Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Wanipaij

Wanipaij

Kvinna ·

Mentor 400HP vs 325MP+???

Bröstförstoring

Alltså hur stor/liten är skillnaden med 1.2cm i put?! Ska lägga inplantaten bakom muskeln.. Och nu börjar jag verkligen vela ang storleken!!! :/ (känns ju inte SÅ ovanligt på de här forumet..;) ) Jag har (om jag minns rätt) 12,5 cm i bröst bredd... Skillnaden mellan 325MP+ & 400HP är ju endast 1.2 cm i put & på bredden skiljer det 1mm... 400HP 1mm mindre... Kanske 425HP blir bra oxå, 2mm bredare än 325MP+.. Vill ju ha en fyllig byst, vill ju oxå att dom ska se LITE opererade ut.. ;) Menar jag vill ju inte göra en bröstop, gå igenom all smärta osv och så ska det inte synas.. ;P

11

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

1cm i put gör en hel del i skillnad. Jag tror 400cc ade blivit snyggt på dig, vill du ha stora eller enbart fylliga bröst?
Gilla
Wanipaij

Wanipaij

Kvinna ·

Inte vulgärt stora! Mest fylliga.. Och fylliga "upptill".. Överpolen? Kanske det heter.. Vill ju liksom att det ska synas en liten "kant" upptill.. Ska prova på tisdag igen.. :) får se vad jag väljer då! Gjorde ristest här hemma med 350... Ibörjan Tycker jag det ser fånigt ut men efter ett tag känns dom "små".. Gör att man vänjer sig.. Lika så var det på konsultationen.. Provade man 400 var dom ju gigantiska!! Men 325 kändes ändå litet efter ett tag och dom försvann verkligen under tröjan! :( med tröjan på (iof en lite pösigare modell) såg jag typ ut som innan känns det som..
Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

mp+ profilen är maxfylda och håller formen lite bättre medans högprofilen mer sjunker ihop. vill du ha fyllnad upptill skulle jag ta mp+profilen.

Gilla
Wanipaij

Wanipaij

Kvinna ·

Casiopeia skrev:

mp+ profilen är maxfylda och håller formen lite bättre medans högprofilen mer sjunker ihop. vill du ha fyllnad upptill skulle jag ta mp+profilen.

Tack för tipset.. Tåls att vela på tills på tisdag.. Mardrömmen är ju att vakna upp & tycka dom är "små".. Fast å andra sidan kan det bara bli bättre än vad det är nu.. ;) hihi
Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

Tro mig, det e inte så mycket roligare att upptäcka att oh shit, dom är för stora. Det är lättare att använda en pusch upp och klä brösten så dom ser större ut än det är att gömma dom. Från mig som inte alls trivs med mina för stora 500cc.

Gilla
Wanipaij

Wanipaij

Kvinna ·

Nej, det kan jag förstå!! Det är ju oxå en mardröm i sig!! :/ Att tänka "oh My god" va fan va stora dom blev! :( Kanske ändå bättre att köra på den mindre.. Dvs MP+.. Jag har ju min önskebild kirurgen ska gå efter & jag tror att han vet vad han gör. Han känns super! :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Casiopeia skrev:

Hur menar du att högprofilen sjunker ihop mer? Jag velar mellan MP och mp+profilen. Vill ha små mjuka naturliga bröst... Vad ska jag välja då. Vill absolut inte att de ska vara runda upptill.

Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

Catjas skrev:

Casiopeia skrev:

Hur menar du att högprofilen sjunker ihop mer? Jag velar mellan MP och mp+profilen. Vill ha små mjuka naturliga bröst... Vad ska jag välja då. Vill absolut inte att de ska vara runda upptill.

Olika implantat har olika fyllnadsgrad. dvs hur mycket dom har fyllt själva skalet till implantatet. dvs låt säga att två olika implantat har samma mått, dra till med något rakt av 12 cm breda och 4 cm i put. men dom har olika fyllnadsgrad, dvs det ena innehåller mer material. alltså har det en högre fyllnadsgrad.

MP+ har just en högre fyllnadsgrad än andra mentorimplantat. detta gör att det håller formen bättre. om du håller i ett implantat i övre kanten så kommer MP+ att mer behålla formen bättre, medans ett annat implantat bli mer droppformat. JaMP+ blir droppformat det med, men inte lika mycket som ett implantat med lägre fyllnadsgrad. Det sägs att MP+ skall ge mindre rippling. Men, jag har MP+ och därtill coh 2, och jag har fått rippling med det. så det är ingen garanti, jag hade rippling på utsidan mot armarna till med Perthese och fick byta till Mentor MP+ coh" och nu har jag istället rippling i klyftan. Inte kul alls. Så vad jag skall välja nästa gång vet jag inte alls.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag försöker välja mellan låg och medium men vill ju inte ha runda bröst. Hade du ändå rekomenderat mp+ high? Fast det kanske inte blir så runt upptill ändå efterson jag bara tänkt lägga in 300-350 Max 400 om kirurgen är övertalande nog. Har ganska djup ficka för att skapa ett veck jag inte hade.

Tyvärr säger dom ju med ripplingar att har man väl fått det så är det svårt att bli av med :(( . Lycka till iallafall, Kram

Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

det beror ju på så mycket mer. Jättesvårt att råda över nätet. Det beror ju på vad man har för förutsättningar, om man lägger under eller över muskeln och vad man själv känner är för mycket/ för lite.

MP+ kan ju få en jättefin dropform och jag har hört flera tala varmt om MP+. Men det är nästan omöjligt att veta innan. Perthese som e dom mjukaste blev ju nästan tomma upptill på mig. Mentor MP+ coh 2 blev tvärtom väldigt formstabila på mig. På mitt ena bröst har jag en fin skidbacke. på det andra som krånglat gånger tusen så har jag jättefyllnad upptill. Men det beror ju på komplikationer jag fått. Så dom har implantaten bakom muskeln funkar inte bra för mig. Om jag tog ett par mindre implantat och la framför men ändå mp+ så skulle jag ju säkert få ett helt annat resultat.

Jag tror du kan få fint resultat med både mp+ och high profile. Bägge är bra implantat. Så jag skulle rent krasst faktiskt låta kirurgen råda och säga vad han trodde blev bäst. För då har du den fördelen att om det inte blir bra, så är det inte du som har drivit igenom något, utan då får kirurgen stå för att det var hans råd som inte blev bra.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ska lägga Mentor bakom muskeln och kliniken använder bara coh1 så det är storlek och höjd jag oroar mig mest för. Har nu PIP bakom muskeln UHigh rund och 575cc. Två underbara runda bröst med bara obefintligt häng. Men vill ha tillbaka mina småttingar haha.. Jaja

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem