Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Korrad 4/10 Citadell.se (höjdskillnad)

Bröstförstoring

Hej tjejer.

Har inte orkar skriva här förens nu. Opades i tisdags då Johan gick in och sänkte ner mitt högra bröst för de hade fastnat för högt upp (bilder finns på min sida). Nu känns det dock som att det kommit alldeles FÖR långt ner och nu ser det vänstra "bra" bröstet helt mobbat och missbildat ut i jämförelse med det korrade bröstet! FÅR PANIK! 🙁

Jag vill bara gå och lägga mig under en sten. Pallar inte problem med brösten mer 😢 hoppas verkligen att det "ska" vara för långt ner för att det automatiskt kommer höjas i och med läkningen eller något sådant... Annars vet jag inte vad jag gör.

Nån som varit med om samma, att de korrat och känt sig orolig efteråt? 😲

Kramar till er <3

15

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

jag håller tummarna det rättar till sig av sig själv! man tycker ju det inte borde va så svårt att få det rätt höjd om man bara är noggrann och kollar på brösten riktigt. för han borde ju gjort det rätt tycker man. kikade på din förebild, jag har liknande som dig nu, stör mig lite på det men korrade nyss rippling bl.a. tycker jörg borde sänkt mitt ena bröst under korren men inget jag tänkte på att säga. har en mindre underpool på ena o bröstvårtan sitter lite längre ner samt är mitt bröst lite mindre. men jag är nöjd ändå :)

du vill inte lägga upp en bild från efter korren?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag känner igen mig i detta! Jag gick in o korrade för att de invändiga stygnen inte släppte som önskat o sänkte då bröstvecken nu efter det så har jag fått höjd, form och st skillnad... Tycker väl iof att det blivit ngt bättre nu när det gått 3.5 månad men de är ju fortfarande väldigt olika... Jag har inte dragit mig för att tala om för min kirurg att jag e orolig och har vart på 3 besök under de här månaderna och ska tbx i december för o se om detta e nåt som ska åtgärdas.

Försök ge det lite tid för det kan ju bli bättre när svullnad o sårvätska försvunnit!

Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Fyfan det har inte blivit ett DUGG bättre på nästan 1 vecka! Jag ringde i fredags och pratade med Mia som har hand om allting med patienterna, och hon trodde det var svullnad som kommer lägga sig och att jag bara skulle fortsätta med bhn+bandet så det har jag gjort nu. Ni ska få bilder på det, FAIL som fan det känns som att mitt "bra" bröst är sjukt fult nu!!!!! 😢

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Josefine: jättetråkigt att läsa :/ ja lägg gärna upp en bild. Kan ju va svullnad! Hoppas du slipper korra igen. Det är inte kul
Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Jag vet inte hur man lägger in bilder i ett inlägg här i tråden, men det finns bild på min profil i mitt galleri 🙁

Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Nu funkade det, bilden syns i första inlägget... SKÄMS så fult 😢 det är mycket större skillnad nu fast åt andra hållet 👎

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Såg din bild, förstår det är jobbigt att det nu blir tvärtom. Men du står inte lite snett på bilden? Men jag hoppas det jämnar till sig. För annars får han sänka det andra bröstet. Men jobbigt o gå igenom allt igen. Vad säger johan då? För det är ju hans fel då de är han som gör fickorna
Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

ORKA att allting går åt helvete 😢 Johan har jag inte pratat med, jag ska på återbesök näst-nästa torsdag fast hos Mia men hon sa att Johan är där så vi kan träffa honom om det behövs. Jag fattar inte hur det kan bli så fel när han mätte och ritade osv?? Eller ska det bli för långt ner först med flit för att det brukar gå upp under läkningsprocessen eller 🙁

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Jag hade mailat johan bilder o frågat om det behövs korra igen. För mia kan ju inget om ditt problem, därför tycker jag det är viktigt man träffar sin kirurg och ingen sjuksköterska. För det är johan som bestämmer om de ska korras eller inte. Vet inte hur det funkar, johan och mia kommer säkert säga du ska avvakta o se då de är så nya
Gilla
Angelica77

Angelica77

Kvinna ·

Vad är det för kirurg som inte ens kommer i närheten när han korrar???

Det får dom ju bara fixa, du ska inte behöva gå så!

Förstår att det känns hopplöst och oroligt att ev göra om det men att lägga så mkt pengar på ett slutresultat som man absolut inte är nöjd med?? Nä, det bör dom få stå för!

Gilla
noogie

noogie

Kvinna ·

Va tråkigt att korren inte blev bra :( Hoppas det rättar till sig av sig självt eller att Johan fixar till det!

Jag ska också göra en korr hos honom, men jag ska göra tvärtom, jag ska höja mina implantat.

Gilla
annzz

annzz

Kvinna ·

Oj.. Jag förstår dig till 100%.. Gjorde min första op i september 2010 som inte blev bra, korrade mars 2011 blev inte bra så fick korra nu för en månad sen igen.. Å nu efter korren är det fortfarande inte bra!

Jävla skit är vad de är! Sjukt påfrestande både psykiskt och fysiskt! usch. Man vill bara kunna njuta av brösten men ikke nääädå, istället går man å oroar sig hela tiden!

Men tycker att det är väldigt konstigt, höjdskillnad borde väl inte vara så svårt att korra?

Hoppas iaf att det blir bra och att allt läker fint så du slipper en andra korrigering!

Kramar / Anna

Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Tack för era svar tjejer <3

Jag ska som sagt på återbesök den 20e och då måste jag prata med Johan... exakt som du säger annzz, det är både psykiskt och fysiskt jobbigt när det inte blir som man vill! ✉️Jag vill bara att bröstvecket ska höjas och jag håller verkligen tummarna. Men det känns inte bra att ha bröstbandet för det trycker ju NER implantatet ❤️men man får väl följa Citadells instruktioner och komma tillbaka på återbesöket och hoppas att det blivit bättre. Tack igen alla, jag återkommer om 1,5 vecka! 🙂

Gilla
Josefine

Josefine

Kvinna ·

Hej igen tjejer!

Har haft så sjukt mycket för mig, har inte varit inloggad här på 2 månader 😲när jag var på återbesöket så tittade Johan på det och han spände då bh-bandet på högra sidan, och sa att jag skulle sluta med bröstbandet. Nu har svullnaden gått bort mycket så det är inte sån höjdskillnad, MEN de är inte 100% jämna. Det bröstet han sänkte blev FÖR långt ner 😐jag ska lägga upp bilderhär imon! Så får ni se hur det förändrats.

Kramar på er!!

Gilla
miffo11

miffo11

Kvinna ·

Känner igen mig lite i ditt problem.... MEN jag flyttade fram mina och innan flytten var dom jämna och fina men en jävla eländig mfd när jag rörde mig. Nu är dom framför och jag upplever att det fortfarande är mfd på ena bröstet samt att det också sitter 3cm lägre än det andra???? Hur ska det kunna växa fast så pass mycket högre??

Jag ska tillbaka och fråga snart...

MEN man blir ju så less på att inte kunna släppa alla problem och bara kunna njuta av brösten. För även om dom är fina så gnager det ju i en att man är lite missnöjd osv.

Du inger ändå hopp för mig att det faktiskt har blivit lite bättre för dig. Då kanske det blir det för mig också...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem