Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Starstruck profilbild

Starstruck

Kvinna ·

27 aug, 2013

Implantatstorlek (CC) till en 180cm lång kvinna?

Bröstförstoring
Hej alla som läser! Jag är en snart 20 årig tjej (11 dagar kvar till födelsedag, tjoho!) som har råkat bli född med genetik för att bli sådär "jättelång", menande hela 180cm lång ungefär OCH samtidigt fått gener för att bli väldigt smal, väger ungefär bara 58-60kg beroende på dag.
Nu är det dock så att jag har bestämt mig för att op:a mina bröst och jag undrar bara om det är någon annan där ute i min längd- och viktklass som också gjort en bröstförstoring?
Vad tog ni i sådana fall för storlek/form/material? 
För min egen skull lutar det mycket åt anatomiska implantat med så hög mjukhet som möjligt då jag vill rakt emot inte ha någon "plastkänsla" och när det kommer till CC så sitter jag just nu med rispåsar i min sportBH och de är fyllda med 3DL ris (när jag tittar ned blir jag glad, är bara rädd för att det är nästan för stort för min smala kropp??).
Några andra långa och smala kvinnor där ute som kan ge mig tips? 🙂
13

Sortera efter

CherryGarcia

Kvinna ·

27 aug, 2013

Hej! Jag är också lång och smal (56kg och 178cm)! Jag har mått dåligt över detta sen tonåren men framförallt mina bröst som är nästan obefintliga och dessutum olika stora. Kika på min sida! Jag är precis som du ute efter ett naturligt resultat och ska "bara" lägga in 200 och 250cc. Man kanske kan tycka att det låter lite eftersom jag är så lång, men jag behöver/vill verkligen inte ha några stora bröst, utan vill bara fylla en b-kupa och kunna använda bikini. Jag tror säkert att 300 också skulle se bra ut, men jag tänker att jag vill lägga in så lite som möjligt eftersom jag tror att ju större implantat desto större  risk för komplikationer. Sedan har jag har valt  runda för jag tror det blir snyggast och det var även självklart för min kirurg. Ingen risk för rotation heller. Sedan blir det bakomplacering eftersom jag har så lite egen vävnad, minskar risken för DB (dubble breast) och jag tränar inte särskilt mycket så oroar mig inte så mycket för muskelpåverkan. 
Gilla

EeM

Kvinna ·

27 aug, 2013

Jag är 182cm lång väger 62 kg och har 800cc:) stora men smälter ändå in i kläder och ser inte alls knäppt ut:)
Gilla

Pollyanna

Kvinna ·

27 aug, 2013

Jag är också 180, men inte lika smal (har dock storlek 36-38 i kläder, så någon tjockis är jag inte). Jag ska lägga in 500 cc. Jag har dock bh-storlek 75D sedan innan, och kommer att få E-kupa efter operationen. Jag är också väldigt bredaxlad. Jag skulle tippa på att du bör ha mindre inlägg än mig. Sen tror jag definitivt på anatomiska - det ser mycket naturligare ut, särskilt om man är smal och har små bröst från början.
Gilla

minis

Kvinna ·

27 aug, 2013

Eftersom du är lång kan du ha mycket cc utan att det ser dumt ut. Tycker att du ska prova dig fram istället :)

Tex 400 cc kan se stort ut på någon och litet på en annan, det beror på vilken profil man väljer.
Det är nog bättre att du utgår ifrån vad du känner dig bekväm i och passar din kropp än att gå efter kupstorlek.

Jag var rädd att få gigantiska bröst efter min operation eftersom jag redan hade stora. Ville absolut inte gå upp mer än max en kupstorlek.. Men nu har jag G eller H kupa, men det ser inte alls konstigt ut eftersom jag är lång och har lite höfter och ben.

Silikonbröst drar större kupor än ickeopererade bröst gör. Så jag tycker du ska köpa en bh, göra ristestet och prova hemma framför spegeln med olika kläder på. :) Många ångrar ju sig att de inte tog en större storlek efter de opererat sig och det beror nog på att när implantaten är i kroppen så ser de ofta mindre ut.. Plus att man snabbt blir storleksblind. 
Gilla

Silla86

Kvinna ·

27 aug, 2013

Är du lång och väldigt smal så vore det klokt att ta något som blir propertionellt till din kropp. När man är smal så är det är lite svårare att komma undan med större storlekar utan att det ser bolligt och onaturligt ut, men jag vet inte heller vilket utseende du är ute efter.

Jag har en väldigt tunn överkropp och är glad över att jag tog anatomiska implantat, de gav mig en mjuk övergång och de ser väldigt naturliga ut. Hade garanterat fått rätt taskig rippling om jag hade valt runda implantat som motsvarar den storlek jag har i anatomiska idag, vilket är typ 600cc HP.

Mina implantat är cohesive 3, de var stenhårda i början och jag var lite orolig över att det alltid skulle vara så, men nu 5 veckor senare så är de sååååå mycket mjukare. Visst, de är mycket fastare än vanliga bröst men det kommer cohesive 1 och 2 också att vara. Allergan har sina anatomiska i både coh2 och coh3, så det kanske vore något för dig om du är jätteorolig över det. Dock är det ingen större skillnad på de två har jag hört.
Gilla

Silla86

Kvinna ·

27 aug, 2013

Kika på Mary007. Hon är visserlingen inte lång men hon är smal, så kanske ett par liknande implantat men som passar din bröstbredd?
Gilla

Doris14b

Kvinna ·

27 aug, 2013

Jag är 180 cm men väger dock mer än dig (73kg) men jag är inne på 550 eller 600 hp det beror lite på hur du ser ut innan.
Gilla

turisten

Kvinna ·

27 aug, 2013

Jag är 178/56 och har runda 270 Allergan, måtten är samma som Mentor 300 cc. Jag hade obefintliga bröst innan (50cc) och var nöjd med ristestet på 3 dl. Dock ser mina 270 större ut än ristestet. På mig stämde det inte att längd sväljer en massa cc då jag är så smal och dessutom sitter längden mest i benen, jag hade sett uppenbart opererad ut med 400 cc som jag provade på konsultationen. Visst finns det såklart tjejer med modellkropp som har naturliga D-kupor, men det får väl ändå anses höra till ovanligheterna, min storlek anser folk som vet att jag är opererad att är precis på gränsen till vad som är naturligt och det är nog en och annan som säkert funderat om jag opererat mig eller inte.

Det jag ville säga var alltså att längd ofta slukar en del cc och att man ofta kan bära upp mera, men det gäller inte alla och det är lätt att börja se bystig ut om man i övrigt har en väldigt låg fettprocent.
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

27 aug, 2013

Låter vettigt det du skriver turisten. Har du lust att titta på mina bilder och säga något om mitt storleksval? Jag har också väldigt små bröst, är lång och smal!
Gilla

turisten

Kvinna ·

27 aug, 2013

CherryGarcia: Jag hade något mindre bröst än ditt lilla. Jag antar att du ska ha Mentor, det verkar vara standard på Proforma? Är det låg, mellan eller mellan plus-profil som du ska ha? Mina motsvarar Mentors mellan plus och jag hade personligen inte valt en lägre profil eftersom de redan nu kan vara lite knepiga i ovadderade bhn, de är ju lika breda som högprofiler med mera cc och kräver därför lika breda kupor, men har inte tillräckligt med bröst för att fylla ut kupor upptill. Jag vet inte om det beror på mina egna förutsättningar, men nämner det i alla fall. 

Skillnaden mellan 200-250 och 250-300 är väl främst på bredden och då hade jag nog litat på kirurgens omdöme så att han tar den bredd som passar dina förutsättningar bäst så att inte klyftan blir för bred eller så att bröstvårtorna sitter konstigt. Mina implantat är 1 cm smalare än min bröstbredd och det avråder många pof-medlemmar från, men jag har en lagom bred klyfta i förhållande till helhetsintrycket (jag får precis in två fingrar mellan implantaten) och min kropp syns inte heller på sidan av brösten mot sidan/revbenen, så med mina förutsättningar så blev det perfekt enligt mig. 

Min kirurg sa att komplikationer visserligen blir vanligare med större implantat, men att det ändå rör sig om så små implantat till mina förutsättningar att 50 cc hit eller dit inte skulle inverka. 
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

28 aug, 2013

Okej men då borde jag få ungefär samma storlek som dig då.. men såklart att det kan se olika ut ändå. Det är Mentor mellanprofil jag ska ha för kirurgen sa att det var det som skulle passa för att bröstvårtorna skulle hamna rätt. Det där med bredd är faktiskt ingenting som vi gick igenom och när jag frågade om det på telefon efter att jag läst att alla diskuterar det här så sa han bara att det vi bestämt skulle bli bra. Eller jag minns inte om han sa något mer om det så jag får väl lita på han bara :S Men alltså finns alla storlekar i olika bredd också? Det är faktiskt den biten jag är mest nojjig för eftersom vi inte ens prata om det på konsultationen. Kan det finnas någon förklaring till det? eller borde jag fråga igen? :S
Gilla

turisten

Kvinna ·

28 aug, 2013

Jag hade nog litat på att kirurgen får det snyggt om han säger att den storleken blir bra. Diskuterade ni hur du ville att resultatet skulle bli med hur tight klyfta du ville ha och sideboob eller visade du bilder på drömbröst? Det är ju din kirurg som har koll, jag antar att du har mindre bröstbredd än vad jag har (13 cm), 200 cc i mellanprofil är bara 11,2 cm och på mig så skulle det inte blivit bra. Du kan kolla implantatlistorna under "av intresse" här på forumet. Personligen hade jag inte varit rädd för att ta lite större än det ni kommit överens om eftersom många ångrar sitt storleksval, men det är ju du som ska gå omkring med brösten och vara nöjd och ingen annan!
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

29 aug, 2013

Ja precis jag tror det också. Vi diskuterade inte klyfta heller och det var inget jag hade tänkt på, men jag hade med bilder däremot. Ja alltså ja vet intenriktigt hur man ska mäta men som du kanske ser på bilderna så är jag extrem smal under bysten. Därför tänker jag att även små bröst kan se stora ut på mig.. så jag tror det blir bra med storleken faktiskt. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem