Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lotie

Lotie

Kvinna ·

Kommer de bli för små 295g?

Bröstförstoring

Var på konsultation igår och börjar bli osäker på om jag tog rätt storlek. Gick helt på kirurgen som tyckte 295 anatomiska skulle se mest naturligt ut på mig. Är 168, 52 kg lång och smal och platt idag. Vill ju inte se ut som Dolly Parton men 50.000:- och sen blir man besviken för de knappt syns?

13

Sortera efter

MariaMelker

MariaMelker

Kvinna ·

Kirurgerna brukar veta vad de pratar om, men känner du dig osäker så be att få komma igen och i alla fall testa en större storlek. Det är svårt att säga hur stora de kommer bli på sig eftersom det är så individuellt. 295 kan se jättestort ut på någon och alldeles lagom på nästa, helt beroende på kroppstyp. Du är ganska lång och lätt så det låter bra. Jag har 320 och är 173 lång, men rundare än dig då jag väger 70 kg.
Gilla
diamonds

diamonds

Kvinna ·

Jag har 295 och jag är större än dig och är supernöjd :) de känns som brösten jag borde fötts med! Vill varken ha större eller mindre.
Gilla
diamonds

diamonds

Kvinna ·

Och jag såg nu att de står fel i beskrivningen om mig väger inte 64 längre haha snarare 75 :p o de passar ändå lika bra till min nya "tjockis" kropp
Gilla
Nonnisen

Nonnisen

Kvinna ·

Om du redan tvekar och tänker så ska du nog ta lite större. Blir ändå inte så stor skillnad. 295 är inte alls så stort oftast. Ganska lite.
Gilla
bröst2016

bröst2016

Kvinna ·

Jag är velar precis som du på om det ska blir för stor, men samtidigt vill man ju intebetala så mycket pegar och sen känna att det är lite litet..

Prova med ris hemma och testa med olika tröjor och även bikini, det har jag gjort för att försöka få en bättre känsla.

Gilla
Angel66

Angel66

Kvinna ·

Jag skulle absolut tagit större. Själv har jag lagt in Motiva 410 uhp och har börjat tycka att de är för små. Men man blir väl storleksblind också antar jag. 

Gilla
Wildcat

Wildcat

Kvinna ·

295 cc passar bra till small krop. Min första impl var 280 och jag var supernöjd med dem i 10 år.

Gilla
Nonnisen

Nonnisen

Kvinna ·

Oftast tycker de flesta att man kunde tagit lite större för info.
Gilla
Lotie

Lotie

Kvinna ·

Tack så mycket för alla svar. Fy vad svårt det är. Är det försent att ändra storlek eller lamm man göra det på operationsdagen? Det verkar som man blir storleksblind efter ett tag. Min syster har 350 och jag tycker de är stora och hon säger hon har små bröst och vi ser exakt likadana ut. Vad är nästa storlek efter 295? Jag provade en större men hörde inte vad han sa för storlek bara 2 msk större.
Gilla
Lotie

Lotie

Kvinna ·

Ser att ibland står det cc efter och ibland gram. Är det samma sak?
Gilla
Nonnisen

Nonnisen

Kvinna ·

Lotie skrev:
Tack så mycket för alla svar. Fy vad svårt det är. Är det försent att ändra storlek eller lamm man göra det på operationsdagen? Det verkar som man blir storleksblind efter ett tag. Min syster har 350 och jag tycker de är stora och hon säger hon har små bröst och vi ser exakt likadana ut. Vad är nästa storlek efter 295? Jag provade en större men hörde inte vad han sa för storlek bara 2 msk större.
Ristestet det större ut i kläderna än vad det går sen. Många får bestämma sig på op dagen men till mig sa de att de behövde beställa en vecka tidigare.
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Beror helt på din kropp/bröstkorg/dina mått, vad din hud/vävnad "klarar" av m.m. :) vad är din önskan? Finns många mellanting mellan platt och Dolly parton haha Skulle tro att du kan ha mellan 295 och 350 då kanske om du ändå vet ungefär hur det ser ut i kroppsform:)
Gilla
Wildcat

Wildcat

Kvinna ·

Hej Lotie!

Yes, de är (gr och cc) lika med varandra.

"Storleken på bröstimplantat mäts i milliliter (ml). Varje ml motsvarar ca 1 gram. Ett bröstimplantat i storleken 350 ml motsvarar således en vikt på 350 gram." - Wikipedia

"År 1964 beslutade den tolfte CGPM-konferensen att överge denna definition, och den ursprungliga definitionen om 1 liter = 1 dm3= 0,001 m3återinfördes.[2]" - Wikipedia (Alltså 1 cc / kubikcentimeter = 1 ml / mililiter)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem