Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lina90 profilbild

Lina90

Kvinna ·

05 feb, 2020

Implantatsbyte 475 till 725?!

Implantat (ev hybrid)

Hej!! Funderar på att byta till större implantat när jag ändå ska korrigera brösten. Är det någon som har bytt från ca 450 till 725? Är så rädd de ska bli för stort men samtidigt vill jag ha större.

17

Sortera efter

Anonym användare

05 feb, 2020

Jag ska byta mina implantat nästa vecka från 410cc till 650cc har velat mycket fram och tillbaka ?
Gilla

missk8

Kvinna ·

05 feb, 2020

Jag ska byta från 450 till 725 i mars! :)
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

05 feb, 2020

Jag ska byta från 390 till 650 i Maj. ÄNTLIGEN. Kändes som han tyckte det var max. jag är ändå ganska stor så jag hoppas inte det kommer se konstigt ut. Men jag vill gärna ha en markant skillnad.
Gilla

Syltan

Kvinna ·

06 feb, 2020

Du är ju liten och nätt Lina så jag skulle väl tro att det kommer att se rejält ut ? Gissar att du går från Demi till Corsé. Såg ingen bild på dig men tycker du att de är för små?
Gilla

sarahh

Kvinna ·

07 feb, 2020

Är också väldigt sugen på att byta implantat till större.. Har i dagsläget 500cc och är 170 cm lång. Tycker de är lagom stora nu men skulle gärna vilja ha lite större, tror ni det är möjligt? har inte diskuterat det med min kirurg än, men finns det några risker med att lägga i större implantat?
Gilla

Syltan

Kvinna ·

07 feb, 2020

Du tycker dina implantat är lagom men du vill gärna ha större? ☺️ Ja, det heter ju ”big boobs, big problems”. Det ligger nog en hel del sanning i det. Stora implantat väger mer, är mer i vägen, belastar ryggen mera, påfrestar vävnad och kanske det viktigaste: har man ett resultat man är nöjd med så innebär en ny operation inte att man kommer att bli nöjd igen.
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2020

Jeg skal bytte ut mine 375 cc til ca 300. Skulle gjerne hatt mindre men da må jeg ta lyft og det vil jeg unngå. Rekommenderer å tenke noga innan man gjør større. Jeg hadde opprinnelig 260 og var egentlig nøjd, ønsker jeg ikke hadde gjort dem større!!!!!
Gilla

sarahh

Kvinna ·

10 feb, 2020

Ja jag tycker mina implantat är lagom MEN hade gärna haft lite större faktiskt. Kanske har jag blivit storleksblind och vant mig med storleken så får väl fundera lite till om det är värt en till operation. :)
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

11 feb, 2020

Intressant med storleksblindhet.. Jag undrar om jag med blivit de, men jag gillar stort:) Jag har planer på att byta ut mina 390cc till 650cc, men jag är rädd att de kommer bli för litet och att jag vill göra om dem igen sen..
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Har nyss bytt mina implantat från 400-650 och det blev ej för stort hade till å med kunnat ta 700 men kommer bli nöjd med detta tror jag
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

11 feb, 2020

Intressant! Jag kanske bör köra lite större då, jag är mycket större än dig.. Har du lagt upp bilder? Jag kanske inte kan se än bara.
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Är på väg hem nu och just nu känns dom ej så stora faktiskt men dom kommer ju lägga till sig. Har en lagt upp bild än
Gilla

sarahh

Kvinna ·

11 feb, 2020

Spännande! Undrar om det är vanligt att bli storleksblind. Ja det svåra är ju att man inte vet i förhand hur det kommer bli. Är rädd att det kanske blir för stort om jag väljer att operera mig igen, samtidigt som jag skulle vilja ha större..
Gilla

Lina90

Kvinna ·

11 feb, 2020

Så himla svårt de här är för som vissa av er säger så vet man ju inte vad för resultat de blir även om man försöker jämföra o se på tjejer med ungefär samma vikt o längd så e de fruktansvärt svårt. Varför jag vill byta till större är för att jag vill ha mer volym upptill och tätare klyfta. 650 cc är 13 cm och 725 cc är 13,5... Just nu har jag 11,25 breda och jag gillar inte "mellanrummet" vill ha tätare.. Uhh.. Vad gör man... Vill inte vakna och känna va fna har jag gjort med så stora bröst... Men vill hellre inte vakna och tänka är de samma implantat som innan..
Gilla

Syltan

Kvinna ·

11 feb, 2020

Till mig sa Patrik att bredden på implantaten inte gör så mycket på mellanrummet utan att större istället bygger ut till mera sidobröst. Men jag vet inte om jag tror på det helt, för målet måste väl vara att centrera bröstvårtan, och då kan man ju inte bara flytta implantaten mera utåt?!
Gilla

Lina90

Kvinna ·

12 feb, 2020

Nu är jag ingen kirrug men jag tror inte de stämmer helt. Bredden kan ju inte bara öka åt ett håll. De finns ju dme tjejer som fått symmastia(stavning?!) på grund av för breda implantat för ens bröstkorg så att de ger en tätare Klüft stämmer nog men stämmer även att de går ut på sidan.
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

12 feb, 2020

Till mig sa Per att i alla fall jag inte kan få tätare. Kommer inte ihåg varför. Men jag är ganska nöjd med mitt mellanrum nu. Jag ska lägga upp en bild på hur de ser ut nu. Min bild är 5 år gammal med helt nya plumpiga bröst. Haha den puschen har jag verkligen inte längre...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem