Supermom
Kvinna ·
Kan jag ha 350cc MP+? Har 11,5 i bröstbredd...
Hittat en del fina bröst som jag gillar och de flesta är runt 350-375cc mellanprofil. Eftersom jag har 11,5 i egen bredd har Örjan rekommenderat 325cc Mp+ på konsultationen. Är nu rädd att detta kommer se litet ut. Jag är väldigt tunn men är 170 lång (55kg). Har nån av er andra skaffat ännu bredare implantat än 1cm bredare? Vad är nackdelarna? Och hur ska jag göra för att få det resultat jag önskar??
Sortera efter

Hera
Kvinna ·
Jag har 350mp+ dock är min bröstbredd 12,5cm säkert olik från kirurg till kirurg hur mycket bredare än din bröstbredd de vill sätta in, lycka till!!!
Gilla

Sidney88
Kvinna ·
Det beror helt på dina anatomiska förutsättningar hur breda implantat du kan ha. Vissa kan ha bredare än sin bröstbredd, andra måste ha något smalare av olika skäl, osv. Jag har också 11.5 i bröstbredd och mina implantat är 11.2 breda, nästa storlek är 11.7 och det blev enligt min kirurg för brett utifrån mina förutsättningar. Så jag tror tyvärr inte att du kan utgå ifrån vad andra här kan ha, utan det enda säkra är att fråga din kirurg som sett dig, mätt dig osv. Vill du gå upp i storlek och din kirurg inte vill öka bredden lär du få ha ultrahög profil istället (såg att du behöver HP vid 350 cc), och det kan ju påverka utseendet på brösten ganska markant och gör inte att de ser bredare ut, bara toppigare.
Men visst är det snyggt med bröst som går ut lite i sidorna, det hade jag också jättegärna velat ha om jag kunde!
Gilla