Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MonniM

MonniM

Kvinna ·

Kapselbildning ? Nästan 100 % säker *BILD*

Bröstförstoring

Jaha då har det gått 3 månader och här står man med kapselbildning :( hoppas på korr och framflytt.

13

Sortera efter

maja2

maja2

Kvinna ·

hur kan du vara säker på att det är kapselbildning? 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Fast ska du byta till framförplacering pga. att du misstänker kapselkontraktur? Risken är ju inte mindre att du får tillbaka det bara för att du byter till framförplacering.

Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

maja2 skrev:

Har ont , bröstet hårt och det blir värre med varje dag . Såg inte ut så innan , den senaste månaden har det bara förvärrats . Sen har implantatet flyttat sig uppåt .
Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

Fast ska du byta till framförplacering pga. att du misstänker kapselkontraktur? Risken är ju inte mindre att du får tillbaka det bara för att du byter till framförplacering.

Varför jag vill flytta fram är för att jag tränar mkt och har även fått besvär i musklerna . Och då tränar jag inte ens bröst .
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

MonniM skrev:
Isabella88 skrev:

Varför jag vill flytta fram är för att jag tränar mkt och har även fått besvär i musklerna . Och då tränar jag inte ens bröst .

Jaha okej då förstår jag precis :) Ska också byta till framför av samma anledning.

Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

MonniM skrev:
Isabella88 skrev:

Jaha okej då förstår jag precis :) Ska också byta till framför av samma anledning.

Hoppas det går bra för dig :) jag ska på återbesök på tisdag . Jag hoppas att dom hjälper mig . Har haft grymma besvär med brösten sen dag ett efter op . Ingen känseln i högra underarmen och armhålan . Samt bak på skulderbladet, konstant molande värk , kan inte sova på sidan alla . Kan knappt träna ordentligt .
Gilla
Crizal

Crizal

Kvinna ·

Vet du om besvären kommer av själva implantaten eller av snittet som jag förmodar ligger i armhålan?
Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

Crizal skrev:
Vet du om besvären kommer av själva implantaten eller av snittet som jag förmodar ligger i armhålan?
Inte en aning , kan nog vara lite av varje . Om det är kapselbildning trycker det väl på nerverna annars så kan det vara snittet . Vet även från min kirurg att hon fick kämpa som fan för att få in implantatet i mitt vänstra bröst .
Gilla
maja2

maja2

Kvinna ·

MonniM skrev:
maja2 skrev:

Har ont , bröstet hårt och det blir värre med varje dag . Såg inte ut så innan , den senaste månaden har det bara förvärrats . Sen har implantatet flyttat sig uppåt .

Jag fick min första kapselbildning på samma sätt, eller egentligen blev ena bröstet aldrig mjukt. Fick op ganska omgående, tillbaka det igen och igen. Misstänker att jag har det nu oxå ca 3 mån efter op. Skulle inte rekomendera framförplacering då det inte är bättre, snarare tvärt om. Bäst är att byta implantat oxå.

Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

maja2 skrev:

MonniM skrev:
maja2 skrev:

Jag fick min första kapselbildning på samma sätt, eller egentligen blev ena bröstet aldrig mjukt. Fick op ganska omgående, tillbaka det igen och igen. Misstänker att jag har det nu oxå ca 3 mån efter op. Skulle inte rekomendera framförplacering då det inte är bättre, snarare tvärt om. Bäst är att byta implantat oxå.

Min kropp gillar tyvärr inte främmande föremål och det var samma här . Vänstra bröstet blev aldrig bra . Vill flytta det pga min träning och det gör duktigt ont i musklerna när jag tränar . Dels att jag har rätt mycket egen vävnad på högran och vill fylla ut det . Har hört att framflytt kan hjälpa om man inte vill lyfta .
Gilla
maja2

maja2

Kvinna ·

MonniM skrev:
maja2 skrev:

MonniM skrev:
maja2 skrev:

Min kropp gillar tyvärr inte främmande föremål och det var samma här . Vänstra bröstet blev aldrig bra . Vill flytta det pga min träning och det gör duktigt ont i musklerna när jag tränar . Dels att jag har rätt mycket egen vävnad på högran och vill fylla ut det . Har hört att framflytt kan hjälpa om man inte vill lyfta .

Jag har haft framför oxå, med kapselbildning det med. Flyttade bak igen, korrigerade kraftig muskelpåverkan i flera omgångar, först nu är det bra. Framför är ett bra alternativ om man har egen vävnad, sen beror det såklart på kvaliteten på vävnaden om det blir snyggt.Mina hängde sig ganska snabbt. Helt klart värt ett försök. 

Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

maja2 skrev:

MonniM skrev:
maja2 skrev:

MonniM skrev:
maja2 skrev:

Jag har haft framför oxå, med kapselbildning det med. Flyttade bak igen, korrigerade kraftig muskelpåverkan i flera omgångar, först nu är det bra. Framför är ett bra alternativ om man har egen vävnad, sen beror det såklart på kvaliteten på vävnaden om det blir snyggt.Mina hängde sig ganska snabbt. Helt klart värt ett försök. 

Min egen vävnad har glidit ner över implantatet . Så jag ska prova och se , givetvis på inrådan av min kirurg . Har rätt bra med egen vävnad så det borde vara okej hoppas jag . Det gör inget om dom hänger till sig lite , tycker det är snyggt med mkt underpol :)
Gilla
Smulan123

Smulan123

Kvinna ·

Hur var smärtan vid kapselbildningen? Konstant eller bara vid beröring?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem