Ska alldeles strax lägga upp nya, dagsfärska, bilder på min sida så du kan se sen när du blir silvermedlem. Har tagit bilder med jämna mellanrum så ser du resultatet månad för månad. Någonstans här på sidan ska det finnas info om vad som krävs för att bli silvermedlem. Har för mig att det inte dröjde särskilt länge efter att jag reggade mig tills jag blev silvermedlem. Gäller att vara aktiv och skriva + besvara inlägg. Jag tränar bodybalance som är en blandning av yoga, pilates och tai chi + simning (bröstsim), och fick börja med det 3 månader efter op, och det har fungerat hur bra som helst :). Känner ibland hur brösten glider isär i vissa yoga- och pilatespositioner, men det är inget som stör + att jag brukar ta det lite försiktigare då. Det är bara att pm:a mig ifall du har frågor, jag svarar gärna om det är dig till hjälp. Lycka till :) !
Gilla

GabriellaPolis

Kvinna ·

18 maj, 2014

Ok! tack för svar :) jag tycker om att träna crossfit och annan styrkelyftning så är lite nervös över om jag kommer att klara av att låta bli med träning under en så lång period! Men man kan börja träna lite smått efter några veckor va? Men inte överkroppen då.

Kändes ändå betryggande att paolo sa att jag kommer träna allt som jag gjort innan op efter 3 mån fast man kommer vara svagare då. Ligger mellan att skaffa nya bröst o vänta hela sommaren med att träna eller vänta med op och kunna träna..

Undrar också om du tycker att det var värt pengarna att gå till ak då det ändå kostar rätt mkt? :)

Gilla

Zinya

Kvinna ·

19 maj, 2014

När 3 veckor gått från op fick jag ok att börja med pulshöjande träning + styrka i underkroppen, men väntade ytterligare en vecka innan jag gjorde det. Detsamma fick jag till svar från Paolo, alltså att jag skulle kunna återuppta min träning då 3 månader passerat och det har som sagt fungerat hur bra som helst. Det var absolut värt pengarna även om det säkert finns kliniker som har billigare priser, och som också är bra. Eftersom jag sparat pengar under en lång tid var den ekonomiska biten inget jag ens funderade på. Jag valde den klinik som kändes bäst helt enkelt, och då föll valet på Akademikliniken. Har blivit otroligt vänligt, professionellt, sakligt och omtänksamt bemött + att jag alltid fått snabba , trevliga och lättförståeliga svar via mejl från Paolo då jag haft frågor till honom. Ser fram emot att besöka kliniken igen i sommar då det gått 6 månader från op :) .
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem