vad
Kvinna ·
Lång 181cm 58kg - råd!
Hej,
Jag är pinnsmal och lång, vill göra en bröstop men är rädd för är att se ut som en planka med två fastlillmade tennisbollar.
Har ni några råd om hur man undviker det på bästa sätt? Storlek är jag egentligen inte så fundersam över, jag vill ha naturliga bröst och respekterar de begränsningar min kropp (storlek på bröstkorg, tunn hud, min totalvikt m.m.) sätter.
Är mer intresserad av er kunskap kring val av form (dropp/rund), profil (inte lärt mig alla MM, MX, MF eller vad det nu hette) samt kirurg?
Varit hos Montemurro, AK, Sthlm och det kändes bra. Han förstod att jag inte vill ha stora bröst, bara jag har några bröst (fyller ej a-kupa idag) och att de inte ser ut som tennisbollar
Vad är oddsen att brösten ser iaf halv-naturliga ut när man är så smal som jag?
Ja kirurgen hade råd och svar på frågor men ni är ju de sanna proffsen!
Tack snälla
Sortera efter

nannin
Kvinna ·

enceson
Kvinna ·
Jag är 178/57kg och ska sätta in Anatomiska 255g för ett naturligt resultat :)

vad
Kvinna ·
Ah, tack för tips, ska hålla utkik så fort jag kan se bilder!

vad
Kvinna ·
Jag är 178/57kg och ska sätta in Anatomiska 255g för ett naturligt resultat :)
Åh kolla, nästan en tvilling :) ! Låter som den storleken jag var inne på (har tyvärr glömt exakt vilken det var). Blir det bakom muskeln för dig? Fanns det något alternativ där? Stort tack för svar!

Asirnas
Kvinna ·
Om jag ska säga vad jag tror, om du nu inte har så mycket former ska du nog inte välja för stora implantat, skulle gissa på max 300cc om du vill ha en naturlig look.
Du kan se på min profil, jag har 400 Ergonomix HP. Ergonomix är ett runt implantat som blir anatomiskt med tiden, dessutom är de mycket mjukara än droppfromade implantat och gelén i Ergonomix känns som riktig bröstvävnad.
Sedan kan du välja bakom muskeln, då du inte har så mycket egen vävnad så tror jag faktiskt det kan bli snyggast, muskeln döljer då överdelen av implantatet så det inte blir runt som en tennis boll.
Sedan ska du nog inte välja mer än HP, tror att risken med HP är att de kan sticka ut på dig, men jag kan också ha fel om det., tror mer MP passar till din kropp, men det kan vara bra för dig att testa profilerna hos någon kirurg så du själv kan känna vad som passar dig.
Gå till minst 3 olika kirurger för olika utlåtanden.
Läs på om klinikerna, deras operations tekniker, vilka implantat de använder sig av, var de helst gör snittet bröstveck eller armhålan osv, kolla också up så kirurgen inte har blivit anmäld.

enceson
Kvinna ·
Han verkade ganska bestämd med att sätta bakom muskeln i och med att jag har väldigt lite egen bröstvävnad. Men tror absolut att bakom blir snyggast också, är bara lite nojjig för muskelpåverkan :)

vad
Kvinna ·
Han verkade ganska bestämd med att sätta bakom muskeln i och med att jag har väldigt lite egen bröstvävnad. Men tror absolut att bakom blir snyggast också, är bara lite nojjig för muskelpåverkan :)
exakt som för mig! vi får följa varandra och hoppas på det bästa :)
Ska följa ovanståendes råd och besöka fler kliniker, prata med fler kirurger etc. Uppdaterar om jag får veta ngt!

vad
Kvinna ·
Om jag ska säga vad jag tror, om du nu inte har så mycket former ska du nog inte välja för stora implantat, skulle gissa på max 300cc om du vill ha en naturlig look.
Du kan se på min profil, jag har 400 Ergonomix HP. Ergonomix är ett runt implantat som blir anatomiskt med tiden, dessutom är de mycket mjukara än droppfromade implantat och gelén i Ergonomix känns som riktig bröstvävnad.
WOW! VIlket svar, stort tack för att du tog dig tid. Ska följa dina råd till punkt o pricka :)
Ang. storlek: Håller med helt. På konsultationen valde jag ngt av de minsta de hade, tror det var runt 200-225cc men minns inte exakt. Vet inte vad HP o MP är, är det hög/mellan profil? Typ hur långt upp/ner de sitter? Tror i så fall ockå på MP. Måste göra min läxa bättre, utan tvekan, omtenta!

Zinya
Kvinna ·

Asirnas
Kvinna ·
WOW! VIlket svar, stort tack för att du tog dig tid. Ska följa dina råd till punkt o pricka :)
Ang. storlek: Håller med helt. På konsultationen valde jag ngt av de minsta de hade, tror det var runt 200-225cc men minns inte exakt. Vet inte vad HP o MP är, är det hög/mellan profil? Typ hur långt upp/ner de sitter? Tror i så fall ockå på MP. Måste göra min läxa bättre, utan tvekan, omtenta!
Du har helt rätt där om profilerna ;)
Innan man gör en sån här frivillig operation så gäller det verkligen att man läser på, om man bara gör förstoring så får man sina egna bröst fast större. Jag var tvungen att göra lyft för att få mitt drömresultat, så man kan inte alltid förvänta sig det "perfekta" brösten. HUr lång upp/ner sitter vad? Profilerna har inte att göra med hur lång upp/ner implantatet sitter utan putet som man ser tydligast i profil. När du blir silver mdlem kan u kolla min abilder, jag har HP i profil.
Läs också på om olika komplikationer så du är medveten om det det är så du kan fråga din kirurg om du är osäker på något, var också noga med att kolla vad som ingår i garantin och inte. Vissa kliniker måste man betala för at korrigeras, alltså allt de vill är att suga ut pengar ur en. Så var därför noga med att välja en seriös klinik :)

Christa76
Kvinna ·

kröger83
Kvinna ·
Så spännande, här är en till flaggstång.
Hur har det gått, har du OP-at dig ännu?
Du är lite längre än mig ser jag och på min konsultation blev jag rekomenderad av kirurgen att ta 300 cc men var själv mer inne på 250. Har bokat op-tid i juni så jag kan vela lite till :)