Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
therese88

therese88

Kvinna ·

Implantat storlek 150-190 se hit!

Andra bröstoperationer

Hej!

finns det några tjejer som gjort små implantat i storlekarna 150-190? Skulle jättegärna behöva er expertis och känslor ang detta. jag är en tjej som blev rekommenderad 250 men det kommer jag absolut inte ta. Jag är egentligen inte ute efter så mycket förstoring, utan mer en förfining och lite mer utfyllnad såklart! Någon som känner igen sig? Ska försöka lägga upp en bild på hur det ser ut just nu också så småningom. I dagsläget har jag svårt att säga vilken kupa jag har, vilket är beroende på bh och för att jag bara använder super push up. Jag har lite vävnad iaf, kanske 0,70 eller något? 

Kram på er

8

Sortera efter

MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Kan tyvärr inte besvara din fråga men tror du inte att bara gå upp en kupstorlek blir väldigt lite? Jag kan både ha A och B kupa och det skiljer ju sig verkligen inte mycket alls mellan..?
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Jag har också större implantat, men man säger att 150cc är ca en kupstorlek upp så jag tror absolut det kommer bli en väldigt diskret förstoring :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det kan absolut bli mer än en kupstorlek! Jag la in 190 och har gått upp ca två-tre kupstorlekar...

Det finns åtminstone en tjej som har lagt in 165 här på forumet... återkommer om jag kommer på vem det var :)

Tror att det blir en jättefin storlek på dig! Bara de inte blir "för smala" till din bröstkorg, men det mäter ju kirurgen.

Gilla
therese88

therese88

Kvinna ·

Måste säga att dina bröst är superfina! Det är så jag tänker ett resultat på mig själv.

Vore jättesnällt om du säger till när du hittar henne :) kram

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack så mycket:)! Känns dock fortfarande lite stora!! Men är ändå väldigt glad över att äntligen inte se ut som en 12-åring längre;)

Jag kom faktisk på vad hon hette! miafia                https://plastikoperationsforum.se/users/miafia        , hon har dock inte varit online på ett tag. Och det var visst 175 och inte 165. Men det är ju så otroligt liten skillnad. Dock har jag en teori om att ju mindre implantat, desto mer märkbar skillnad - givet att man är relativt liten i kroppen..

Så kontentan av detta... det finns inte så många personer med bilder just på detta forum, jag har letat. Men det finns utländska forum om man vill vara detektiv. Typ realself.com ex.    Här exempelvis: http://www.realself.com/review/franklin-tn-breast-implants-decision-time    [länk på tjej som var opererades för ca 2 år sedan]

Lycka till! Kram:)

Gilla
liminka

liminka

Kvinna ·

Jag kommer lägga in 175 cc, är nästan helt platt nu och är ute mer efter att göra brösten symmetriska än att förstora dem. Tror det blir bra. Jag kommer ha mentors implantat, runda med coh1. De är lagom breda för min bröstbredd (11.2 cm) och har låg profil. Grejen med små implantat är väl det att man skall tänka på att bröstbredden "tar" en del volym. Så har man bred bröstkorg behövs mer cc så att säga, men de sprids ut över bröskorgen mer än om man tar samma cc på smalare implantat och liten bröstkorg.

Gilla
therese88

therese88

Kvinna ·

liminka skrev:

Jag kommer lägga in 175 cc, är nästan helt platt nu och är ute mer efter att göra brösten symmetriska än att förstora dem. Tror det blir bra. Jag kommer ha mentors implantat, runda med coh1. De är lagom breda för min bröstbredd (11.2 cm)och har låg profil. Grejen med små implantat är väl det att man skall tänka på att bröstbredden "tar" en del volym. Så har man bred bröstkorg behövs mer cc så att säga, men de sprids ut över bröskorgen mer än om man tar samma cc på smalare implantat och liten bröstkorg.

Vad kul! Jag förstår vad du menar med att göra brösten mer symmetriskamoch finan stället för att fokusera på storleken. Jag är också som du i bröstbredd, men jag förstår inte riktigt vad du menar med det sista? Jättestort tack för info, behöver verkligen det!

Gilla
liminka

liminka

Kvinna ·

therese88 skrev:

liminka skrev:

Jag kommer lägga in 175 cc, är nästan helt platt nu och är ute mer efter att göra brösten symmetriska än att förstora dem. Tror det blir bra. Jag kommer ha mentors implantat, runda med coh1. De är lagom breda för min bröstbredd (11.2 cm)och har låg profil. Grejen med små implantat är väl det att man skall tänka på att bröstbredden "tar" en del volym. Så har man bred bröstkorg behövs mer cc så att säga, men de sprids ut över bröskorgen mer än om man tar samma cc på smalare implantat och liten bröstkorg.

Vad kul! Jag förstår vad du menar med att göra brösten mer symmetriskamoch finan stället för att fokusera på storleken. Jag är också som du i bröstbredd, men jag förstår inte riktigt vad du menar med det sista? Jättestort tack för info, behöver verkligen det!

Ja, om du tänker dig 175 cc i ett implantat som är 9 cm brett så putar det utåt mer och ger "större" bröst på en liten person med liten bröstbredd. Tar du däremot 175 cc i ett implantat som är 12,5 cm brett på en person med bredare bröstbredd så smetas ju volymen ut över en större yta och bröstet blir mindre och plattare. Så det är inte bara själva volymen på implantatet som spelar roll, hur det ser ut och hur volymen är fördelad i det påverkar oxå resultatet.

Skulle du vilja ha samma visuella resultat som den med liten bröstbredd och 175 cc i ett 9 cm brett implantat måste du gå upp i volym för att få samma put.

Jag vill dock ha små bröst, så de blir alltså 175 cc i ett lågt brett implantat :) Hoppas jag lyckades förklara bättre nu...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem