nichole86
Kvinna ·
25 nov, 2011
Hur räknar man ut kupstorlek`?
BröstförstoringOm man tar 350cc blir det typ en C-kupa då? eller om man tar 400cc så blir det en D-kupa?
Eller hur räknar man ut det?
Helt förvirrad hur man räknar ut vad det blir för kupstorlek.
För jag är lite inne på 400cc men skulle vlja veta om det blir en D eller C eller ja nåt?:P
Sortera efter
Ina
Kvinna ·
25 nov, 2011
Ina
Kvinna ·
25 nov, 2011
Saraaa
Kvinna ·
25 nov, 2011
gnarly
Kvinna ·
25 nov, 2011
Jag la in 350cc och har nu 70E/65F i bh-storlek (hade 70B innan op.).. Helt nakna ser brösten ut som en d-kupa, tycker jag iaf..
Nilsson87
Kvinna ·
25 nov, 2011
Om man tar 350cc blir det typ en C-kupa då? eller om man tar 400cc så blir det en D-kupa?
Eller hur räknar man ut det?
Helt förvirrad hur man räknar ut vad det blir för kupstorlek.
För jag är lite inne på 400cc men skulle vlja veta om det blir en D eller C eller ja nåt?:P
du är ju väldigt smal så om du inte är väldgt bred just runt bröstkorgen så kan jag inte tänka mig at du ska använda mer än 60 i underband idag. Det innebär att du idag har en c-kupa. 60C. (går man ner i underband går man upp i kupan, 70A=65B=60C)
med 350cc kommer du antagligen att gå upp 3-4kupstorlekar. så då skulle du hamna på en 60F/60G (om du nu ska ha 60 i underband.)
nichole86
Kvinna ·
25 nov, 2011
Jag är rätt bred runt bröstkorgen, använder 70.
Sån är jag har bredaaxlar,breda höfter..bara brösten som inte hänger med i utvecklingen:P
men har ju 70A idag..om ens det..kan inte ens fylla ut en A kupa:S om jag inte lägger inte fyller ut den med inlägg.
lalle
Kvinna ·
26 nov, 2011
400 så kommer du få D-E kupa kanske F? beror på din kropp!
Nilsson87
Kvinna ·
26 nov, 2011
Jag är rätt bred runt bröstkorgen, använder 70.
Sån är jag har bredaaxlar,breda höfter..bara brösten som inte hänger med i utvecklingen:P
men har ju 70A idag..om ens det..kan inte ens fylla ut en A kupa:S om jag inte lägger inte fyller ut den med inlägg.
Jo att du använer 70 idag ja, men hur många cm är du runt om under brösten, mätt stramt?
Anonym användare
27 nov, 2011
Hej nichole86!
Jag hade 80/85 A innan min op (fyllde inte ut kuporna).
Jag lade i 250cc i varje och har nu 75D.
Något jag inte tänkte på innan op var att bröstvecken kom längre ner. För mig innebar dessa ca 1 1/2 cm att mitt underband blev mindre. Och som nämnts tidigare i tråden...ju mindre underband destor större kupa.
Visuellt har jag nog en B-C kupa. Blir fortfarande förvånad när jag provar bh:s och måste ta D-kupa. Tycker de kuporna ser GIGANTISKA ut och att mina bröst aldrig skulle kunna fylla ut dem. :)
ida2
Kvinna ·
21 apr, 2012
systerrosa
Kvinna ·
22 apr, 2012
Det här med kupstorlek som du läser här kan ofta vara Changes(underklädesaffär) storlekar. Deras är mycket mindre. Jag hade 75B innan op. La in 410 och kan nu använda 80D från NewYorker (om jag syr in omkretsen lite). Köper jag bh på Change får jag köpa H !! Tror absolut du kommer kunna köpa bh:ar i vanliga affärer efter op Du hamnar nog på 70D/C då. Vissa affärer typ Lindex har börjat få in kupa E.
Nilsson87
Kvinna ·
22 apr, 2012
Det här med kupstorlek som du läser här kan ofta vara Changes(underklädesaffär) storlekar. Deras är mycket mindre. Jag hade 75B innan op. La in 410 och kan nu använda 80D från NewYorker (om jag syr in omkretsen lite). Köper jag bh på Change får jag köpa H !! Tror absolut du kommer kunna köpa bh:ar i vanliga affärer efter op Du hamnar nog på 70D/C då. Vissa affärer typ Lindex har börjat få in kupa E.
Bokstaven på bhn säger inte hur stor kupan är. det är i kombination med siffran. Antar att du bör ha 60 i underband och 80D är ungefär samma kupa som 75E/70F/65G/60H....
Orkar man sy in underbandet så visst, men 20cm in så lär ju axelbanden hamna kostigt? Ska man ha bh på sig för att man vill ha stöd så gäller det ju att bhns omkrets är mindre än vad man själv är. Annars är det brösten som håller upp bhn och inte bhn som håller upp brösten.
jag har 375cc och har ungef'är 70E ,kan inte använda några HM bh:n för dom är för små.