Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Kommer jag få bomber med 380 HP med längd 155 & vikt 52

Bröstförstoring

Nu har jag varit på konsultation och provade 350 HP samt 380 HP. Det var de Inläggen som läkarn tog fram och just där och då kändes de som bra men nu när jag sitter hemma så kommer osäkerheten! Jag vill ha större bröst har inte mycket nu men samtidigt vill jag inte att två bröst ska vara ute och gå med mig om ni förstår vad jag menar. Jag är 155 och väger 52 kg och är nu rädd att detta ska bli jätte bröst på mig. Vad tror ni! Vad har ni med liknande kropp för storlek eller tänkt storlek? // gelehallon 86

14

Sortera efter

Litalo

Litalo

Kvinna ·

Hade du tänkt dig framför eller bakomplacering? Det kan spela roll, det kan försvinna lite om du lägger bakom/delvis bakom då muskeln trycker på! :) Tänk på att du också kan bli storleks blind efter ett tag, och vilja ha större,! Men jag förstår hur du menar.
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Nej, med största sannolikhet inte. Jag har 350, du kan kolla mina bilder :) har bakomplacering.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hej Litalo Det kommer vara en bakom placering via armhålan. Har du varit på konsultation? Vad kom du fram till?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Saendra skrev:
Nej, med största sannolikhet inte. Jag har 350, du kan kolla mina bilder :) har bakomplacering.
Hej Saendra Du har mycket fina bröst :) Tyckte du att brösten kändes större när du provade inplantaten vid konsultationen?
Gilla
Litalo

Litalo

Kvinna ·

Hej! Nej det har jag inte än så länge bara testat med ristestet, som jag vet kan vara missvisande, men har rätt bra koll på ungefärlig storlek och det ligger ( utan proffesionell bedömning) runt 350 cc (300cc ristest) . Ska utomlands en vecka nu sen ska jag ringa och boka konsultationer! Jag har lagt upp före bilder på min sida och jag har en ganska bred bröstkorg och vill ha tight klyfta så tror att jag eventuellt måste gå över 350cc och då börjar jag fundera på om det kan bli en aning för stort, men jag ska också ha en bakom placering och då försvinner som sagt mellan 25-50cc
Gilla
Maksis

Maksis

Kvinna ·

Jag är ungefär din längd, och när jag provar ristest hemma med 300 cc, så känns det ganska lagom, men det är som andra säger, ca 50 cc kommer inte att synas vid bakomplacering, så jag kommer vara inställd på minst 350 när jag ska på min konsultation. Sen så sägs det ju att man ska ta det större om man velar mellan 2 storlekar. Så hade jag varit du hade jag nog tagit 380 :)

Lycka till!

Gilla
140121

140121

Kvinna ·

Vi är lika i längd och vikt och jag kände precis som dig, ville ha större bröst men absolut inte två "bollar". Blev tillslut 400HP vilket jag är supernöjd med hittills, känns väldigt lagom till min kropp. Jag hade ju dock bara A-kupa innan operationen... Skillnaden mellan 350 och 380 är väldigt liten så tror du kommer känna dig nöjd med vilket som om det kändes bra på konsultationen:) 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

140121 Vad roligt att det känns så bra för dig :) Hur upplever du att dina bröst sitter nu? Jag har inga häng bröst men vill inte att de ska sitta lägre ner än idag. Hur var tortyr bh:n? Ja ska nämligen med göra på Citadell ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Maksis Jag började också med 300cc i ristest hemma och sa det på konsultationen och då verkade det vara dessa storlekarna som gällde för mig. Läkarn sa till mig att när du åker här ifrån ska du tänka undra om det är för stort då blir det bra i slut ändan så jag får ju lita på han då ;)
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

gelehallon 86 skrev:
Saendra skrev:
Hej Saendra Du har mycket fina bröst :) Tyckte du att brösten kändes större när du provade inplantaten vid konsultationen?
Tack så mycket! :) Nja, lite svårt att säga. Nu är jag ju så van vid brösten & på konsultationen gick jag ju från inga bröst till att direkt få större på några sekunder. Men tycker nog att det känns ungefär lika som på konsultationen. Hade jag kunnat lagt in större så hade jag nog gjort det, tycker inte alls att dom är stor med kläder (syns knappt) men utan kläder älskar jag dom!
Gilla
140121

140121

Kvinna ·

gelehallon 86 skrev:
140121 Vad roligt att det känns så bra för dig :) Hur upplever du att dina bröst sitter nu? Jag har inga häng bröst men vill inte att de ska sitta lägre ner än idag. Hur var tortyr bh:n? Ja ska nämligen med göra på Citadell ;)

Jag tycker att dom har fin rund form med lite skidbacke och sitter där dom ska:) Har några bilder på min sida du kan kika på om du vill. Hade som sagt små bröst innan och då tror jag inte att risken för att dom blir hängiga eller åker ner är så stor. Många upplever att brösten känns mindre sen än vad de kändes på konsultationen, att det "försvinner" ca 50cc, men så känner faktiskt inte jag. Tycker att storleken och formen har stämt väldigt bra men när jag provade, kanske tom att jag tycker dom känns lite större nu efteråt.

Jadu, tortyrbh:n va väl inte jättekul den första veckan. Tyckte framförallt att den tryckte väldigt mellan brösen. Men sen efter 1v slutade den göra ont från ena dagen till den andra bara och efter 2v tyckte jag tom att den var bekväm:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

140121 skrev:

gelehallon 86 skrev:

Jag tycker att dom har fin rund form med lite skidbacke och sitter där dom ska:) Har några bilder på min sida du kan kika på om du vill. Hade som sagt små bröst innan och då tror jag inte att risken för att dom blir hängiga eller åker ner är så stor. Många upplever att brösten känns mindre sen än vad de kändes på konsultationen, att det "försvinner" ca 50cc, men så känner faktiskt inte jag. Tycker att storleken och formen har stämt väldigt bra men när jag provade, kanske tom att jag tycker dom känns lite större nu efteråt.

Jadu, tortyrbh:n va väl inte jättekul den första veckan. Tyckte framförallt att den tryckte väldigt mellan brösen. Men sen efter 1v slutade den göra ont från ena dagen till den andra bara och efter 2v tyckte jag tom att den var bekväm:)

Då är det bara att härda ut när jag kommer så långt :) Jag ska ta å titta på dina bilder när jag är silver medlem om någon dag!
Gilla
Bun11

Bun11

Kvinna ·

Jag är 174 cm, 60 kg och med 400 MP+ framför och de är väldigt stora. Jag valde att ha så pass mycket delvis för att folk här skrev att man hellre ska ta större för att man ångrar sig, och att man kan bära upp stora implantat när man är lång osv. Men nu i efterhand vet jag att jag valde för stora implantat. Hade lagt in 300 om jag hade gjort om det.

Så lyssna inte på folk här när det gäller smaksaker som detta. Det är en definitionsfråga vad som ser ut som "bomber". Gör ett ristest eller prata med din kirurg, tala om för henne/honom vilken kupa du skulle vilja hamna på och följ hennes/hans råd.

Lycka till!

Gilla
tre-diamanter

tre-diamanter

Kvinna ·

Sen en bra sak o göra är att mäta din bröst korg och hitta ett implantat m den bredden o höjden och sen tar du ett papper och ritar ut en cirkel i dessa mått o klipper ut. Placera framför brösten.då får du en hum om hur stort det blir och om de sitter för tätt el om du kommer kunna få en bra klyfta:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem