Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Kupstorlek efter 325 cc inlägg?

Bröstförstoring

Närmar sig min operation och läget är nervöst och ändå längtansfullt.... Kollar storlekar och era kroppslängder på era inlägg och bilder. Men blir inte riktigt klok på mått och kupstorlekar mm Har nu mätt mina egna bröst samt tagit kort för min egen skull att ha och jämföra med efter operationen den 4 juli. Mina mått är underkant (under byst) 79 cm och bysten mäter 90. Enligt måttabell skulle det motsvara en 80 AA (liten A-kupa eller??) Utav mina BH'ar så får jag på mig 75 À som jag inte fyller ut direkt.... Om jag nu lägger in 325 eller kanske rent av 350 cc, vad skulle det motsvara i storlek? Å vad passar lämpligen mig som är 154 lång? Känner att jag inte kan vela längre utan bör ha kommit fram till ngt både när det gäller implantat storlek samt fasthetsgrad. Mentor coh 2 är det ett bra val om jag inte vill ha hårda eller för mjuka? Vill ha en liten backe... framförplacering är det bestämt iaf. Som sagt....it's à jungle out there!!! Tacksam för svar:-)

17

Sortera efter

daria

daria

Kvinna ·

tror på d i bh storlek
Gilla
La Luna

La Luna

Kvinna ·

Hej! Jag har 75d lr 70dd beror på bhar. Har inte börjat med bygelbh ännu. Efter 6 mån får jag det enligt rek från kliniken:)
Gilla
miss08

miss08

Kvinna ·

Inte köpt bh än men när jag har mätt hemma så kommer jag ha 70E :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

D låter stort på mig... Fast å andra sidan vill jag ju inte att jag ska ångra mig efter operationen. Går med ristest 325 hela dagarna (t.o.m på jobbet) och än så länge har ingen sagt ngt, kanske att jag får en blick nedåt ha ha ha .... Men inte mer. Ska tilläggas att det är kvinnliga kollegor. Tror knappast att de manliga lägger märke till det... Kanske ska köra på 350 trots allt?! Nåja, jag får väl testa en gång till innan jag rullar in på min OP. För det brukar väl inte vara ngt problem, de är väl hur vana som helst över storleksförvirring ;-)
Gilla
La Luna

La Luna

Kvinna ·

Förstår att du känner dig velig. Kände likadant!Jag velade mellan 320cc o 350cc i en vecka ungefär. Sen tänkte jag att jag har hellre lite mindre än för stora:) när jag provade de olika stl så kändes 320cc perfekt o såg bra ut på mig. 350 såg betydligt större ut, fast det bara skiljer 30cc. Knepigt! Smsa med min läkare o han sa tänk mer på vilken volym du vill ha o inte bredd, put o höjd på implantatet:) jag är glad att jag valde det jag kände från början på utprovningen.:) kan använda alla mina kläder än. Det var oxså det jag ville. Ja bharna kan jag inte använda längre;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Låter som att det är bästa valet... Risken är att man upplevs som "stor" om brösten blir i "fel" proportion till kroppen. 330 cc provade jag på citadell och 325 på art clinic, vilket det förmodligen blir. Men jisses vilka veliga dagar jag haft och kommer ha fram tills OP... Men härligt att slippa inlägg och ristest. Vid den här tiden om en vecka har mina bröst " växt" till sig ha ha ha
Gilla
Linnnea

Linnnea

Kvinna ·

Jag har 350mp+ trodde dom skulle bli betydligt större än dom blev. Tyckte dom kändes stora på konsultationen nu i efterhand kunde jag valt större utan att ångra mig. Känns mindre när dom väl är på plats :/
Gilla
Linnnea

Linnnea

Kvinna ·

Jag var platt innan å nu har jag 70D men ser ut som en c kupa
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag tycker att de ser lagom ut på dig...men det kanske är så att det ännu inte har läkt färdigt och svullnaden lagt sig. Ser att du lagt in delvis bakom muskeln. Är det inte så att det "försvinner" lite då? Jag ska lägga framför och har liten À-kupa efter ha ammat 3 barn. Är lite rädd för att det ska bli för stort med 350cc. Vad innebär moderate plus profile?
Gilla
Linnnea

Linnnea

Kvinna ·

Dom är lite bredare men Max fyllda så lite putigare än mellan profil (rätta mig någon om jag inte har fel) det har gått 2,5 månad å tror inte det kommer hända så mycket mer tyvärr :/ har mätt å har haft samma mått i över en månad.. Jo kanske är så att lite försvinner men min sköterska sa att det inte var så, men jag vet inte :/
Gilla
Jojja

Jojja

Kvinna ·

Jag har puttat in 330 cc i mina bröst och från att ha noll så har jag nu 65E.
Men då tar sillisarna större plats än naturliga bröst så E-kupa kan låta stort, men visuellt skulle jag säga en C/D-kupa.. :) 
Gilla
Harley

Harley

Kvinna ·

80 ska du absolut inte ha, man drar av 5 cl och avrundar nedåt (måttbandet är stumt och bh:n töjbar) så jag skulle rekommendera dig 70 i underband. Innan op kanske du har 70C och med 335 kommer du nog landa ca 70E (samma som DD men DD är den engelska benämningen på storleken) eller 70F. Det är inte några gigantiska storlekar även om det låter tokigt. Kolla gärna mina bilder, jag har 70E/65F (dvs samma kupa men underbandet skiljer mellan olika märken). Nu hade jag kraftig asymmetri innan men mitt lilla bröat var nästintill platt innan, liten 70A/B och har 275 och 110 cc.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Linnnea skrev:
Dom är lite bredare men Max fyllda så lite putigare än mellan profil (rätta mig någon om jag inte har fel) det har gått 2,5 månad å tror inte det kommer hända så mycket mer tyvärr :/ har mätt å har haft samma mått i över en månad.. Jo kanske är så att lite försvinner men min sköterska sa att det inte var så, men jag vet inte :/
Tycker dina bröst ser ut att vara jättefina, alldeles lagom. Tror du inte att det är så som de flesta skriver, man blir storleksblind? Det där med bredare och putigare, maxfyllda beror på bredden på bröstkorgen man har? Bestämde din läkare utifrån dina mått och den storlek du ville ha? Jag menar, det är ju jättesvårt att veta hur mkt put, bredd och fasthet....
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Harley skrev:
80 ska du absolut inte ha, man drar av 5 cl och avrundar nedåt (måttbandet är stumt och bh:n töjbar) så jag skulle rekommendera dig 70 i underband. Innan op kanske du har 70C och med 335 kommer du nog landa ca 70E (samma som DD men DD är den engelska benämningen på storleken) eller 70F. Det är inte några gigantiska storlekar även om det låter tokigt. Kolla gärna mina bilder, jag har 70E/65F (dvs samma kupa men underbandet skiljer mellan olika märken). Nu hade jag kraftig asymmetri innan men mitt lilla bröat var nästintill platt innan, liten 70A/B och har 275 och 110 cc.
Ja, jag tyckte att måttet inte stämde, då jag får på mig en 75A i BH storlek. Hur som helst så låter det inte som jag har c-kupa nu, då hade jag vart själaglad :-) Jag fyller inte A-kupan så..... Hur som helst, ser att om man går ner ett mått på underband går man upp en stl på kupstorlek, eller har jag fattat helt galet. Som jag skriver i mitt inlägg, det är en djungel av olika mått och begrepp;-P Sen låter det onekligen stort om jag lägger in 325 cc och landar på E... Men visuellt kanske det inte ser så stort ut får jag hoppas.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jojja skrev:
Men då tar sillisarna större plats än naturliga bröst så E-kupa kan låta stort, men visuellt skulle jag säga en C/D-kupa.. :) 
Ditt mått över bysten ser ut att vara detsamma om jag mätt rätt, skiljer bara 2 cm och dina bröst ser ut precis som jag skulle vilja ha! Ser också att du är längre än mig så kanske att det skulle upplevas ngt större på mig.... Är du nöjd med storleken, och tyckte du att det blev en stor skillnad mot innan?
Gilla
Linnnea

Linnnea

Kvinna ·

Just 350mp+ var det bredaste jag kunde ha, 375 hade gått ut ännu mer på sidorna. Och 350mp+ fanns bara i den mjukaste coh 1. Så dom är mjuka och känns naturliga tycker jag. Men som sagt funderar på ibland hur mitt resultat hade blivit om jag valt hp istället, smalare men putigare..
Gilla
Jojja

Jojja

Kvinna ·

Petunia skrev:
Jojja skrev:
Ditt mått över bysten ser ut att vara detsamma om jag mätt rätt, skiljer bara 2 cm och dina bröst ser ut precis som jag skulle vilja ha! Ser också att du är längre än mig så kanske att det skulle upplevas ngt större på mig.... Är du nöjd med storleken, och tyckte du att det blev en stor skillnad mot innan?

Absolut blev det en stor skillnad, innan op. var jag lika platt som en planka och fyllde knappt ut min 70A.
Jag är supernöjd med mina bröst och då min resa hittills gått så bra så känns det ännu bättre. Storleken är egentligen väldigt bra för mig då jag tränar och tävlar en hel del och jag fick precis det resultat som jag önskade, smidiga, snygga och proportionerliga bröst till min kropp.
...Men trots att jag är så nöjd över mina bröst så har jag blivit storleksblind och ibland får jag en känsla att jag skulle önskat en större storlek.. MEN då tänker jag tillbaka på vad jag hade innan operationen och då känns det direkt mycket bättre ;)

Och precis som du säger eftersom du är kortare än mig så kan det vara så att samma storlek upplevs större på dig än på mig. Men det är inte bara längden utan även bredden mm. som kan påverka hur mycket ens kropp kan behöva för att få ett liknande resultat som en annan person! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem