Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nichole86 profilbild

nichole86

Kvinna ·

25 nov, 2011

Hur räknar man ut kupstorlek`?

Bröstförstoring

Om man tar 350cc blir det typ en C-kupa då? eller om man tar 400cc så blir det en D-kupa?
Eller hur räknar man ut det?

Helt förvirrad hur man räknar ut vad det blir för kupstorlek.
För jag är lite inne på 400cc men skulle vlja veta om det blir en D eller C eller ja nåt?:P

Sortera efter

 profilbild

Ina

Kvinna ·

25 nov, 2011

jag har 375cc och har ungef'är 70E ,kan inte använda några HM bh:n för dom är för små.

Gilla
 profilbild

Ina

Kvinna ·

25 nov, 2011

Sen skiljer de ju sig från person till person. :)
Gilla
 profilbild

Saraaa

Kvinna ·

25 nov, 2011

Ja hade 70b innan(egentligen fel) och har nu 65FF, ja la i 400cc mp bakom muskeln.. Brukar säga 100-150cc= 1 kupstorlek.. Sen beror de ju på va du har innan.. De flesta använder ju fel storlek på bh, speciellt i omkrets. Så de är nog svårt att säga exakt vart du hamnar. Men ett silikon bröst drar alltid större kupstorlek än "riktiga" bröst. Så om du vill ha C el D så får du det visuellt, men i bh kommer du dra mkt större än så..
Gilla
 profilbild

gnarly

Kvinna ·

25 nov, 2011

Jag la in 350cc och har nu 70E/65F i bh-storlek (hade 70B innan op.).. Helt nakna ser brösten ut som en d-kupa, tycker jag iaf..

Gilla
 profilbild

Nilsson87

Kvinna ·

25 nov, 2011

nichole86 skrev:

Om man tar 350cc blir det typ en C-kupa då? eller om man tar 400cc så blir det en D-kupa?
Eller hur räknar man ut det?

Helt förvirrad hur man räknar ut vad det blir för kupstorlek.
För jag är lite inne på 400cc men skulle vlja veta om det blir en D eller C eller ja nåt?:P

du är ju väldigt smal så om du inte är väldgt bred just runt bröstkorgen så kan jag inte tänka mig at du ska använda mer än 60 i underband idag. Det innebär att du idag har en c-kupa. 60C. (går man ner i underband går man upp i kupan, 70A=65B=60C)

med 350cc kommer du antagligen att gå upp 3-4kupstorlekar. så då skulle du hamna på en 60F/60G (om du nu ska ha 60 i underband.)

Gilla
 profilbild

nichole86

Kvinna ·

25 nov, 2011

Jag är rätt bred runt bröstkorgen, använder 70.
Sån är jag har bredaaxlar,breda höfter..bara brösten som inte hänger med i utvecklingen:P

men har ju 70A idag..om ens det..kan inte ens fylla ut en A kupa:S om jag inte lägger inte fyller ut den med inlägg.

Gilla
 profilbild

lalle

Kvinna ·

26 nov, 2011

400 så kommer du få D-E kupa kanske F? beror på din kropp!

Gilla
 profilbild

Nilsson87

Kvinna ·

26 nov, 2011

nichole86 skrev:

Jag är rätt bred runt bröstkorgen, använder 70.
Sån är jag har bredaaxlar,breda höfter..bara brösten som inte hänger med i utvecklingen:P

men har ju 70A idag..om ens det..kan inte ens fylla ut en A kupa:S om jag inte lägger inte fyller ut den med inlägg.

Jo att du använer 70 idag ja, men hur många cm är du runt om under brösten, mätt stramt?

Gilla
 profilbild

Anonym användare

27 nov, 2011

Hej nichole86!

Jag hade 80/85 A innan min op (fyllde inte ut kuporna).

Jag lade i 250cc i varje och har nu 75D.

Något jag inte tänkte på innan op var att bröstvecken kom längre ner. För mig innebar dessa ca 1 1/2 cm att mitt underband blev mindre. Och som nämnts tidigare i tråden...ju mindre underband destor större kupa.

Visuellt har jag nog en B-C kupa. Blir fortfarande förvånad när jag provar bh:s och måste ta D-kupa. Tycker de kuporna ser GIGANTISKA ut och att mina bröst aldrig skulle kunna fylla ut dem. :)

Gilla
 profilbild

ida2

Kvinna ·

21 apr, 2012

De e olika ja ,ja gick bara upp lite mindre än 2 storlekar på 350
Gilla
 profilbild

systerrosa

Kvinna ·

22 apr, 2012

Det här med kupstorlek som du läser här kan ofta vara Changes(underklädesaffär) storlekar. Deras är mycket mindre. Jag hade 75B innan op. La in 410 och kan nu använda 80D från NewYorker (om jag syr in omkretsen lite). Köper jag bh på Change får jag köpa H !! Tror absolut du kommer kunna köpa bh:ar i vanliga affärer efter op Du hamnar nog på 70D/C då. Vissa affärer typ Lindex har börjat få in kupa E.

Gilla
 profilbild

Nilsson87

Kvinna ·

22 apr, 2012

systerrosa skrev:

Det här med kupstorlek som du läser här kan ofta vara Changes(underklädesaffär) storlekar. Deras är mycket mindre. Jag hade 75B innan op. La in 410 och kan nu använda 80D från NewYorker (om jag syr in omkretsen lite). Köper jag bh på Change får jag köpa H !! Tror absolut du kommer kunna köpa bh:ar i vanliga affärer efter op Du hamnar nog på 70D/C då. Vissa affärer typ Lindex har börjat få in kupa E.

Bokstaven på bhn säger inte hur stor kupan är. det är i kombination med siffran. Antar att du bör ha 60 i underband och 80D är ungefär samma kupa som 75E/70F/65G/60H....

Orkar man sy in underbandet så visst, men 20cm in så lär ju axelbanden hamna kostigt? Ska man ha bh på sig för att man vill ha stöd så gäller det ju att bhns omkrets är mindre än vad man själv är. Annars är det brösten som håller upp bhn och inte bhn som håller upp brösten.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem