Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Implantatbyte 3/10

Bröstförstoring

Om 4 veckor är det dags för min korrigering (sy in fickorna) och jag har bestämt mig för att göra implantatbyte samtidigt. Jag är så himla spänd och förväntansfull! Längtar efter att opereras igen! Någon som gjort samma sak, hur är smärtan jämförelse med första op? Någon mer som opereras första veckan i oktober? Kul att följas åt!

19

Sortera efter

Virgo.

Virgo.

Kvinna ·

Hej! När du syr in fickorna är det att brösten åkt ut för mycket åt sidan då? Är det något du bett din kirurg om eller är det något han rekomenderat dig till?
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Ja precis. De liksom faller ut position, ur fickorna. Det var hans förslag på åtgärd om det inte blev bättre med läk-bh och hård massage. Men de har bara blivit sämre så där av korren :) men jag har ju "yrkat" på att något inte stämmer.
Gilla
Virgo.

Virgo.

Kvinna ·

Hur märkte du det? Jag tror mitt vänstra är lite ur position så att säga, för märker det stör mina muskler, men flyttar jag det lite åt sidan och gör samma rörelse med armé. Får jag inte samma känsla i muskeln!
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Ska oxå byta implantat samma dag som du! Längtar :D
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Virgo. Det både syns och känns. Det är ingen tvivlar liksom :/. Men du har ju tätt till återbesök och bedömning antar jag? Bellie, spännande! Jag var inne på samma strl som du men vågar inte Haha. Vi får följas åt!
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Ja de får vi göra :-) är du säker att du inte vågar? Varför vågar du inte? :-)
Gilla
Tittii

Tittii

Kvinna ·

Å så spännande:) ska oxå göra ett implantatsbyte hos cosmo! Du får berätta din upplevelse efter op 2...! Vad får du betala för dina nya implantat...nyfiken:)???
Gilla
Banannie

Banannie

Kvinna ·

Jag ska prata om implantatsbyte på torsdag. Kommer antingen byta till 725 eller 825. Ska byta till motiva round. Får du betala något för ditt byte lillafrur?
Gilla
Goldengirls

Goldengirls

Kvinna ·

Hej jag ska också opereras den 3/10 på NK! Längtar nu, men kommer antagligen att svimma av nervositet den dagen, haha
Gilla
Banannie

Banannie

Kvinna ·

Tittii skrev:

Å så spännande:) ska oxå göra ett implantatsbyte hos cosmo! Du får berätta din upplevelse efter op 2...! Vad får du betala för dina nya implantat...nyfiken:)???

haha då roligt, vi bägge la i demi samtidigt och byter nu :)
Gilla
Tittii

Tittii

Kvinna ·

Ja jag såg det:) lite tråkigt att behöva göra om op. Ska bli spännande;) ska du korrigera hos Tuve? Får du betala nåt för andra implantat?
Gilla
Banannie

Banannie

Kvinna ·

Tittii skrev:

Ja jag såg det:) lite tråkigt att behöva göra om op. Ska bli spännande;) ska du korrigera hos Tuve? Får du betala nåt för andra implantat?

Ja, jag valde att följa med honom till hans nya klinik i Malmö. Jag vet inte ännu om jag behöver betala eftersom att det är för att korrigera db som jag byter till större fastare implantat. Men jag kan ge svar på det på torsdag :)
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Tittii skrev:

Varför ska du byta och till vad?
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Bellie - för stort för mig. Inte resultatet jag jag önskar. Både för breda och för putiga hehe. Tittii - 18.000 får jag betala för bytet :) Goldengirls - men spännande!
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Okej :-) vad har du för bröstbredd? Jag har 13,5 cm typ, o 725cc är 13,5 :)) hehe
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

12.5. Det är mina nuvarande också men 650 är 13 breda.
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Denna tråden har jag glömt av! Er som jag inte följs åt med i annan tråd. Hur har allt gått? :)
Gilla
Goldengirls

Goldengirls

Kvinna ·

Tacksar som frågar;) för mig har det gått väldigt smidigt, dock så sov jag bort hela första veckan! Nu har det gått två veckor efter operationen och det känns ff lite spänt i brösten och kan bli trött och öm i tuttområdet om jag håller på med något en längre tid men är för övrigt super nöjd:)
Gilla
Evapeva

Evapeva

Kvinna ·

Får man fråga på vilket sätt det känns? Är dom liksom tunga ner åt eller kan du ”flytta” på brösten. När upptäckte du detta?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem