Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Felize

Felize

Kvinna ·

Liknande mått som jag (177 cm lång & 66 kg) - vilken storlek valde ni på implantat?

Bröstförstoring

Någon med liknande mått som jag (177 cm lång & 66 kg)? Vilken storlek valde ni på implantat? Och vilken modell? Nöjda?

12

Sortera efter

Tittis

Tittis

Kvinna ·

Skiljer inte så jättemycket mellan oss i storlek.  

Jag tog Mentor 600cc coh 2. Jag är jättenöjd! Skulle inte velat haft mindre. Svullnaden har lagt sig så de är mindre än vad de ser ut på mina bilder då det är några veckor sedan de togs.

Jag hade inte bestämt implantat själv innan op, utan kirurgen valde åt mig operationsdagen :-) 

Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

176 cm lång dock endast 53-54 kg.. Jag har 450cc och jag är supernöjd! :) beror ju på vad man är ute efter också!
Gilla
Emma Sofia

Emma Sofia

Kvinna ·

Jag är 176-177 och väger mellan 68-70. Jag la in 535 cc bakom muskeln. Hade storlek 70A som utgångspunkt och har nu 75 E. Jag är rätt så nöjd. Skulle kunna tänka mig lite större rent visuellt men ur "praktisk" synvinkel (typ jogga, hitta billiga bh:ar/inte behöva så mycket stöd) så hade jag kunnat tänka mig mindre.

Gilla
Wonderwoman

Wonderwoman

Kvinna ·

Jag är 178, väger 70 kg och jag ska lägga in 650 mentor coh 2 :)
Gilla
Wonderwoman

Wonderwoman

Kvinna ·

Hur känns dina mentor coh 2 nu Tittis?? Patrik verkar gilla att använda dessa då han även rekommenderar de till mig. Vill dock ha mentor coh 1 för är livrädd att de blir hårda när de väl är i kroppen. Annars är ju inte stor skillnad i mjukheten när man känner på implantaten själv.
Gilla
Blondabelles

Blondabelles

Kvinna ·

174 cm lång, väger 59 kg, ska lägga in 450 cc :) Ville egentligen lägga i mer men eftersom jag är så smal med nätt bröstkorg avrådde kirurgen från det. Jag tänker att när man är lång kan man lägga i mer utan att det ser oproportioneligt ut :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Håller med Emlan att det helt beror ju på vilket resultat just du vill ha. Du kan säkert ha riktigt stora implantat om du önskar det :)

Jag är lite inne på samma spår som Emma Sofia, jag skulle rent visuellt kunnat ha betydligt större men det är inte alls "jag" därav mitt val på 315 cc. Har 65G i bh-storlek och upplever brösten som betydigt större i verkligheten än på bild. Det är på gränsen att de är i vägen när jag tränar och i tajta träninglinnen känner jag mig som en riktig tuttlisa (min mardröm).. Jag kan fortfarande (5 mån efter) inteligga på mage utan att det är rejält obekvämt. Så jag är väldigt nöjd med mina "små" implantat ;)

Gilla
Felize

Felize

Kvinna ·

Tack för alla svar! ❤️ Jag har knappt några bröst kvar efter mina graviditeter, de har aldrig varit stora, men nu när man för första gången i sitt liv fått höfter (varit sådär rak och androgyn tidigare) och samtidigt blivit relativt smal i kroppen igen, så vill jag gärna ha proportioner som väger jämnt. Jag är ju som sagt ganska platt så från A-kupa så vill jag gärna gå till C eller D.. Vet ej vad som skulle vara snyggast? Vill ha runda och ej anatomiska, känner at "ska jag nu ändå göra tuttar så vill jag att de håller sig super-perky så länge som möjligt.
Gilla
Felize

Felize

Kvinna ·

Jag hade skrivit längre men det försvann?? Jag vill gärna ha breda, runda, men de behöver ej stå ut så långt från kroppen, vill däremot ej ha skidbackar. Från A till fyllig C/D tror ni det blir lagom med 400 cc då? Utefter vad jag beskriver, vad skulle ni välja för modell och profil då?
Gilla
Felize

Felize

Kvinna ·

Ja just det, det finns ju både släta samt icke släta implantat - vad är skillnaden?
Gilla
silicea

silicea

Kvinna ·

Jag är 175/60 och har 445, hade 70C/D och har nu 70G. Stora men inte vulgära, ser ej opererad ut med kläder.

Gilla
PimPi

PimPi

Kvinna ·

Jag valde 350 cc då jag inte ville få för stora bröst. Tänkte mycket över storleken innan och nu några dagar efter op känns det som jag nog har valt rätt. Men är man inte superrädd att få för stora bröst, som jag var, så tycker jag nog att man kan välja lite större, kanske 400-450 cc.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem