Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Våga-2014 profilbild

Våga-2014

Kvinna ·

17 apr, 2014

Hur stor kupa kan man förvänta sig vid 550cc implantat?

Bröstförstoring

Hej alla POF-tjejer, nu är det 6 dagar till min operation på Citadell Landskrona, och jag planerar att lägga i Perthese 550cc och som rubriken lyder så är min fråga: hur stor BH-storlek (kupa) kan man förvänta sig vid denna storlek på implantat? Tack!

29

Sortera efter

9April

Man ·

21 apr, 2014

tin skrev:

Jag är ~75-76cm runt bröstkorgen och skulle aldrig sätta på mig en bh med 75 i underband, det är alldeles för stort. Stödet ska komma underifrån. Köper 65, i enstaka fall 70 om just den modellen är väldigt liten i storlek enligt recensioner. Att det ev skär in i ryggen så det blir valkar osv betyder inte att det är fel på bhn utan snarare på dosen motion på den som ska bära den ;)

Hahaaa! Underbar kommentar! (den sista) :-)
Gilla

9April

Man ·

21 apr, 2014

Våga-2014 skrev:
9April skrev:
Håller med Tin! Twilfit är INGEN höjdare. De har inget utbud för oss i de storlekarna. Ja 65-70 är underbandsmåttet o de hänger ihop med kupstorleken. Tex : 65 F är lika stor i kupan som 70 E, 65 G är lika stor som 70 F, så man kan inte bara titta på kupstorleken. En F-kupa är olika stor beroende på hur långt underbandet är.
Okej, men när du hade 550, vilken kupa införskaffade du.. Jag har du med hjälp av alla Goa POF-tjejer kommit fram till att jag bör ha 70...
Jag hade 70 F men de e inte alls säkert du får samma. Vänta med bh-köp tills nån månad efter op och gå o prova ut bh på butik så kan du sen beställa på nätet:-)
Gilla

9April

Man ·

21 apr, 2014

www.bravissimo.com www.figleaves.com
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

21 apr, 2014

9April skrev:
Våga-2014 skrev:
9April skrev:
Håller med Tin! Twilfit är INGEN höjdare. De har inget utbud för oss i de storlekarna. Ja 65-70 är underbandsmåttet o de hänger ihop med kupstorleken. Tex : 65 F är lika stor i kupan som 70 E, 65 G är lika stor som 70 F, så man kan inte bara titta på kupstorleken. En F-kupa är olika stor beroende på hur långt underbandet är.
Okej, men när du hade 550, vilken kupa införskaffade du.. Jag har du med hjälp av alla Goa POF-tjejer kommit fram till att jag bör ha 70...
Jag hade 70 F men de e inte alls säkert du får samma. Vänta med bh-köp tills nån månad efter op och gå o prova ut bh på butik så kan du sen beställa på nätet:-)
Ja det får nog bli så, men vad ska man ha på sig under tiden?! Man får en bh från citadell men sen då?! Smått panik här över att inte ha en annan att byta till!
Gilla

9April

Man ·

21 apr, 2014

Du har citadellbhn i 4 veckor. Du kan ju prova ut en bh i butik efter 3-4 veckor. Beställer du fr england brukar det ta 7-10 dagar. Du kan ha citadells bh längre än 4 veckor om det krisar. Jag provade ut min första bh ca 3 veckor efter open o började använda den 4,5 vecka efter op. Köpte en slät bygelbh utan push osv. Viktigt att den inte pressar brösten ihop eller upp det första halvåret.
Gilla

Mineon

Kvinna ·

21 apr, 2014

Är nog olika bemötande i olika butiker. Jag var på en Twilfit butik precis efter op och köpte sportbh och fick fel stl pga att hon inte hade rätt hemma men ville sälja. Gick till en annan dagen efter som direkt såg att det var fel,bytte den jag hade trots att den var använd.
Gilla

9April

Man ·

21 apr, 2014

De vill varje gång jag e inne sälja bh med för stort underband till mig, trots att jag talar om att jag har 65. Har slutat gå in där, det är inte lönt:-/
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

21 apr, 2014

Apropå det här med fel underband.. Jag måste bara berätta vad som hände mig häromdagen. Jag var inne på hunkemöller och skulle bara kolla in deras utbud när en tjej som jobbar där gick fram och frågade om jag visste min storlek. "Ja, 70F burkar jag ha, men de beror på hur de är i underbandet, annars får jag gå ner till 65 om de är stora/töjbara". Hon frågade om jag hade blivit mätt och jag svarade med att "nä, men jag har mätt mig Själv". Hon undrade hur stor jag var runt bröstkorgen och när jag sa 78 så stannade hon upp och kollade skumt på mig. Öppnade munnen som för att säga nåt, stängde den igen och sen sa hon "men.. Om du är 78 cm runt ska du ha 7...5 i underband... Väl?" "Nä men då blir de ju alldeles för stort och stödet kommer inte komma underifrån.." Svarade jag. "Ahh fast detta måttbandet säger så. Men.. de kanske inte stämmer?" Jag skakade bara på huvudet och hon blev jätteobekväm och osäker så tillslut "tackade" jag för mig och gick därifrån. Hur kan man jobba i en underklädesmärket och gå ut med att "vi mäter dig och får fram din RIKTIGA storlek" när personalen inte vet hur en BH ens ska sitta?! Pinsamt.
Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

21 apr, 2014

Alltså, jag är ca 83 cm runtom och min nya Abecita Kimberly 70G sitter perfekt på mig! Har lagt in 550 cc och hade en del vävnad innan.

Innan op med typ samma omkrets (/vikt) så hade jag 65E.. gick till en Change-butik och har aldrig blivit mer nöjd än när jag gick ut med en BH med den storleken. Hade aldrig trott att jag skulle ha den strl i omkrets. Jag tänkte typ, vad fan har alla mer smala tjejer för BH-strl?? Haha!

Så när jag ska börja ha bygelBH så blir det till att gå till Change igen 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem