Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Yimiyimmi

Yimiyimmi

Kvinna ·

Måste ha bh 24/7

Bröstförstoring

Någon som har hört detta innan? Min dr sa att väljer jag att gå större än 325 så måste jag ha bh på mig dygnet runt (resten utav mitt liv) för att få ett så snygg och lång hållbarhet som möjligt. Självklart så väljer jag max stl som han tänkte sätta in i mig 375cc. Men någon som har hört om det innan?

13

Sortera efter

Saendra

Saendra

Kvinna ·

Inte om just 325. Men att man ska ha stöd - ja. 

Gilla
madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Jag sover fortfarande i operationsbhn och gör de just för att undvika att få töjdare fickor samt att jag tycker det är skönt med stöd. Ligger man ner åker ju brösten åt sidan, men sover man i bh så kan de inte "åka" runt lika fritt.

Gilla
Yimiyimmi

Yimiyimmi

Kvinna ·

Just 325 var just för mig då det är mer naturligt för min kropp eller hur man kan säga. Menar du stöd resten utav livet?
Gilla
Yimiyimmi

Yimiyimmi

Kvinna ·

Hur länge sen gjorde du din operation? Sa said samma sak till dig om man ska ha bh resten utav sitt liv dygnet runt.
Gilla
stilettogirl

stilettogirl

Kvinna ·

beror på vad man har för hy. har man tight fast hud behöver man inte det. men om man har häng, mjuk, lös hud så måste man nog det...

jag hatar dock bh så skulle aldrig ha bh 24 timmar om dygnet även om jag var tvungen.. har det endast när jag sover eller ligger ner.

Gilla
Miomio

Miomio

Kvinna ·

Jag sover fortfarande med bh på nätterna, mest för att jag tycker det är bekvämt med stöd. Men min kirurg har sagt att jag kan sova utan och både gå utan bh ibland under dagarna. Antar att det är olika från kirurg till kirurg, men innebär det då att du inte ens skulle kunna ha "vanlig" bikini på dig? Aldrig hört innan om nån som måste ha bh 24/7

Gilla
hej87

hej87

Kvinna ·

Följer

Gilla
muaythai23

muaythai23

Kvinna ·

Följer
Gilla
Yimiyimmi

Yimiyimmi

Kvinna ·

Jo. Det kan jag ha på mig. Men inte för ofta Tror han menar väl om jag vill ha samma resultat om 30år
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Vet inte vad min kirurg säger om det men för mig känns det som om det är ett enkelt val att alltid ha bh/sport-bh för att få dem att "hålla" länge :)
Gilla
Längtansfull

Längtansfull

Kvinna ·

Min kirurg säger arr jag Aldrig behöver bh! Jag kan gå utan jämt om jag vill. Självklart gäller tyngdlagen även silikonbröst, och dom håller sig säkert längre med bh! Men har man lagt ut massa pengar och fått snygga bröst, som kan vara fria!! ;-) så tycker jag det är värt att gå utan bh så mkt man vill!
Gilla
Nejixa

Nejixa

Kvinna ·

Har också fått höra samma sak, att man ska ha bh jämt om man går över en viss storlek. Men som några skrev, detta är extremt långsiktigt. För att skjuta upp lyft så långt som möjligt.

Det är också en rekomendation, inget tvång eller standadiserat.

Jag kommer nog inte vilja ha bh dygnet runt resten av mitt liv så då får man väl acceptera ett lyft om 20 år istället :)

Gilla
bubbles

bubbles

Kvinna ·

Tills dom är helt läkta känns det självklart att ha någon form av stöd för dem. Man vill ju inte att fickorna ska töja sig. Sen om det är resten av livet  är nog individuellt för hur stora bröst man har samt ens hudkvalité.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem