Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Denize Gustafsson profilbild

Denize Gustafsson

Kvinna ·

13 aug, 2015

Liten bukplastik augusti 2015

Bukplastik - nedre - liten

Har idag gjort min bukplastik. Jag hadde överskottshud efter graviditeten, opererat 4ggr för navelbråck och en ytterligare akut operation, sne läkning, ingen navel och massa hud. Jag visste ju att bukoperationer gjorde ont och jag förberedde mej för rejäl smärta men alltså detta är helvetet på jorden. Några frågor: Hur länge hade ni ont? Beskriv gärna hur länge det gjorde som ondast och hur det klinga av. Får man ligga på sidan? Jag har ju givetvis gördel. Jag har en sjukdom i botten som gör att jag inte får äta nsaid preparat så som Ipren, diklofenak, voltaren osv så Alvedon var 4-6e timme och oxynorm.morgon och kväll. Snälla hjälp mej ur denna panik. Har så ont att jag ångrar mej, jag vill ligga sövd till jag läkt. Ååååh vad jobbigt detta är. Peace and love Denize

6

Sortera efter

Kärriärista

Kvinna ·

13 aug, 2015

Oj! Nyfiken på det med!! Lägg gärna upp bild!! :) 

Gilla

Kärriärista

Kvinna ·

13 aug, 2015

Oj.. skumläste lite snabbt bara.. tråkigt med din smärta :(

Har inte gjort det själv, så kan inte ge några konkreta tips.. Men tänker de bästa du kan göra är bara slappna av med kroppen och tänka att de blir bättre och bättre för varje sekund!! (så brukar jag göra om jag har fått ont)

Vad sa din läkare om smärtan? Hur länge ska den hålla i sig?

Gilla

Denize Gustafsson

Kvinna ·

14 aug, 2015

Nej, alltså något är fel. Så här ont kan man inte ha, jag lider verkligen och det hjälper inte still jag är.
Gilla

Bobelina

Kvinna ·

14 aug, 2015

Har också gjort en liten bukplastik i går men även brösten. Jag har inte sytt muskler.(vet inte om du gjorde det nu) men buken gör knappt ont. Lite öm och sveda och så kan jag inte sträcka mig men inte något mer. Har du eller har du haft dränage? Du har inte fått någon vattenansamlin? Sen kan det vara en nerv som spokar. Har du så ont att du inte står ut trots oxynormen så kanske man ska kontakta en läkare
Gilla

Denize Gustafsson

Kvinna ·

15 aug, 2015

Ojoj oj vilken resa, det slutade med att Ambulansen hämtade mej, jag kunde inte röra mej, att andas kändes som 1000 knivar och jag va i väldigt dåligt skick, kom hem efter några timmar på akuten (där jag även jobbar) med bättre smärtlindring och antibiotika, givetvis fick jag mens också och har Crohns så med eller utan bukplastik är magen svullen och öm. Nu känns det mer som en normal smärta men jag har antagligen förstörda nerver efter alla operationen
Gilla

Bobelina

Kvinna ·

15 aug, 2015

Denize Gustafsson skrev:
Ojoj oj vilken resa, det slutade med att Ambulansen hämtade mej, jag kunde inte röra mej, att andas kändes som 1000 knivar och jag va i väldigt dåligt skick, kom hem efter några timmar på akuten (där jag även jobbar) med bättre smärtlindring och antibiotika, givetvis fick jag mens också och har Crohns så med eller utan bukplastik är magen svullen och öm. Nu känns det mer som en normal smärta men jag har antagligen förstörda nerver efter alla operationen
Fy vad hemskt! Hoppas läkningen vänder nu och du slipper flera operationer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem