hejsanhoppsam
Kvinna ·
03 okt, 2014
mår dåligt- är verkligen 225 för litet på mig ?*bild*
BröstförstoringÄr lite små stressad, NU en månad efter jag varit på konsultation och min sambo vetat svaret så länge nu så slänger han ur sig " är det värt att bara göra 225 cc för så mycket pengar" Min läkare sade 250 som max men inte lika fint resultat . Just nu känner jag bara för att skita i allt.. Vill inte ha fööör litet, inte heller badbollar... Tror ni att det blir ett extra veck av 25 cc :/?
Sortera efter
nyckelpigan
Kvinna ·
04 okt, 2014
hejsanhoppsam
Kvinna ·
04 okt, 2014
hejsanhoppsam
Kvinna ·
04 okt, 2014
Tui
Kvinna ·
04 okt, 2014
Säger han att du inte har hud borde du nog lyssna på honom. Då är det dina fysiska förutsättningar som sätter stopp för större och där borde kirurgen veta bäst.
Pygme: Kul kommentar 😀 Håller fullständigt med.
Februaritjej
Kvinna ·
04 okt, 2014
silicea
Kvinna ·
04 okt, 2014
Haha. :D
Men jag håller allt med sambon, personligen tycker jag inte det är värt att gå igenom detta bara för att få lite större. Jag ville ha en markant skillnad, annars hade jag struntat i det! Så om kirurgen hade sagt att jag bara fick ha 225 hade jag sagt tack och hej.
Dock så är det ju du som ska ha brösten, är du nöjd med att ha 70 C istället för A så ska du inte lyssna på vad andra säger.
Men tänk bara på att en C kupa med så litet band inte är stor alls, det är vad jag hade innan op. Du är kortare än mig men du är ändå i normallängd så du kan helt säkert bära upp mer än 225.
Att kirurgen säger att det är max tycker jag låter konstigt, det är hur många tjejer som helst som har varit helt platta och fått 400 och mer.... Handlar nog mer om hans ideer om vad som är fint.
Om jag vore du så skulle jag ta en 2nd opinion, på en klinik som inte är känd för att göra små bröst. Då har du lite mer kött på benen och kan fatta ett bra beslut. :)
hejsanhoppsam
Kvinna ·
04 okt, 2014
Zinya
Kvinna ·
04 okt, 2014
Pygme
Kvinna ·
04 okt, 2014
Zinya
Kvinna ·
04 okt, 2014
silicea
Kvinna ·
04 okt, 2014
Nej precis, det var ju det jag skrev, att det blir annorlunda om man är väldigt liten. Men TS var väl strax under 170 tyckte jag att jag läste? Och normalviktig. Så hon är inte liten.
För en person i normallängd och vikt är 225 små implantat, håller du inte med? :)
Men som sagt, det beror ju på vad för resultat TS vill ha, bara en diskret utfyllnad eller en mer markant förstoring? Alla har vi olika ideal och ideer om hur perfekta bröst ska se ut.
Vad jag vill få fram är att hon måste tänka riktigt noga igenom om hon verkligen bara vill ha 225 eller om hon ska kontakta en annan kirurg, eftersom det är såpass litet för en tjej i hennes stl. Kommer du bli nöjd TS? Är det värt det för DIG? Inte pojkvännen, strunta i vad han tycker.
Tydligen så är det väldigt många som blir missnöjda med stl och byter upp sig inom kort, åtminstone om POF är ett representativt urval, därför tycker jag som sagt att du bör få en annan kirurgs åsikt också. :)
hejsanhoppsam
Kvinna ·
05 okt, 2014
Zinya
Kvinna ·
05 okt, 2014
Nej precis, det var ju det jag skrev, att det blir annorlunda om man är väldigt liten. Men TS var väl strax under 170 tyckte jag att jag läste? Och normalviktig. Så hon är inte liten.
För en person i normallängd och vikt är 225 små implantat, håller du inte med? :)
Men som sagt, det beror ju på vad för resultat TS vill ha, bara en diskret utfyllnad eller en mer markant förstoring? Alla har vi olika ideal och ideer om hur perfekta bröst ska se ut.
Vad jag vill få fram är att hon måste tänka riktigt noga igenom om hon verkligen bara vill ha 225 eller om hon ska kontakta en annan kirurg, eftersom det är såpass litet för en tjej i hennes stl. Kommer du bli nöjd TS? Är det värt det för DIG? Inte pojkvännen, strunta i vad han tycker.
Tydligen så är det väldigt många som blir missnöjda med stl och byter upp sig inom kort, åtminstone om POF är ett representativt urval, därför tycker jag som sagt att du bör få en annan kirurgs åsikt också. :)
Zinya
Kvinna ·
05 okt, 2014
hejsanhoppsam
Kvinna ·
05 okt, 2014
Hej!
Jag ska absolut maila dig om frågor dyker upp, har redan postat ett, eftersom vi gjort vid samma klinik.
Testade mina 225cc i en sportBH och upplevde inget häng men en fin underpool (och en himla skillnad från innan) och efter några varv i spegeln så kändes det ok! Men självklart kan det bli annat under huden!
Hoppas jag kan få ett godkänt 250;) kanske det finns ett mellanting?:)
Låter iaf bra att du kan ha c/D kupa, känns som jag kan nå mitt mål och samtidigt ha naturliga bröst. Ja, Jesper kändes riktigt bra därför vill jag inte byta nu utan att verkligen ha kollat ordentligt!
hejsanhoppsam
Kvinna ·
05 okt, 2014
Tänkte bara skriva att jag nu har rint min kirurg och ska boka en ny konsultation hos honom där vi mäter en gång till och går igenom för och nackdelar och det känns faktiskt jättebra!
Fick lite förklarat i telefon och att han utgår från mina förutsättningar.
Han kommer att flytta på mitt bröstveck så det var inte med det att göra utan är mina naturliga förutsättningar som avgör:)
Ska säga att det är att ta mod till sig när det gäller mig, för att ta telefonen och slå in numret och faktiskt ringa någon och hemsk som jag är, gör jag det en söndag kl 10.00... fy mig!
Känner mig nöjd med en ny konsultation!
Tui
Kvinna ·
05 okt, 2014
Bra gjort att du ringde honom. Det viktigaste är att du blir nöjd med resultatet och känner dig trygg i det beslut ni tar. Sen får det ta så många konsultationer, samtal och mail som det behövs. Nu kan du slappna av lite och njuta av resten av helgen.
hejsanhoppsam
Kvinna ·
05 okt, 2014
Zinya
Kvinna ·
05 okt, 2014
hade ungefär lika mycket vävnad i det större bröstet (som fick det mindre implantatet dvs 240), och det är idag en 70C-kupa. 25 CC/ml ger en skillnad tycker jag, inte om man redan har en del vävnad, men vid små bröst.
Tror att 250 inte skulle se för mycket ut på dig, inte heller 275. Eftersom du dessutom har 75 under, så bör det inte bli för stort. Jag är lite smalare under brösten. 225 cc känns eg. litet vid 75 under.
Om din kirurg tror att resultatet blir fult bara pga storleken, eller om det faktiskt handlar om din hudkvalitet är ju inte så lätt för ossatt avgörabara genom ett foto. En andra konsultation hos någon annan eller ett snack till med din kirurg igen kanske vore en bra idé?!