Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Kommer 440cc likna mer 400cc? *3D bilder*

Bröstförstoring

Jag börjar bli orolig och förvirrad över storleksval.

På min konsultation tyckte jag att implantatstestet blev väldigt bra med 500cc och aningen för litet med 400cc. Jag fick med mig 6 olika 3D papper hem men det är två jag nyligen börjat vela över: 440cc Silimed MP och 505cc Silimed MP placerat delvis bakom muskeln, tillägger att jag vill ha en fakelook. Jag tycker inte att jag ser någon större skillnad på storlekarna, men det kanske ni kan hjälpa mig med?

Patrik sa att ca 20cc kommer försvinna när implantaten hamnar i kroppen, då har jag resonerat fram att 440cc=420cc och 505cc=485cc på ett ungefär. Jag är lite rädd att 505cc kommer att se för stora ut med min korta och relativt smala kropp men samtidigt tyckte jag att 400cc såg för litet ut när jag testade implantat. Patrik sa dock inget om att det var "utöver min förmåga" att välja 505cc, så på den fronten är det ju lungt.
Hoppas ni förstår något av vad jag har skrivit och att ni kan hjälpa mig i mitt kaos. 
- Lägger in bilder på 440cc samt 505cc 
16

Sortera efter

Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej jag tycker du borde ta 505cc i varje:) jag har 500cc extra höga silimed å e super nöjd så fråga Patrik om han kan visa dig hur 505cc extra höga skulle se ut på dig :) tyckte inte alls de va stora på 3d bilderna men när man ser dom i verkligheten så älskar jag dom killa mina bilder :) dom flesta säger att man inte ska lita 100% på bilderna så om jag va dig så skulle jag ta 505cc extra hög eftersom du vill ha stora bröst förstår jag de som kram gumman
Gilla
Zafir78

Zafir78

Kvinna ·

Håller med Vonkan! Lycka till :-)
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Håller också med! Jag skulle tagit den större, jag tror du kommer ångra dig sen om det är stora bröst du är ute efter annars.

Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Litalo skrev:

Jag börjar bli orolig och förvirrad över storleksval.

På min konsultation tyckte jag att implantatstestet blev väldigt bra med 500cc och aningen för litet med 400cc. Jag fick med mig 6 olika 3D papper hem men det är två jag nyligen börjat vela över: 440cc Silimed MP och 505cc Silimed MP placerat delvis bakom muskeln, tillägger att jag vill ha en fakelook.Jag tycker inte att jag ser någon större skillnad på storlekarna, men det kanske ni kan hjälpa mig med?

Patrik sa att ca 20cc kommer försvinna när implantaten hamnar i kroppen, då har jag resonerat fram att 440cc=420cc och 505cc=485cc på ett ungefär. Jag är lite rädd att 505cc kommer att se för stora ut med min korta och relativt smala kropp men samtidigt tyckte jag att 400cc såg för litet ut när jag testade implantat. Patrik sa dock inget om att det var "utöver min förmåga" att välja 505cc, så på den fronten är det ju lungt.
Hoppas ni förstår något av vad jag har skrivit och att ni kan hjälpa mig i mitt kaos.
- Lägger in bilder på 440cc samt 505cc

Hej, diskuterade ni HP eller UHP alls? Jag inbillar mig att de är vanligare vid önskemål om fejk än MP. Fast är inte säker.🙂

Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Tack för era svar! Ja det gjorde vi men sen lade jag en klumpig kommentar om att jag har tänkt på mp+. Saken är den att jag sa att jag tycker det är fint när det sticker ut lite på sidorna (sideboobs) och när jag har 13 i bröstbredd rekommenderade han då också 13 i implantatbredd, då kan det vara så att eftersom hp i silimed sedan är 570cc blir det för stort. Hp 505cc silimed har en bredd på 12,5. Han såg ju bilder jag hade med mig och hans utlåtande var"okej du vill ha det fylliga upptill" så han måste väl ha förstått vad jag är ute efter?? Han sa också att Silimeds mp var liknande med andra hp men ni har ändå fått hp så jag blir förvirrad där med! Jag vet inte heller vad jag ska skriva till honom känner mig så dryg bara när jag har varit på en konsultation :(
Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Vonkan skrev:
Hej jag tycker du borde ta 505cc i varje:) jag har 500cc extra höga silimed å e super nöjd så fråga Patrik om han kan visa dig hur 505cc extra höga skulle se ut på dig :) tyckte inte alls de va stora på 3d bilderna men när man ser dom i verkligheten så älskar jag dom killa mina bilder :) dom flesta säger att man inte ska lita 100% på bilderna så om jag va dig så skulle jag ta 505cc extra hög eftersom du vill ha stora bröst förstår jag de som kram gumman
Visa med 3D menar du? :) Jag är inte ute efter mega stora utan mer fejklook och en tight klyfta, men om jag tyckte 500 kändes bra så kanske jag räknas till stor kategorin haha
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Japp 3d :-D jag har 500 extra höga va tycker du om dom ;-) kram
Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Ja okej kanske ska mejla honom då, dock blir bredden 12,5 samt att jag inte vill vara tjatig :( Ja de är fina vonkan ;)
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Tack :) du e inte,tjatig Patrik vill att man frågar en gång för mycke en inte alls :) kram
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Haka inte upp dig på 3dbilderna.. Det går inte att avgöra storlek utifrån dom när skillnaden är så liten. Jag bytte från 540g hp allergan till 600cc hp mentor och ser INGEN skillnad alls på brösten trots att det skiljer 3mm i put mellan dom. 

Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

tin skrev:

Haka inte upp dig på 3dbilderna.. Det går inte att avgöra storlek utifrån dom när skillnaden är så liten. Jag bytte från 540g hp allergan till 600cc hp mentor och ser INGEN skillnad alls på brösten trots att det skiljer 3mm i put mellan dom. 

Okej. Då tar jag och litar på Patrik och att 505cc mp är det jag ska ha för önskat resultat, han är ju väldigt bra på sin sak! Det är bara det nu när jag hör att jag bör fråga om hp som jag börjar tvivla men som sagt alla har vi väl olika förutsättningar för att nå olika resultat.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Litalo skrev:
tin skrev:

Okej. Då tar jag och litar på Patrik och att 505cc mp är det jag ska ha för önskat resultat, han är ju väldigt bra på sin sak! Det är bara det nu när jag hör att jag bör fråga om hp som jag börjar tvivla men som sagt alla har vi väl olika förutsättningar för att nå olika resultat.

Varför vill han inte sätta in hp? Han brukar ju föredra hp när man kommer upp lite i cc.. mysko. Har du putiga naturliga bröst? Har han sagt något om att du måsta ha mp för att det ska matcha din bröstbredd i den storleken?

Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Tin: Jag mailade och frågade nu hur det skulle bli med hp och om min klyfta samt hur rundheten skulle påverkas, jag har 13 i bröstbredd! 505 hp är 12,5 som sagt och jag sa att jag föredrog lite sideboobs (kanske därför?), men vi får se. Avstår nog heller sideboobs för att få en önskad form. Nej det tycker jag inte att jag har? Har knappt någon vävnad ligger hela 3D bilder på förebrösten på min sida :)
Gilla
Bubbelina

Bubbelina

Kvinna ·

Utan att ha läst övriga kommentarer...

Tycker att jag ser skillnad på bilderna och jag tror att du kan ta 500. Om du där och då tyckte att 400 kändes för lite och kirurgen dessutom tycker att 500 kan passa så hade i alla fall inte jag tvekat. 

När jag var på min konsultation provade jag inlägg med 340 cc men min kirurg sa att hon kommer lägga in 380 vid operation för att uppnå det visuella resultatet, alltså 40cc mer än det jag provade. 

Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Bubbelina skrev:

Utan att ha läst övriga kommentarer...

Tycker att jag ser skillnad på bilderna och jag tror att du kan ta 500. Om du där och då tyckte att 400 kändes för lite och kirurgen dessutom tycker att 500 kan passa så hade i alla fall inte jag tvekat. 

När jag var på min konsultation provade jag inlägg med 340 cc men min kirurg sa att hon kommer lägga in 380 vid operation för att uppnå det visuella resultatet, alltså 40cc mer än det jag provade. 

Okej, tack!
Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Så! Nu har jag fått svar från Patrik som skrev att 3D bilderna som sagt inte stämmer helt överens då de inte är vana med fasta implantat, silimed osv osv. 

Han sa att jag kan välja silimed 505 hp för ett fylligare resultat med en djupare klyfta men att jag kommer att få fylligt med mellan profilen också. 
På torsdag skulle han skicka 3D bilder till mig!

Så nu antar jag att det bara är att välja mellan fylligare eller bredare (sideboobs) stil! Hmm... Tåls att tänka på, någon med mycket bröst på sidorna som tycker att det är jobbigt på något sätt? 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem