Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Kan jag bära upp 400 cc?

Bröstförstoring

Och kan man lägga in olika fasthet på implantaten?

2 veckor kvar till operation och storleksnojjan är som värst! Jag och Peter kom fram till 300/345 cc på konsultationen (pga olikstora bröst) med 128 mm bas. Men nu börjar jag undra, fegar jag? Tror ni att jag kan bära upp större? 

Jag har breda axlar, nästan ingen midja och ganska smala höfter. Tycker jag ser enorm ut på bilden, men jag antar att rakt framifrån inte är ens mest smickrande vinkel. Däremot har jag mycket rumpa och ganska kraftiga armar och lår efter styrketräning och tungt arbete.

Är 160 cm lång och väger i dagsläget runt 50 kg. 

Jag har kollat på perthese 380/410 men jag vet inte om det finns någon som lagt in så före mig?? Då skulle ena implantatet vara perthese line och andra perthese sensitive, alltså skilja i fasthet. Går det ens att göra så? Varför jag tänker just dessa implantat är för att de skulle korrigera en del av min storleksskillnad men fortfarande ha samma bas, alltså samma diameter. Min egen bröstbredd är 129 mm och implantaten 130. 

Snälla tjejer hjälp mig!! Jag får inte tag på Peter via mailen. :/

13

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Det skulle du absolut kunna göra :) Vi har precis samma stl på längd och vikt men ja har lite mindre bröst bredd och mindre egen vävnad..Men jag tycker de ser väldigt bra ut på mig ;)

Ja har tyvärr inge kännedom i dina implantat men de finns de säkert andra tjejor här somhar :)

Lycka till de kommer bli så bra så :)

Gilla
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Hur upplever du dina bröst när du har kläder på? Går det att dölja dom bra eller är det liksom uppenbart att du fixat dom?

Jag vill ju att folk ska reagera på att jag har grymma tuttar, men det ska ju gärna gå att åtminstone försöka inbilla dom att jag är född så. 💡

Till och med mina egna föräldrar och systrar som inte vet vad jag ska göra. haha. 

Gilla
Milia

Milia

Kvinna ·

För det första ser du superslank ut på bilden! Tror inte det finns nån vid sina sinnens fulla bruk här i världen som skulle kalla dig "enorm". Så sluta genast tänka så.

400 cc blir säkert bra! Låter knasigt att välja olika fasthet på implantaten men Peter vet ju vad han gör. Jag skulle gissa att fastheten skiljer sig åt väldigt lite, för det är ju ingen som vill ha ett mjukt bröst och en stenklump. Fortsätt maila honom. Tjatar man så svarar han till slut!

Gilla
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Men alltså... Hur kan vi vara i samma storlek, du ser ju ut att vara flera kilo lättare än mig! Du har fuskig kroppsbyggnad. ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jaa absolut, mina är 4månader nu och ingen ja inte berättat de för har märkt någonting.. och då var ja helt bröstlös innan ;) haha.. de är de som är skönt, att de går så bra att dölja dom med en vanlig tröja.. men med uringat som sagt så syns de juh :)
Gilla
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Milia: Jag ar inte fått svar av Peter än om man kan lägga olika fasthet. Mailade honom 26 december och har inte fått svar än. :/ Mailar igen idag och hoppas på att få svar. Annars får det bli 300/345. Då har man åtminstone samma fasthet på implantaten. Fan vad svårt att bestämma sig för vad man egentligen är ute efter. En sida av mig vill ha diskreta men snygga bröst. En annan tänker "Fuck it, let's go big". Problemet är bara att olika sidor vinner olika dagar. Fortfarande efter så många år!
Gilla
Milia

Milia

Kvinna ·

Han har nog bara missat ditt mail, eller glömt bort att svara. Han lär ju få sjukt mycket mail så det är inte konstigt om det händer. Visst blir man lite nojig när operationen börjar närma sig!? Detta handlar ju trots allt om något man ska bära med sig typ resten av livet så det är ju viktigt att det blir bra. Att kolla på storleksbilder här inne är på gott och ont. En och samma storlek blir ju så HIMLA olika på olika människor, så jag tycker att ristest är det enda som gäller i nuläget. Lätt att skrämma upp sig själv inför op:en annars..
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det har varit mkt ledigheter nu så hoppas på att han bara är ledig och svarar när han är tillbaka :) Haha, jaaa super duper svårt man håller på att gräma sig enda in i de sista, men ja är super glad att ja valde de större alternativet. Velade mellan 350 och 400 (skulle kunna ha lite till) men o andra sidan vissa dagar passar de bra som de är :) Ja tränar väldigt mkt styrke träning och har en "tung" benstomme.. Du ser btw smal och slank ut!
Gilla
myplasticboobs

myplasticboobs

Kvinna ·

det bästa är att smsa Peter, han sa det att mobilen har han alltid med sig, men datorn har han inte plats med i fickan haha :)

Gilla
myplasticboobs

myplasticboobs

Kvinna ·

och föresten så har dom semester stängt, kommer inte ihåg hur länge dock. :)
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Jag tror du kan bära upp det utan problem. Perthese är väldigt mjuka, även senstovie o du kommer inte märka nån skillnad på de olika fastheterna. Hur mjuka de blir beror på hur stora fickor peter gör. Sen plattas perthesebröst lätt till o ser oftast mindre ut än tex mentor och allergan. Jag hade perthese sensitive innan o de va riktigt mjuka, kände även på en väns bröst som har perthese standard o hennes va fastare. Trots standard ska va mjukare. Så det lär inte göra nåt att ta olika fasthet. Så jag hade kört på de större alternativet. De kommer inte bli jättestort på dig. Hanna86 har lagt in 410cc av peter
Gilla
Titsy

Titsy

Kvinna ·

Jag har samma längd och vikt som dig och funderar väldigt mycket på vilken storlek som skulle passa. Jag vet att jag bara är 17 år, men döm mig inte för det. Jag har velat göra en bröstförstoring sen jag var 14-15 år och i oktober fyller jag 18. Jag har så svårt att komma fram till vad som skulle bli bra. Just nu har jag 75A/70B..
Gilla
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Gud vad glad jag är nu!

Fick precis (!!) mail ifrån Peter och han säger att han testar med 380/410 och skulle han under operationen märka att det inte kompenserar min storleksskillnad och att bröster ser olika stora ut så har han 300/345 i beredskap och kan lägga in dom istället.

Underbart! Nu känner jag mig bara glad och lättad och längtar efter att få det här gjort! Gud vad glad jag blev. haha.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem