Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Boobiemamma

Boobiemamma

Kvinna ·

Hur ser 400-450cc ut i bikini?

Bröstförstoring

Jag har gått runt och gjort ristestet och kommer fram till att 4dl ris känns lagom stort, nästan liiiite för stort men hellre det än för litet.

När man har kläder som inte sitter tight så märks det knappt men de syns ju ganska mycket med ett vitt linne.

Det jag undrar över nu är om de kommer att upplevas som jättestora med bikini? Jag vill inte att jag ska upplevas som "sillis-mamman" på stranden.

12

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

På mig såg 390cc ut som små ckupor i bikini :/ men det berodde nog mkt på att jag hade perthese som är väldigt mjuka och plattas till. Fast bomber lär de inte bli. Du är lång också och man vänjer sig väldigt fort. Jag behöver vadderade bikinis till mina 495cc för de ska se någorlunda stora ut
Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

Alla har ju så olika syn på vad som är stort oxå. När du Malin hade vadderad bikini tex tyckte jag att det såg ut som riktiga bomber på dig. 

Jag tycker mina 400 är stora i bikini, jag använder endast trekantsbikini. Men sen är jag 5 kg mindre än dig Boobiemamma, jag är väldigt tunn runt om brösten, så de syns ju. 

jag använder ju tex L på överdelen och XS på underdelen. Men tar jag mindre än L på överdelen så ser dem väldigt stora ut, så jag tar ju en stor storlek för att de inte ska se så stora ut

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Nilsson87: med vaddering såg de större ut för de plattade inte till på samma sätt. Men med utan vaddering såg de ut som en liten ckupa. Speciellt om den va tajt. Men me vaddering en fyllig ckupa. Kort på nära håll ser alla bröst stora ut
Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

Malin88 skrev:
Kort på nära håll ser alla bröst stora ut

ja det är väldigt sant :) Svårt att få en rättvis bild om man inte ser bilder tagna från ett par meters avstånd :)

Gilla
sia78

sia78

Kvinna ·

jag har 450 i mina nu..delvis bakom..dom känns väldigt små och "platta" i förhållande till 350 cc framför, ändå bytte jag från mellan till hög profil. Mina är bara 2 veckor gamla och väldigt färska och intryckta bakom mina nog så starka bröstmuskler..vi får väl se om dom ramlar ut..haha

Gilla
Mymlan

Mymlan

Kvinna ·

I mina vanliga kläder så tycker jag inte direkt att mina syns, om jag inte skulle välja en väldigt åtsittande top då. Vilket jag inte gör efter som jag lagt på mig massa hemska extra kilon :(

Men de gånger jag varit på badhuset får jag för mig att folk stirrar.. är säkert bara inbillning,  men ändå. För de ÄR stora i bikini. Äger inte någon trekantsbikini, var hittar ni såna som är bra? Är det bara att typ välja L bland de som man knyter i bak?

Vill ju inte heller gå runt som "sillis-morsa" haha...

Men skulle verkligen inte vilja ha mindre med tanke på hur de ser ut i kläder...

Men inte en milliliter större heller :)

Har tänkt ta lite nya bilder och lägga upp, kan ju ta i bikini då.. fast det blir såklart närbilder och då ser det ju stort ut.

Gilla
tjo

tjo

Kvinna ·

Jag har 450 cc runda under muskeln, du kan ju kolla mina biler på hur det ser ut på mig. perfekt storlek om jag får säga! ;) lätt att dölja och lätt att framhäva! haft dem i 6 mån nu och ingen gissar att jag har sillisar, jätte skönt.

själv gjorde jag aldrig nåt ristest, men fyllde mina gamla gravid/amningsbh: med strumpor till storleken jag ville ha och gick runt med hemma. Då fick jag en klar bild av hur jag ville se ut, och hur många cc det nu skulle behövas för det fick min kirurg avgöra. Tror jag fick rätt exakt den storleken faktiskt, nu när jag tittar på bilderna på "test-boobsen" och de riktiga efter op.

Gilla
Lizzie

Lizzie

Kvinna ·

Hej vi är lika långa o väger nästan lika mkt,jag har 400cc bakom o dom ser absolut inte ut som ngr baota sillisar i bikini

(dom hade snarare gärna fått se liite större ut;) ) jag hade 100cc i egen vävnad innan så hade ju inte så mkt själv,

Lycka till:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja har 400/430 cc runda och ja tycker de ser jätte bra ut i bikini inte förr små eller förstora.. Men så beror d ju på vad man har för utgångsläge och vill nå för resultat :)
Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

Mymlan skrev:

Men de gånger jag varit på badhuset får jag för mig att folk stirrar.. är säkert bara inbillning, men ändå. För de ÄR stora i bikini. Äger inte någon trekantsbikini, var hittar ni såna som är bra? Är det bara att typ välja L bland de som man knyter i bak?

Den bikinin jag har på mig på bilden är från HM. Den knyts både på rygg och i nacken. Inga spännen.

Gilla
Didi33

Didi33

Kvinna ·

Jag vill ha bröst som både går att framhäva med push upp bh och som också är diskreta med t.ex kofta o träning bh eftersom jag jobbar med i princip bara män. Min läkare rekomenderde medium profile 450. Vad tycker ni ? :)
Gilla
sad

sad

Kvinna ·

Följer
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem