Jossefine
Kvinna ·
Konsultation; Mentor/Allergan? 700/800cc?
Hej!
Jag var idag på konsultation för att göra ännu en bröstförstoring, pga. att jag ångrar min storlek.
Jag har inte haft några komplikationer överhuvudtaget (peppar, peppar), men kommer antagligen byta implantats-märke ändå. Just nu har jag 350cc Mentor moderate plus (bredd 12,6, put 3,8), men jag vill göra en ganska stor förändring upp till 700-800cc. Och när jag kände och jämförde mentor och allergan så kändes allergan (extra full projetion) helt klart som bäst alternativ (då jag är ute efter fasta och fylliga bröst). Dessutom kommer jag öka bredden och projektionen eftersom jag vill ha så pass mycket mer cc. Det som det lutar åt nu är 750cc (bredd 15, put 6,7). Eventuellt kan jag tänka mig 700cc (bredd 14,5, put 6,6) eller 800cc (bredd 15,5, put 6,8).
Hur som helst, är det någon här som har bytt från mentor till allergan, eller motsatt håll? Vad tyckte ni i så fall om dem olika implantaten, för- och nackdelar?
Och är det någon här som har allergan extra full projection i någon storlek runt 700-800cc? Vad tycker ni om det?
Är det någon som känner att allergan extra full projection blir för mycket put?
Hoppas någon/några här har lite mer kunskap kring detta :)
Sortera efter

via_dolorosa
Kvinna ·
Allergan och Mentor är likvärdiga. Jag gillade båda märkena lika mycket :) Får du plats med den breddan på din bröstkorg? :)
Gilla

kiss
Kvinna ·
Hänger på här.. Oxå intresserad av vad folk tycker!
Har tänkt byta till 615 extra hög allergan men rädd för de blir för
Strutiga då jag bara kan ha 14cm i bredd :(
Gilla

Jojja
Kvinna ·
Spännande, tänker som via_dolorosa. Om du haft 12,6 i bredd tidigare, kommer det funka med en ökning till 15?
Jag har själv anatomiska mentor, 330cc mellan profil och är planerar en ökning till minst 600.. :)
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
Kan tillägga att jag velade mellan Mentors 650HP och samma storleksklass i Allergan där Allergan hade nästan 1cm mer projektion. Jag hade inte ansett dem vara för putiga enligt min smak. Hur konstigt det än kan låta så anser jag att mina inte är putiga/strutiga så av det att bedömma tror jag inte HUP kommer se strutigt ut, inte så läge man har en lite bredare bredd...
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Min kirurg var först tveksam när jag sade vad jag hade funderat på för storlek. Men under konsultationens gång så ändrade han uppfattning, och erkände det själv :P Han mätte hit och dit och tyckte faktiskt att det skulle fungera på min kropp, och jag litar på honom så just nu känns det bra. Jag fick stå och mäta och jämföra dem olika bredderna, och jag själv tror att det kommer kunna bli bra eftersom vi kommer kunna "pressa ihop" brösten mer mot varandra, och då sticker dem inte heller ut lika mycket på sidorna. Men det är klart, det är nog på gränsen! :)
Jag är inte sådär jättepåläst på vilka komplikationer som kan uppstå om kroppen inte klarar av ett så brett implantat? Är det något som någon av er har mer koll på?
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
Symastia och tenting.
Gilla

Ulle83
Kvinna ·
Hänger på denna tråden då även jag ska ha Allergan 365cc hög profil som min läkare tyckte vid min första konsulation, men är osäker på om jag inte vill ha extra hög profil samt gå upp i storlek till kanske något mellan 400-500cc för att mer fylla ut vad tror ni?! vill ju ha fasta välfyllda bröst ;)
Gilla

Anna90
Kvinna ·
Hur mycket dyrare är allergan?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Allergan kostar 8000kr mer på Proforma iallafall.
Gilla

twinky
Kvinna ·
via_dolorosa skrev:
Symastia och tenting.
och Rippling och DB
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Tack för infon via_dolorosa och twinky.
Men symastia och tenting kan man väl bara få om brösten sitter väldigt tätt? Nu sitter mina bröst ganska långt ifrån varandra (enligt mig själv), ca 5cm. Och min kirurg skulle nog kunna få ihop dem någon cm, inte så mycket men lite. Och då känns det fortfarande som att det är lite för brett för att symastia eller tenting skulle kunna uppstå, eller hur fungerar det?
Och DB, är inte det något man får lättare om man har ganska mycket egen bröstvävnad från början, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
Jossefine skrev:
Tack för infon via_dolorosa och twinky.
Men symastia och tenting kan man väl bara få om brösten sitter väldigt tätt? Nu sitter mina bröst ganska långt ifrån varandra (enligt mig själv), ca 5cm. Och min kirurg skulle nog kunna få ihop dem någon cm, inte så mycket men lite. Och då känns det fortfarande som att det är lite för brett för att symastia eller tenting skulle kunna uppstå, eller hur fungerar det?
Och DB, är inte det något man får lättare om man har ganska mycket egen bröstvävnad från början, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Okej, tack för svaret :)
Nu har jag ju redan gjort en operation, så jag hoppas verkligen min kropp klarar av implantat på 700-800cc nu. Men det känns ju lite konstigt om min kirurg skulle säga att det skulle få plats om han nu inte tror det? Han menade ju att det verkligen var stort, men att det skulle fungera, men det är på gränsen.
Men via_dolorosa, tror du att det kan minska risken för Symastia och tenting om man har bakomplacering, eller spelar inte det någon roll? Känns som att musklerna liksom "håller fast" implantaten då?
Och men va skönt att höra att man bara får DB om man har egen vävnad, då kan jag kanske slippa oroa mig för det iaf (peppar peppar!)
Rippling kanske inte går att göra så mycket åt, för jag tror inte 50cc hit eller dit kan spela någon större roll? Tänker mest på om jag skulle välja mellan 700cc eller 750cc (och som sagt så lutar det åt 750cc). Men allergan är väl lite bättre att ha än mentor, om man tänker på risken för att drabbas av rippling?
Men hur breda implantat har du nu via_dolorosa? Och vad är din egna bröstbredd?
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
Jossefine skrev:
Okej, tack för svaret :)
Nu har jag ju redan gjort en operation, så jag hoppas verkligen min kropp klarar av implantat på 700-800cc nu. Men det känns ju lite konstigt om min kirurg skulle säga att det skulle få plats om han nu inte tror det? Han menade ju att det verkligen var stort, men att det skulle fungera, men det är på gränsen.
Men via_dolorosa, tror du att det kan minska risken för Symastia och tenting om man har bakomplacering, eller spelar inte det någon roll? Känns som att musklerna liksom "håller fast" implantaten då?
Och men va skönt att höra att man bara får DB om man har egen vävnad, då kan jag kanske slippa oroa mig för det iaf (peppar peppar!)
Rippling kanske inte går att göra så mycket åt, för jag tror inte 50cc hit eller dit kan spela någon större roll? Tänker mest på om jag skulle välja mellan 700cc eller 750cc (och som sagt så lutar det åt 750cc). Men allergan är väl lite bättre att ha än mentor, om man tänker på risken för att drabbas av rippling?
Men hur breda implantat har du nu via_dolorosa? Och vad är din egna bröstbredd?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Tack via_dolorosa :)
Hade du mycket egen bröstvävnad innan du opererade dig?
Störs du mycket på att iplantaten "sticker ut"?
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
Jossefine skrev:
Tack via_dolorosa :)
Hade du mycket egen bröstvävnad innan du opererade dig?
Störs du mycket på att iplantaten "sticker ut"?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Skönt att höra! :)
Då kanske jag vågar satsa på 15 i bredd ändå, vore så himla skönt med bredare bröst!
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
får det plats med ca 1cm mera bredd åt båda håll bara så :)
Gilla