Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LindaGbg

LindaGbg

Kvinna ·

Implantatbyte 100cc

Bröstförstoring

Hej! Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter av implantatbyte på ca 100cc. Hur blev resultatet? Har läst att smärtan är betydligt mindre andra gången (hade en otrolig smärta vid första operationen). Hur upplevde ni smärtan? Vecka 6 gäller det..

8

Sortera efter

Laylla

Laylla

Kvinna ·

Det blir knappt någon skillnad. Kirurger brukar säga att man bör ta +/- 200cc för att känna skillnader, annars blir bröst förtfarande för små/stora efter korrigering. Man ju vill inte korrigera och bli missnöjd igen.
Gilla
miss molly

miss molly

Kvinna ·

Jag har bytt implantat och la in 100cc mer. Jag upplevde jätte skillnad faktiskt. Trodde aldrig de skulle kännas så mycket med bara 100cc Finns bild i mitt galleri. Angående smärtan va den inte så farlig. Klarade mig på enbart alvedon som smärtlindring.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag bytte från anatomiska 295 g MF till 250 cc runda mellanprofil och märkte verkligen skillnad på storleken. Mycket handlar om hur implantatet är utformat och inte enbart skillnaden i g eller cc. Jag gick från full profil anatomiska till mindre runda implantat i mellanprofil vilken gav mig en definitiv skillnad. Den fulla projektionen på mina anatomiska implantat gjorde att brösten kändes betydligt större överlag än vad de jag har idag med mellanprofil gör. Smärtan efter den andra operationen var inte alls lika stark som efter den första, men sen bytte ju jag till mindre implantat också.
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Lily, vet du hur många millimeter det skiljer i put/projektion på dina implantat? jag funderar på att gå ned till låg profil nämligen, bara 50 cc totalt, men på ett relativt litet mplantat kan ju det ändå göra stor skillnad. kramar
Gilla
pinkapple

pinkapple

Kvinna ·

Bry dig inte om antalet cc som skillnad utan du måste kolla på måtten. 1 cm syns i mindre put eller bredd tex
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

CEH skrev:

Lily, vet du hur många millimeter det skiljer i put/projektion på dina implantat? jag funderar på att gå ned till låg profil nämligen, bara 50 cc totalt, men på ett relativt litet mplantat kan ju det ändå göra stor skillnad.
kramar

Svarade dig på PM :)
Gilla
Ellapella

Ellapella

Kvinna ·

Hej! Hoppas ditt byte gick bra! Jag ska själv byta implantat om en vecka och kan inte bestämma mig för vilken storlek. Jag velar mellan 100 eller 150cc till men är orolig att 150 extra kommer bli för stort eller att 100cc inte kommer märkas. Hur kändes skillnaden för dig? :)
Gilla
LindaGbg

LindaGbg

Kvinna ·

Hej! Jag bytte från MF 255 till MF 375. De första två veckorna var hemska då jag upplevde två STORA bröst med två bröstvårtor som stod rätt upp.... Nu har det lagt sig och jag tycker att denna storleken blir finare än min första.. Och jag som inte alls vill operera mig från början. Tänk som det kan bli... Lycka till!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem