Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

Hur stora implantat får man med 560 cc?

Bröstförstoring

Hej,

Var på konsultation idag på Laser & Estetik hos Mattias Elmér som jag kan rekommendera, väldigt trevlig och jag fick verkligen svar på alla mina frågor. Fick prova olika storlekar i lugn och ro 🙂

Jag har 70 C nu och valde 560 cc, som jag tyckte såg bra ut men när vi tog 3D bild, såg 560 väldigt stort ut, vilken cup storlek kommer jag hamna på? Blir det G eller större? Tänker ha bakom muskeln. 

Rädd att de blir för stort, är 163 cm och väger 55 kg

Lagt upp 3D bilden så ni kan se. 

Gott nytt år 👍

21

Sortera efter

Vkac

Kvinna ·

30 dec, 2014

Har ingen personlig erfarenhet av 3D bilder, men tycker absolut inte dom ser för stora ut! Ser riktigt bra ut! Jag hade 70 a och la nu senast in 495cc hp och har 70f på sport-bh'n. Har ej köpt riktig bh än men borde väl landa på ungefär samma storlek?!? Gott nytt år!!!
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

Tack så mycket, blev väldigt glad att höra det 😀 är så rädd att vakna upp efter operationen och se två stora fotbollar hahha

Dina bröst ser jätte fina ut 🙂  Ja, det borde ju göra det 👍

Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

30 dec, 2014

Jag hade typ 70c innan nu efter 550 bakom muskeln har jag bhar i storlek 65g-j lite beoende på bhtyp.

Jag tkr mina är små, men det är drygt som fan att hitta bhar som passar.

Gilla

Silicon dream

Man ·

30 dec, 2014

Hur stora implantat du får med 560 cc blir ju 560 g om du väljer Allergan. Du ökar 5-6 kupstorlekar från där du är nu så från 70 c till70 H-I. Vet du vad din op kommer kosta? Kommer själv opa mig hos Mattias men får inte boka op förrän jag vart på konsultation och kanske måste skjuta på det till i höst eller nästa år beroende på vad det blir för kostnad nu när momsen införs.
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

okej, lät stort men såg så fint ut så kommer nog ta det 🙂 Han sa 38000 kr sen bröstgaranti vid förstoring med implantat ( för kapselkontraktion och läckage) för 3500 kr för 3 år och sen kan man få en paket med sportbh för 500 kr. Ja, han sa det, att momsen höjs med 25 % så vet inte vad priserna hamnar på då 😐 men tror de kommer sänka om det blir så. Han sa blir nog inte så stora ändringar hoppas han.

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

Hjälp det lät stort, haha okej, har du tänkt förstora dem mer eller?

kan tänka mig att det är svårt att hitta bhar, måste man köpa på nätet då, har inte sätt så såna storlekar på hm?

Gilla

Anonym användare

30 dec, 2014

Om du ska ha allergan så är det inte cc utan gram. 560gram motsvarar ca 600cc. Du kan kolla mina bilder, du och jag har ungefär lika stora bröst naturligt. Jag har 600cc. Använder oftast 65i på bhar, beställer det mesta från england. Finns hur mycket som helst att välja på om man köper från utlandet

Gilla

Anonym användare

30 dec, 2014

Sportygirl skrev:

Hjälp det lät stort, haha okej, har du tänkt förstora dem mer eller?

kan tänka mig att det är svårt att hitta bhar, måste man köpa på nätet då, har inte sätt så såna storlekar på hm?

Hm lindex och liknande kan du glömma med sillisar om du ska ha bhar som sitter rätt och ger tillräckligt med stöd. 

Gilla

Silicon dream

Man ·

30 dec, 2014

Mattias maila mig idag och kunde inte säga vad det kommer kosta, senast sagda är 38000 kr. Jag har valt Polytech för att vara säker på att det inte åker ner och gör det det ändå eller ger kapsel har man garanti från tillverkaren i Tyskland så kommer ej teckna nån försäkring på kliniken då det ingår med implantaten. Kommer behöva stora ja i XH (Extra hög profil) för att dels fylla ut min egen vävnad för att slippa lyft och för att jag inte vill ha naturligt utseende och vill ha stora bröst. När du har slikonbröst kan du glömma handla BH på H&M, Lindex osv du får vända dig till Change, Feminint olika engelska webbutiker som Figleaves osv. Är ingen hejare på bh....än så gå in på den kategorn som gar med det att göra i forumet. Har stora BH problem i dagsläget då jag har olika storlek på brösten, det lovade Mattias fixa så brösten blir så jämnstora som möjligt.
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

tin - Gud vilka fina bröst du har, hoppas att mina blir så där fina 🙂 är du nöjd med storleken? okej, då får man börja köpa på nätet sen. Kanske roligare, verkar finnas mycket finare än vad som finns i butiker.

Silicon dream - Ja, vi får hoppas på inte för stor prisskillnad, han sa till mig idag, om du kommer idag så får du det priset haha ingen stress. Kände att jag väntar ändå vill fundera i lugn och ro. okej, har inte hört om Polytech, lät ju riktigt smart, ska fråga Mattias om det. Okej 🙂 hoppas att du blir riktigt nöjd med dina bröst och får de storlek du vill ha. Okej, ja får kolla runt på forumet, utan den hade jag varit helt förvirrad haha 💋
Gilla

Silicon dream

Man ·

30 dec, 2014

Får du op för 38000 kr? Mattias sa nåt liknande till mig så jag hoppas verkligen, ska dit den 22 januari. Konstigt nog är jag inte alls nervös inför att träffa han eller op, är så säker på allt nu så går mest bara dit för att provanut storlek och se hur det kommer se ut på ett ungefär i 3 D, var mer nervös när jag var hos Patrik 2013 och visste inget. Du kommer verkligen då jättefina bröst TS, du har ett superbra utgångsläge, själv har jag inte lika bra fast inte häng på båda så alltid något. Ja det var Mattias som föreslog dom när jag förklarade vad jag önskade för resultat och sa att jag testat Silimed förr och gillade den looken och vill ha runda fasta bröst, fejk-look som inte hänger ner och den där fyllnaden i överpolen som jag hade förr. Får se vad det blir för storlek men Mattias sa 500-800 cc.
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

30 dec, 2014

Han sa om jag bokade idag skulle det bli 38000 så vet inte vad de blir sen, men hoppas på att det inte blir för stor prisskillnad. Jag var riktigt nervös, hade med mig en block med frågor haha. han ba jaha varsågod hahaha 💡H an är riktigt duktig, jag blev lugn när jag börja prata med honom. Han är väldigt duktig och rolig också 🙂

tack så mycket, var så nervös att det inte skulle se bra ut. Dina kommer nog bli jätte fina 👍  Kände också, att jag vill ha fejk-looken med runda fasta bröst, annars känns det onödigt med silikon. 😇 Vill inte betalla över 40 000 för naturlig look då behåller jag mina som jag har redan.
Berätta gärna vad du valde sen och hur det gick. Tycker du ska ta över 500, 600 uppåt men kolla hur det känns? jag provade jätte många och höjde hela tiden. Han sa vi börjar så här så kan du förstora längre fram om du känner sen att du vill ha större.
Gilla

Wirre

Kvinna ·

31 dec, 2014

Jag har 500cc hade 220cc i egen bröstvävnad. Har 65H i bhstorlek :)
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

31 dec, 2014

Wirre - Vad fina dina bröst blev 👍😀 Okej, då borde jag hamna på I. Är du nöjd med storleken och att du valde bakom börstmuskeln? :)

Gilla

Silicon dream

Man ·

31 dec, 2014

Känner samma ska jag betala så mycket så ska det synas att jag har silikonbröst, annars kan jag lika gärna strunta i det och köpa super vadderade push-ups och silikoninlägg på Cubus och komplettera med bombshell på det typ ha ha. Jag har inga direkta frågor, har hängt här för länge tror jag, så blir känna på implantat Allergan soft touch, Silimed igen samt Polytech sublimeLinr och så 3D, mäta allt och sen prova implantat och sen fråga lite om implantatets garanti och sen pris och sen klart. Har funderingar på hur jag ska göra med träningen nu, bröst då framförallt, om man ska skippa den träningen from nu eller träna som vanligt. Mitt främsta mål med träningen nu är att väga kring min målvikt så inte brösten förstörs av viktnedgång sedan. Hoppas verkligen inte det blir för dyrt nu efter årsskiftet så man inte kommer ha råd förrän om 1-2 år. Har ibland lite svårt att förstå vad Maatias skriver i mail till mig, så blir mycket vad menar du frågor tillbaks till han, men han är väldigt trevlig,,saklig,,duktig och rolig och han vet vad jag är ute efter för resultat.
Gilla

Wirre

Kvinna ·

31 dec, 2014

Sportygirl skrev:

Wirre - Vad fina dina bröst blev 👍😀 Okej, då borde jag hamna på I. Är du nöjd med storleken och att du valde bakom börstmuskeln? :)

Åh tack vad glad jag blir! :) möjligtvis, är dålig på bhar haha. Ja extremt nöjd, nojja ju mellan 450 och 500 men tog 500 eftersom jag blev rekomenderad det, hade inte skadat med 550 heller nu när jag sett att det inte var så "gigantiska" som jag trodde det skulle bli hehe. Bakom bröstmuskel blev jag också rekomenderad pga att jag hade så lite bröst i mig själv så att undvika rippling var det bäst, dessutom sa att åt mig att han inte hade lagt 500 framför på mig. Jag är så nöjd som man kan bli! Och det kommer du med bli ;)
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

31 dec, 2014

Silicon dream - exakt haha 💋 man kanske kan köra lite mindre träning för bröst, göra enkla övningar. Lycka till med ditt mål :) Håller tummarna att 2015 blir året alla dina önskningar blir sanna 🙂

Jag har inte mailat Mattias något så vet inte hur han brukar svara, exakt han visste på engång vad jag var ute efter :) sa jag vill ha stora men inte att det enda man ser är en pinne och två bollar som kommer gåendes hahaha

Wirre - Jag har inte heller någon koll haha frågade läkaren och han sa sånt är inte viktigt, viktigaste är att du är nöjd.. men jag måste ju veta vad jag ska köpa sen hahah Ja tror att man kommer alltid tänka, jag kunde nog tagit lite större men hellre det än att det blir jätte små. då kommer man tänka fan jag la över 40 000 och ser ingen skillnad hahah. Okej, till mig sa han att det bästa är bakom, då sitter den fast och rör inte på sig som när man sätter framför. Skönt att höra att du är nöjd :) Ja hoppas verkligen det. Nu ska jag bara bestämma när jag ska göra det. Funderar på hösten. vad tycker du är bästa tiden att göra? 🙂

Nu ska jag gå och fixa mig inför nyår 👍 Gott nytt år

stor kram 😀
Gilla

Midnattsfrost

Kvinna ·

31 dec, 2014

Du kommer nog landa där mellan g-i. Jag hade 70 c innan och har g/h lite beroende på modell, att köpa bh i svenska underklädesbutiker eller från svenska sajter är rätt dyrt. Gav 730 spänn för en bh till jul: men den var oerhört skön. :D
Gilla

Lumiess

Kvinna ·

01 jan, 2015

Jag hade ca 200 c i egen vävnad innan op och 80b, har nu 520 g Allergan som motsvarar ca 560 cc. Provade bh häromdagen och hade då 80e, kanske tom 80f när allt är klart.
Gilla

feliicia

Kvinna ·

01 jan, 2015

Jag har 560G allergan implantat. Jag har storlek 60J nu :) Har en del bilder om du vill kolla, vi är ju ungefär lika stora i kroppen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem