Blommans
Kvinna ·
Jag förstår inte detta med 225 cc - 700 cc ?
Kan någon förklara för mig vad som rmenas med 350 cc tex, jag ska göra en bröstförstoring men vill oxå förstå " hur stort tex 250 är " En C-cupa är jag intresserad av, just nu har jag A.
Sortera efter

miss_foxy
Kvinna ·

Memlan1981
Kvinna ·

Saendra
Kvinna ·

Flisan69
Kvinna ·
Visuellt och vad det blir är inte samma!
Skulle vi med samma G-kupor stå brevid varandra så skulle vi visuellt se olika stora ut.
Bäst är att gå in på din sida och titta i implantatsfliken. Leta sen upp det implantat som du ska ha och cc storlek.
Där kan du se bredden och projektionen (putet) på implantatet.
Sen kan du försöka med hjälp av ristestet få till samma i bhn. Eller så gör du tvärtom. Stoppa i ristestet i bhn. Mät och leta sen upp vad det motsvarar i cc i implantatslistan. Använd en linjal.
Sen mäter du med måttband över bysten där du är som störst (löst) och under bysten (hårt)
Gå sen in på www.change.com på bh guiden och stoppa in uppgifterna. Voila!! Där har du den kommande storleken i bh.
Kan ju slå lite fel men en liten vägledning iaf. Lite roligt är det också!

Delilah
Kvinna ·

Sommarflickan_86
Kvinna ·
Om du har 65 A idag och vill upp ett par kup-storlekar så kan du tänka att 100 cc motsvarar 100 cl, alltså 1 deciliter vävnad.
Man brukar säga att 100 cc i sin tur sedan motsvarar en kupstorlek.
Jag hade inga bröst från början, lade in 305 cc i varje bröst och nu är min BH-storlek 65 E. Men visuellt skulle jag säga att det är en C-kupa.
Om du bokar en konsultation hos en seriös kirurg ska denne kunna förstå dina önskemål och prova ut ett implantat som kommer att motsvara ditt förväntade resultat utan att du behöver fundera på cc och kupstorlekar ;-)
Lycka till!

snokysnos
Kvinna ·
Om du har 65 A idag och vill upp ett par kup-storlekar så kan du tänka att 100 cc motsvarar 100 cl, alltså 1 deciliter vävnad.
Man brukar säga att 100 cc i sin tur sedan motsvarar en kupstorlek.
Jag hade inga bröst från början, lade in 305 cc i varje bröst och nu är min BH-storlek 65 E. Men visuellt skulle jag säga att det är en C-kupa.
Om du bokar en konsultation hos en seriös kirurg ska denne kunna förstå dina önskemål och prova ut ett implantat som kommer att motsvara ditt förväntade resultat utan att du behöver fundera på cc och kupstorlekar ;-)
Lycka till!
MKT bra skrivet! På detta forum framstår det ibland som att patienten ska vara lika kunnig o insatt i implantatsdjunglen som läkaren, men denne är faktiskt till för att omvandla dina önskemål till ett implantat som passar dig.

ollie
Kvinna ·
Skulle vi med samma G-kupor stå brevid varandra så skulle vi visuellt se olika stora ut.
Bäst är att gå in på din sida och titta i implantatsfliken. Leta sen upp det implantat som du ska ha och cc storlek.
Sen kan du försöka med hjälp av ristestet få till samma i bhn. Eller så gör du tvärtom. Stoppa i ristestet i bhn. Mät och leta sen upp vad det motsvarar i cc i implantatslistan. Använd en linjal.
Sen mäter du med måttband över bysten där du är som störst (löst) och under bysten (hårt)
Gå sen in på www.change.com på bh guiden och stoppa in uppgifterna. Voila!! Där har du den kommande storleken i bh.

Saendra
Kvinna ·

Flisan69
Kvinna ·

ollie
Kvinna ·

Flisan69
Kvinna ·

ollie
Kvinna ·

Flisan69
Kvinna ·