Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
piip

piip

Kvinna ·

Konsultation hos Örjan Gribbe igår. Orolig att 300cc blir för stort!!!

Bröstförstoring

Var på konsultation hos Örjan Gribbe igår och fick prova olika inplantat, den jag valde visade sig vara 300 cc. Nu så här i efterhand blir jag orolig att det blir för stort på mig??? Jag vill ha naturliga bröst som går att dölja och att det inte är så uppenbart att jag fixat dom. Jag är bara 157 cm lång och väger 48 kg det är därför jag nojjar lite. Jag har lite häng efter att ha ammat 2 barn så det var därför Örjan rekomenderade minst 300 för att fylla ut på ett bra sätt. Jag valde runda, den mjukaste sorten, moderate plus profil och ska lägga delvis bakom muskeln. Är den någon som har liknande utgångsläge som mig och valde lika stora som har bilder och visa??

18

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Vi är väldigt lika i nummer, och var också hos Örjan igår... Men på mig blev det 250 moderate profil och jag nojjar över att dom ska bli för platta. Men implantaten ska in i kroppen sen och kommer att bli "mindre". Men hursom jag är lika förvirrad som dig.. När allt kommer omkring känner jag att jag behöver vidare diskutera detta :)

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Ok, ja vi är väldigt lika :) det fans väl moderate och moderate plus väl? Jag fick prova high oxå men den blev på tok för stor. Fick du dina mått, typ brädd och så? Jag tycker inplantaten såg så sjukt stora ut, breda lixom.... men jag får väl lite på att han vet vad han gör ;)

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Jag ser att vi har ganska lika "häng" i dagsläget. Sa han något om lyft till dig. Sa han något om att det fanns risk för db eller nått? Han sa till mig att 300 var det minsta han rekomenderade för att fylla ut det jag har..... :S konstigt att du kunde ta 250?? Va de hans förslag eller ditt?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Min profilbild är min dröm. 

Han sa att jag absolut inte behövde lyft och att det är helt omöjligt att få db på mig då han kommer att gå via mina nuvarande bröstveck. Nej jag glömde fråga mina mått, men är helt säker på ca 12 bredd. Jag sa till honom att jag inte vill att mina bröst ska peta ut mer på sidorna då de ligger mer åt sidan. 

Först så provade jag 225cc men kände att jag klarar av att ha mer..... Men har skickat iväg ett mail till honom om Mplus.

Jag har ju hela tiden halvt velat ha framför, och nämde det. Han hade inga problem att sätta framför men att han tyckte att jag hade väldigt lite underhudsfett och sa att jag med stoor sannolighet skulle få rippling på översidan...

Det är så förvirrande =)

Har bokat konsultation på strandkliniken, och funderar köra 20 mil till Gunnar Kratz i linköping också...

Vi får se.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

de jag har hört e att han vill lägga in mycke ifall att liksom , tror aldrig han skulle lägga in mindre än 200 cc hörde jag nån sa , e det den bilden ni fått av han med?

Gilla
Minanyatuttar

Minanyatuttar

Kvinna ·

Jag skulle råda er att ta större och inte oroa er att det blir för litet...
när det väl sitter på plats och man vant sig lite,så kommer det ine alls känna lika stort längre..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hmm han var inte så främmande att att jag skulle lägga in 225, men jag sa att jag vill ha en fyllig men hellre liten än förstor MEN att det måste passa mina bröst. Jag vill inte ha för litet implantat för att jag vill ha små som sedan inte passar mig, det måste passa mig och då får jag ta att välja större för just att fylla ut.

Han sa dock att jag ska välja ett implatat som jahg tycker är lite förstora just för att det "försvinner" i kroppen.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

men e det så för alla att de försvinenr i kroppen? vad e du ute efetr för storlek typ? :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

hört att michael itne e lika mycke för att välja stor storlek som örjan , nån som vet om det e så? :P

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Så sa han till mig oxå att jag skulle välja ett som var lite för stort. Men då förstår jag skillnaden mellan dig och mig sofiefeli, för på mig måste han göra ett nytt bröstveck nedanför det gamla eftersom inplantatet inte får plats om han tar det gamla bröstvecket, då jag har för få cm mellan vårtgård och veck, då skulle bröstvårtan hamna får långt ner och peka nedåt. Vi har nog typ samma häng du och jag men dina bröstvårtor sitter högre upp. 

Jag är oxå såååå förvirrad, jag vill verkligen INTE att brösten ska vara för utmärkande, jag vill fortfarande se liten och nätt ut, INTE kurvig ;) Men så klart med lagom fyllaga bröst till min storlek. Nu när jag prövar påsar med 3 dl vatten hemma så ser det sjukt stort ut, betydligt större än vad jag vill ha.

Är jätte förvirrad och vet inte alls vad jag ska göra...??? Jag måste nog oxå maila han och fråga vad han tycker om typ 280 istället..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

piip, jag vill exakt som dig =) absolut inte utmärkande. Men jag tror 275 är en strl för mig. Men vi får se vad som händer.

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Har du mailat Örjan om det nu? Du får skriva när du fått svar. Jag ska nog oxå maila och fråga om mina mått och om 280 skulle fungera på mig istället.

Gilla
siana

siana

Kvinna ·

Jag har lagt in 300cc hos örjan, titta på mina före/efter bilder så får du en uppfattning hur stort det blev på mig.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Han svarade att han VET att jag kommer att bli mkt fin i moderate p 250cc men att jag utan problem kan bära m+ 275cc . Hursom helst är det dom 2 jag har att välja mellan och kommer att gå vidare på konsultation hos andra och hos Örjan igen. När allt kommer omkring är valet hos mig. Jag tror 250 ger mig lite mer diskret men plus 275 mer svullet.. :)

Men då blir känslan.. 250 framför/275 bakom...........

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Jag mailade oxå Örjan och fick svaret att jag kan ta 275 M+ om jag ville det istället, den är 3,7 cm put, samma som 300 M+ och 11,7 cm i diameter (300 M+ är 12 cm i diameter) Min bröstbrädd var tydligen 12 cm. Är det någon som vet vad som blir snyggast, att ta exakt som ens bröstbrädd eller 3 mm mindre??

Tack för titten på dina bilder siana!! :) Vad har du för bröstbredd? Jag tror dock att du har lite mer vävnad än mig från början. Men vi är ju ungefär lika långa. :)

Gilla
Kajsan

Kajsan

Kvinna ·

Hej! Jag har opererat in 300/325 cc hos Örjan. Jag är jättenöjd med storleken, men skulle inte vilja ha större. De är precis på gränsen för hur mycket jag tycker funkar för min kropp. Jag har påklädda bilder i mitt galleri. Med stora kläder går de att dölja, men med tajta kläder syns det ganska mycket tycker jag. 

Gilla
siana

siana

Kvinna ·

piip skrev:

Jag mailade oxå Örjan och fick svaret att jag kan ta 275 M+ om jag ville det istället, den är 3,7 cm put, samma som 300 M+ och 11,7 cm i diameter (300 M+ är 12 cm i diameter) Min bröstbrädd var tydligen 12 cm. Är det någon som vet vad som blir snyggast, att ta exakt som ens bröstbrädd eller 3 mm mindre??

Tack för titten på dina bilder siana!! :) Vad har du för bröstbredd? Jag tror dock att du har lite mer vävnad än mig från början. Men vi är ju ungefär lika långa. :)

Jag har ingen aning vad jag har för bröstbredd, hur mäter jag det?

Gilla
_Petra_

_Petra_

Kvinna ·

Jag ville ta 300 cc MAX, men det slutade med 325cc M+ för att de passade min bröstbredd bättre (12,5).

Jag tror inte det blir snyggt om man inte fyller ut sin egen bredd... eller? Jag har ju storleksångest och vill egentligen ha 275cc, men samtidigt vill jag ju ha snygga välformade bröst. Och Örjan tyckte att det bästa resultatet för mig skulle fås av 325cc....

Åh, jag är så snurrig. Mindre än en vecka kvar!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem