Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Kommer det kännas för litet med 500cc?

Bröstförstoring

På onsdag är det dax. Då ska jag lägga in mentor 500cc HP. Jag hade önskat större faktiskt o det känns som om jag kommer bli besviken. Jag är 165 cm, 52-52 kg. Bröstkorgen mäter hela 80 cm rumt om men jag brukar ha 75b som jag inte fyller ut. Har bild på hur jag ser ut nu. Bröstbredd 12,5 så implantaten är 7 mm bredare. Någon med liknande förutsättningar som kan berätta hur 500 cc upplevs?

14

Sortera efter

Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Tror att du kommer att bli supernöjd
Gilla
Louise123

Louise123

Kvinna ·

Vad är du ute efter för resultat? 500 kommer att upplevas stort på dig, men frågan är hur stort du vill att det ska vara Dolly Parton liksom eller stor byst, om du förstår vad jag menar. Har du testat implantat än? Jag har 475 är 165 och väger 60kg Jag upplever inte mina så stora, utan kläder känns de ganska Stora men i kläder som en fyllig C. Kan vara lite storleksblind och känner ibland att jag hade velat ha större men tror inte att min rygg hade klarat av större faktiskt. Testade ut en bh på twillfit och kom upp i 70F Hade 70b innan. Allt handlar ju också om hur mkt vävnad man har före op. Lycka till!
Gilla
bblueberry

bblueberry

Kvinna ·

Ville han inte lägga in mer eller kom ni fram till 500? Tror du kommer bli nöjd, han kanske inte kan lägga in mer än så därav vill jag lägga in mer nu för han kunde inte trycka in mer än 415 på mig. Jag OP mig där förra året och tänkte ringa till veckan men jag vill ha 750-800cc men osäker på om han lägger in så mycket, hittar inga trådar om de.
Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Louise123 skrev:
Vad är du ute efter för resultat? 500 kommer att upplevas stort på dig, men frågan är hur stort du vill att det ska vara Dolly Parton liksom eller stor byst, om du förstår vad jag menar. Har du testat implantat än? Jag har 475 är 165 och väger 60kg Jag upplever inte mina så stora, utan kläder känns de ganska Stora men i kläder som en fyllig C. Kan vara lite storleksblind och känner ibland att jag hade velat ha större men tror inte att min rygg hade klarat av större faktiskt. Testade ut en bh på twillfit och kom upp i 70F Hade 70b innan. Allt handlar ju också om hur mkt vävnad man har före op. Lycka till!
Ja jag har testat implantat i juni. Nu har jag 3 dagar kvar till operation. Jag vill ha stora bröst som har fin form. Vill att de ska fylla upp bröstkorgen både på höjd o bredd. Ser dina verkligen "bara" ut som en c kupa trots att du har så mycket?
Gilla
Scarletta

Scarletta

Kvinna ·

Tror de kommer vara tillräckligt stort på dig, med tanke på att du e såpass smal :)

Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

bblueberry skrev:
Ville han inte lägga in mer eller kom ni fram till 500? Tror du kommer bli nöjd, han kanske inte kan lägga in mer än så därav vill jag lägga in mer nu för han kunde inte trycka in mer än 415 på mig. Jag OP mig där förra året och tänkte ringa till veckan men jag vill ha 750-800cc men osäker på om han lägger in så mycket, hittar inga trådar om de.
Konsultationen gick väldigt snabbt o han protesterade inte emot 505cc silimed. Nu när de blev stoppade så kommer jag ist att få mentor 500cc. Jag har inte fått prova dem alls. mentor 500cc är 7 mm bredare o 5 mm lägre än silimed 505cc. Frågade per telefon om jag får gå upp till 590cc uhp eller 550cc hp men de ville han inte utan en extra konsultation. Lät inte som om de var nån idé för han hade bestämt sig hörde jag. Jag har ammat två barn så huden är nog inte problemet för ett större implantat. Hur kommer det sig att du vill ha så stora implantat? Jag tvivlar på att du kan ha det till din längd. De skulle ju ta upp halva bröstkorgen? Har du pratat med nån som haft så stora implantat under flera år? Om du vill skaffa barn o så i framtiden så kommer det ju bli väldigt stora bröst som antagligen inte kommer hålla formen av all tyngd.
Gilla
bblueberry

bblueberry

Kvinna ·

Han är väldigt bestämd men konstigt om du inte fick gå upp till 550 :/ de beror ju på om du vill ha stora bröst också, man vänjer sig så väldigt fort, tycker mina är jätte små plus att jag vill lägga dem innanför bröstmuskeln därför jag vill passa på och lägga in mer, jag tränar väldigt mycket och är väldigt bredaxlad/ryggen så tror inte de kommer se dumt ut alls tror jag, de enda är väl att jag inte är så lång men jag har googlat mycket om de och vet även folk som har 700-800 som inte har haft några problem :) 500cc kommer göra susen på dig men om jag va du hade jag tagit in lite mer för oftast så "ångrar" man sig att man inte tog in mer! Men gå på magkänslan
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Jag skulle själv vara orolig för om det skulle blir för stort än för litet..

Gilla
Rydelion

Rydelion

Kvinna ·

Louise123 ! Kan du inte lägga upp någon bild så man får se? vi drar ungefär samma storlekar och jag funderar på att lägga in runda mentor Coh 2 500cc. Skulle vara kul se anatomiska i din storlek på någon i mina mått. och till TS så tror jag med dina mått inte att 500 kommer kännas lite. du har 10kg mindre kropp än mig och på mig känns ristestet med 450 som mycket. men bra ;)
Gilla
Barabea

Barabea

Kvinna ·

booobisar skrev:
Hur kommer det sig att du vill ha så stora implantat? Jag tvivlar på att du kan ha det till din längd. De skulle ju ta upp halva bröstkorgen?

Tror att många får fel uppfattning om hur stora implantat man kan lägga in bara för att kirurger föredrar att lägga in så små som möjligt. Självklart är det möjligt att lägga in runt 800cc på en kort person, är snarare hudkvaliten som påverkar än något annat.

Här har du en kort tjej som har lagt in runt 800cc, personligen tycker jag att det ser skitbra ut: https://www.youtube.com/watch?v=rQy6llvPl-4

Om du redan nu misstänker att 500cc kommer bli för litet så är det en idé att lägga in en storlek större (ca 150cc) samt kompensera för mängden som försvinner om du lägger implantatet bakom muskeln. Kom ihåg att man brukar säga att 9 av 10 tjejer som opererar sig önskar att de gått större, så varför chansa?

Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Barabea skrev:

booobisar skrev:
Hur kommer det sig att du vill ha så stora implantat? Jag tvivlar på att du kan ha det till din längd. De skulle ju ta upp halva bröstkorgen?

Tror att många får fel uppfattning om hur stora implantat man kan lägga in bara för att kirurger föredrar att lägga in så små som möjligt. Självklart är det möjligt att lägga in runt 800cc på en kort person, är snarare hudkvaliten som påverkar än något annat.

Här har du en kort tjej som har lagt in runt 800cc, personligen tycker jag att det ser skitbra ut: https://www.youtube.com/watch?v=rQy6llvPl-4

Om du redan nu misstänker att 500cc kommer bli för litet så är det en idé att lägga in en storlek större (ca 150cc) samt kompensera för mängden som försvinner om du lägger implantatet bakom muskeln. Kom ihåg att man brukar säga att 9 av 10 tjejer som opererar sig önskar att de gått större, så varför chansa?

Denna kirurgen vill inte lägga in större. Man brukar i princip aldrig lägga in större än såhär på en person i min storlek första gången man sätter i implantat. Jag får kanske landa i att detta är det det blir. Sen är jag 2 barnsmamma o har ett fysiskt krävande arbete så de kanske blir de mest praktiska. Tänker lite på hur det ska bli när jag bli när jag blir äldre också.. kanske är bra att spara sig så man kan göra dem snygga en gång till sen :)
Gilla
Barabea

Barabea

Kvinna ·

Självklart är det upp till dig om du är orolig för komplikationer. Personligen tycker jag inte att man ska låta kirurgen bestämma hur du vill ha dina bröst, det är ju trots allt din kropp. Självklart spelar individuella förutsättningar in, men ärligt talat varierar kirurgernas kompetens lika mycket. Om du tycker att det är värt 40-50k extra för en ny operation några år senare så kan du ju köra på det. Annars kan du lika gärna få en offert från ett riktigt proffs, han kanske kan berätta om du är en lämplig kandidat? 

Dr. Revis i florida är tex internationellt hyllad för att kunna göra större implantat:
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Varför väljer du inte att träffa fler kirurger så du får valmöjligheter. Det är trots allt din kropp 

Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Hmm jag var inte så insatt innan konsultationen o sen blev det en op bokad. Är väl nu i efterhand jag funderar över storleken. Ser jättestora ut på vissa personer o små ut på andra så det är det som jag funderar lite över. Har inga drömmar om att ha de största brösten av alla o att de ska synas hela tiden. Jag kommer troligtvis inte att göra nån omoperation pga storleksbyte. Jag har andra prioriteringar de närmsta åren.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem