booobisar
Kvinna ·
Kommer det kännas för litet med 500cc?
På onsdag är det dax. Då ska jag lägga in mentor 500cc HP. Jag hade önskat större faktiskt o det känns som om jag kommer bli besviken. Jag är 165 cm, 52-52 kg. Bröstkorgen mäter hela 80 cm rumt om men jag brukar ha 75b som jag inte fyller ut. Har bild på hur jag ser ut nu. Bröstbredd 12,5 så implantaten är 7 mm bredare. Någon med liknande förutsättningar som kan berätta hur 500 cc upplevs?
Sortera efter

Tuttlös 2014
Kvinna ·

Louise123
Kvinna ·

bblueberry
Kvinna ·

booobisar
Kvinna ·

Scarletta
Kvinna ·
Tror de kommer vara tillräckligt stort på dig, med tanke på att du e såpass smal :)

booobisar
Kvinna ·

bblueberry
Kvinna ·

Asirnas
Kvinna ·
Jag skulle själv vara orolig för om det skulle blir för stort än för litet..

Rydelion
Kvinna ·

Barabea
Kvinna ·
Tror att många får fel uppfattning om hur stora implantat man kan lägga in bara för att kirurger föredrar att lägga in så små som möjligt. Självklart är det möjligt att lägga in runt 800cc på en kort person, är snarare hudkvaliten som påverkar än något annat.
Här har du en kort tjej som har lagt in runt 800cc, personligen tycker jag att det ser skitbra ut: https://www.youtube.com/watch?v=rQy6llvPl-4
Om du redan nu misstänker att 500cc kommer bli för litet så är det en idé att lägga in en storlek större (ca 150cc) samt kompensera för mängden som försvinner om du lägger implantatet bakom muskeln. Kom ihåg att man brukar säga att 9 av 10 tjejer som opererar sig önskar att de gått större, så varför chansa?

booobisar
Kvinna ·
Tror att många får fel uppfattning om hur stora implantat man kan lägga in bara för att kirurger föredrar att lägga in så små som möjligt. Självklart är det möjligt att lägga in runt 800cc på en kort person, är snarare hudkvaliten som påverkar än något annat.
Här har du en kort tjej som har lagt in runt 800cc, personligen tycker jag att det ser skitbra ut: https://www.youtube.com/watch?v=rQy6llvPl-4
Om du redan nu misstänker att 500cc kommer bli för litet så är det en idé att lägga in en storlek större (ca 150cc) samt kompensera för mängden som försvinner om du lägger implantatet bakom muskeln. Kom ihåg att man brukar säga att 9 av 10 tjejer som opererar sig önskar att de gått större, så varför chansa?

Barabea
Kvinna ·
Självklart är det upp till dig om du är orolig för komplikationer. Personligen tycker jag inte att man ska låta kirurgen bestämma hur du vill ha dina bröst, det är ju trots allt din kropp. Självklart spelar individuella förutsättningar in, men ärligt talat varierar kirurgernas kompetens lika mycket. Om du tycker att det är värt 40-50k extra för en ny operation några år senare så kan du ju köra på det. Annars kan du lika gärna få en offert från ett riktigt proffs, han kanske kan berätta om du är en lämplig kandidat?

Anonym användare
Varför väljer du inte att träffa fler kirurger så du får valmöjligheter. Det är trots allt din kropp

booobisar
Kvinna ·