Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

lika storlek som mig & 440cc, hjälp!

Bröstförstoring

Hej! Jag har op den 22/8 (´så det är tid kvar känns som en evighet!), Är riktigt liten och nätt i kroppen, 160 cm lång och väger 44kg. Provade 430 cc på konsultationen och bestämde mig för 440 cc droppformade implantat i  high profie BAKOM bröstmuskeln. Fyller inte ens upp en 75 A bh längre sen jag ammade i 2 månader. Extremt små bröst innan och mindre nu :(.

MEN nu när jag ser andra i min storlek som valt typ 375 cc, ser det ganska stort ut? Jag som trivdes så bra med 430 cc.. vad tycker ni? Någon som är lika i storlek som mig och har bilder? kanske valt 430-450 cc?

11

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

om 440cc kändes bra så tycker jag du ska köra på de. finns stor risk du ångrar dig ananrs. man stirras sig lätt blind på andra men de kan se helt olika ut trots samma kroppsform. jag ångrar att ajg gick ner i cc.

det kommer ju bli stort, men du har ju droppformade med så du kommer ju inte få två bollar o anatomiska har nog lättare o smälta ihop med kroppen. jag hade kört på 440cc :)

Gilla
sandjja

sandjja

Kvinna ·

Jag har också känt samma problem, på konsultationen så kändes det bra, och sen har jag sett tjejer som lagt in mindre än 440 cc och det ser så stort ut, men som sagt så tror jag att det är så olika från person till person.. Så jag har bestämt mig för att behålla det som jag sa från början, är rädd att jag kommer ångra mig sen och tycka att det blev för lite ifall jag minskar:)

Gilla
Erika

Erika

Kvinna ·

Det är som Malin88 säger, kändes 440 cc bra ska du välja det :) Jag ska nog också lägga in 440 cc, är nojig nu över att det kommer bli för stort, men innerst inne vet jag att det kommer bli jättebra!

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

man blir sjukt nojjig med storleken innan :) jag va supernöjd med första valet jag tog som va 445cc, sen när jag tittade på bilder på andra kändes de plötsligt för stort. o nu sitter man här missnöjd för de är för små haha. jag gick fram o tillbaka flera gånger. men oftat är det första valet det rätta :)

Gilla
Erika

Erika

Kvinna ·

ja, jag är sjukt nogig just nu. har operation på onsdag. ska prova 440 cc och 410 cc då igen, men blir nog 440 cc. har varit inne på det mindre då jag sett massa  bilder och brösten ser jättestora ut på andra ;P

Vad valde du istället Malin88?

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Erika skrev:

ja, jag är sjukt nogig just nu. har operation på onsdag. ska prova 440 cc och 410 cc då igen, men blir nog 440 cc. har varit inne på det mindre då jag sett massa  bilder och brösten ser jättestora ut på andra ;P

är ju ingen stor skillnad på 30cc så spelar nog ingen roll vilket du tar :) jag valde 390cc hög profil istället. men tror de va bättre val för formen, 445 ultra high hade bara gjort de lite mer spetsiga men inte större så de synts. så nu vill jag ha drygt 500cc.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja man blir as nojjig :) men innan konsultationen visste jag att jag ville ha MAX 450 cc inte mer. Då blev 430 cc bra, när det endå kommer bli 440 cc.

Vill ju inte känna sen efter op typ "FAN, jag skulle tagit 440 cc endå" :p

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

skit i andra, tenk hur du vil va, inte jamføra dej med andra. jag skolle egentligen haft 385, men e sjukt glad nu at jag tog 440,
ta det du bestemde dej for i lugn och ro, inte vad hjernen din luras till når du ser andra.

Gilla
Erika

Erika

Kvinna ·

Malin88 skrev:

Erika skrev:

är ju ingen stor skillnad på 30cc så spelar nog ingen roll vilket du tar :) jag valde 390cc hög profil istället. men tror de va bättre val för formen, 445 ultra high hade bara gjort de lite mer spetsiga men inte större så de synts. så nu vill jag ha drygt 500cc.

okej, men 500 cc borde ju gå bra till dig utan att det blir för stort :) du är ju något längre än mig. får se på onsdag vad det blir, men lutar åt 440 cc :D

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

440cc blir säkert bra :) man anar inte hur sjukt fort man vänjer sig :) jag hade ju levt med inga bröst hela mitt liv o sen plötsligt har man bröst, de är väldigt ovant o allt kändes stort för man inte kunde se en själv med bröst. men när man vant sig vid bilden att ha bröst så är de nog lätt hänt man kan tänka sig större än vad man kunde från början

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Även fast jag kollat på andras bilder så blir det 440 cc :p det är ju det som jag provade på och var helt bestämd för när jag gick ut från kliniken ;P!

Haha har ju inga bröst heller, små russin typ haha :( synd att man inte hinner göra brösten innan jag åker utomlands ;p egentligen hinner jag, men min sambo kan inte vara ledig och hjälpa till med dottern och hunden, sen vill jag inte tejpa ärr på semestern.. så op blir 3 veckor efter resan :).

Har till och med skapat ett monster av min mamma.. nä skoja! Berättade om operationen för 1½ vecka sen! Gissa vem som ska på konsultation på fredag den 6/5? JO, min mamma :p haha. Hon som hatade bröstoperationer innan! eller ja, hon gillade inte det för att vissa som redan har stora bröst opererar dom ÄNNU större :p

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem