Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
cima

cima

Kvinna ·

Liten 70B lägga in 345 el 380 Mp+ behöver hjälp snarast!

Bröstförstoring

Hej!

Jag har prel bestämt att lägga in perthese 380MP+ profil. Jag är 170cm lång och väger 55kg och har idagsläget 70B. Vilken storlek tror ni att jag kommer få om jag lägger in 380cc alt 345cc? Har kollat i pertheses tabell att MP+ finns att få i 325 alt 345cc... och storlek 345cc skiljer endast 2mm i bredd jämfört med 380cc, så jag tror att den bör passa min bröstkorg.

Ska på extra storlektkontroll i nästa vecka men är så kluven vad gäller storleksvalet och vill därför veta vilken storlek ni tror att jag får om jag väljer någon av de alternativen. Jag har i dagsläget 70B (då vet jag att 70 är rätt storlek runt om, går ej med 65 eller 75).

3

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Vad har du för underbystmått, mätt stramt? Med dina mått tror jag inte att 70 sitter rätt.

Annars går det runt 100cc per faktisk kupökning, det betyder dock inte att det stämmer överens visuellt där silikon drar större kupor. Du lär landa på runt 70F om du nu använder rätt underband. Beroende på propotioner kan det bli runt en visuell C/D kupa.

Gilla
cima

cima

Kvinna ·

Har tyvärr inget riktigt måttband i närheten men ett i papp från ikea:) med det mäter jag 70cm runt om o då är det stramt!Nu har jag storlek 70 (vilket exp på twilfit sa att jag skulle ha sist jag handlade) då sitter den bra knäppt i yttersta hyskan... Vad trodde/tror du jag skulle ha för storlek runt om?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Twilfit är tyvärr till väldigt stor del outbildad i hur bhar ska sitta, och finns kundens riktiga storlek inte i deras sortiment i större utsträckning under en utprovning så är det en annan storlek kunden blir rekommenderad istället. I ett fall jag som blev rekommenderad 70D/E när jag behöver 60I. 💡

Kom ihåg att underbandet ska sitta ordentligt tajt & stadigt. Du kan säkert behöva 65 efter op för bäst & längst stöd, delvis då det ökade behovet av stöd & dels då kirurgen sänker bröstvecket.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem