Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
rosamorgonrock profilbild

rosamorgonrock

Kvinna ·

16 jan, 2013

konsultation hos patrik höijer 17/1 på LoE. HJÄLP med frågor!!

Bröstförstoring
Imorgon har jag min försa konsultation på laser och estetik hos patrik höijer.
jag har skrivit ner massa frågor och hittat en massa bilder på bröst som jag tycker är fina och mindre fina. har någon tips på frågor som är bra att sttälla som man kanske inte tänker på? :):):)
37

Sortera efter

Teguila

Kvinna ·

16 jan, 2013

När jag var på konsultation så hade jag några frågor i huvudet som jag ville ställa, men han gick igenom allt så noggrant så jag hade inga frågor kvar haha.

Jag tycker han är duktig på att informera om det som är viktigt.
Gilla

rosamorgonrock

Kvinna ·

16 jan, 2013

okej, tack så mycket!! :p börjar bli lite nervös nu hehe. :p jag har en jättelång lista haha
 är du nöjd med dina bröst? var gjorde du snittet? och vad är din form och så? kanske svårt att besrkiva :p jag är inte silvermedlem så kan inte se så mycket bilder. :) har allt gått bra för dig ?
Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 jan, 2013

Du behöver inte vara nervös! Fast jag vet ju själv att man blir det ändå :P
Men ta med din lista så kan du se ifall det är något som inte tagits upp som du vill ha svar på.
Jag är nöjd med mina bröst både vad gäller känslan, storleken och formen. Det enda är väl att jag skulle velat att bröstvårtorna hade hamnat längre upp. Men mina bröst är ju inte färdigläkta än, så dom kanske kommer upp lite mer med tiden, eftersom det endast är några millimeter för lågt jag tycker dom sitter. Bröstvårtorna alltså.

Jag gjorde snittet i bröstvecket och jag valde runda implantat :)
Allt har gått jättebra och än så länge har jag inte fått några problem! :)
Gilla

Anonym användare

16 jan, 2013

Jag ska på konsultation hos Patrik höijer 9/2. Var på en konsultation på strandkliniken hos dr oya, men kände att det inte riktigt klickade mellan oss. Men undrar över deras 3D simulering, hur funkar den? Är det verklighetstroget? Någon som har gjort det där? :)
Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 jan, 2013

Snula: Man står framför en maskin som fotar en. Jag tycker storleken stämde in ganska bra på det verkliga resultatet. Men formen däremot tycker jag blev bättre i verkligheten än vad bilderna visade.
Gilla

Anonym användare

16 jan, 2013

Okej tack! Jag har jättesvårt att bestämma mig för en storlek. På strandkliniken fick man bara känna på implantatet och sätta det på bröstet framför spegel och det gav mig absolut ingen bild om hur mina bröst skulle bli. Men det verkar som att många är nöjda med laser och estetik så kanske väljer dom ist. Hur vet man om man ska lägga framför eller bakom muskeln? Vad är skillnaden? Har läst på jättemånga olika sidor men överallt står det bara information om hur det går till och alla komplikationer, men ingenting om de olika implantaten och vart man sätter implantatet :p
Gilla

Vanille

Kvinna ·

16 jan, 2013

Jag ska också till honom på konsultation i morgon! :) Lycka till!
Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 jan, 2013

Snula skrev:
Okej tack! Jag har jättesvårt att bestämma mig för en storlek. På strandkliniken fick man bara känna på implantatet och sätta det på bröstet framför spegel och det gav mig absolut ingen bild om hur mina bröst skulle bli. Men det verkar som att många är nöjda med laser och estetik så kanske väljer dom ist. Hur vet man om man ska lägga framför eller bakom muskeln? Vad är skillnaden? Har läst på jättemånga olika sidor men överallt står det bara information om hur det går till och alla komplikationer, men ingenting om de olika implantaten och vart man sätter implantatet :p

Om man ska lägga framför eller bakom muskeln beror mycket på ditt eget utgångsläge, vad som blir bäst. Jag är inte så mycket bättre på att förklara det jag heller, men det är som det låter kan man säga. Någon annan kanske kan förklara? 
Men Patrik kommer förklara det där för dig så du förstår! :)

Gilla

rosamorgonrock

Kvinna ·

17 jan, 2013

Haha stressad pch nervös som jag böev innan jag satte mig på tåget in (på cäg nu) glömde jag allt hemma! Typiskt mig! Hoppas de går bra ändå :p får imporpvisera :p
Gilla

Teguila

Kvinna ·

17 jan, 2013

Haha så kan det gå! :P
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

Vanille och rosamorgonrock hur gick det på era konsultationer? 🙂
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

@tin får man betala för att korrigera sina bröst om något skulle bli fel eller om man ändrar sig på LoE?
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

Snula skrev:
@tin får man betala för att korrigera sina bröst om något skulle bli fel eller om man ändrar sig på LoE?
Korrigeringar ingår i operationspriset. Vad menar du med ändrar sig?
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

Om man inte är nöjd med storleken eller liknande som inte medför smärta eller liknande besvär :p
Gilla

Teguila

Kvinna ·

18 jan, 2013

Om man inte är nöjd med storleken så får man betala för att byta implantat. Men jag har för mig att det var 12.000 det kostade då.
Gilla

Vanille

Kvinna ·

18 jan, 2013

tin: Jag är jättenöjd! Patrik var verkligen supertrevlig och det kändes kanon. Nu velar jag lite kring storlek och funderar även på placeringen. Han rekommenderade bakom vilket jag hade väntat mig iofs. Jag är villig att prova men måste ta reda på om han korrigerar kostnadsfritt (eller hur mycket det kostar) om jag får problem med musklerna. Såå, för mig ser det ut att bli Allergan soft touch, runda, 450cc bakom muskeln. Velar lite mellan 450cc i båda eller 415cc i ena och 385cc i andra.

Oh, och operation ska jag ringa och boka nästa vecka. Det ser ut att bli tidigast i mars då min sambo måste kunna vara hemma och ta hand om barnen.

Det känns riktigt bra! :)
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

Om du inte är nöjd med storleken av ren fåfänga får du betala för ett byte. Kostnaden beror på vilka implantat du väljer. Jag fick problem som har ett samband med implantatstorleken. Behöver inte betala för att byta, men jag byter till en storlek som läkaren valt för att komma tillrätta med mina problem så man kan inte välja och vraka som man vill.
Gilla

Anonym användare

18 jan, 2013

Vanille skrev:
tin: Jag är jättenöjd! Patrik var verkligen supertrevlig och det kändes kanon. Nu velar jag lite kring storlek och funderar även på placeringen. Han rekommenderade bakom vilket jag hade väntat mig iofs. Jag är villig att prova men måste ta reda på om han korrigerar kostnadsfritt (eller hur mycket det kostar) om jag får problem med musklerna. Såå, för mig ser det ut att bli Allergan soft touch, runda, 450cc bakom muskeln. Velar lite mellan 450cc i båda eller 415cc i ena och 385cc i andra.

Oh, och operation ska jag ringa och boka nästa vecka. Det ser ut att bli tidigast i mars då min sambo måste kunna vara hemma och ta hand om barnen.

Det känns riktigt bra! :)

Vad kul 👍
Han korrigerar kostnadsfritt om du får muskelpåverkan! Antingen framflytt eller om han har något annat alternativ.

Gilla

Vanille

Kvinna ·

18 jan, 2013

Det låter jättebra! 🙂
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

18 jan, 2013

Hej Vanille. Varför rekommenderar han bakom? Hlsn Jäntsnyta
Gilla
Community