Little Sunshine
Kvinna ·
Mentor 450 hp, för litet?
Jag har bokat tid för operation 30 Augusti, varit på 2 konsultationer nu i vår innan jag bestämde mig. Första mötet tyckte kirurgen 325 cc, och då kändes det ok när jag testade. Sen gick jag hem och funderade och googlade och kom fram till att jag ville ha större. Bokade en andra konsultation och jag testade mig fram till 450 cc, det kändes bra men hade nog velat ha 500 men då sa han att mer än 450 kan han inte lägga in på mig utan att det ser konstigt ut. Och det känns helt ok, men blir det för stort?! På en del tycker jag att 450 ser jättestort ut och på andra nästan lite litet...
Jag är 178 cm lång och väger 60kg. Har ammat tre barn och hade d kupa innan och nu en liten b.
Sortera efter

Mallan82
Kvinna ·
Jag har 450 cc, kan kika på bilderna.. Dock fortf svullna, men...
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
Jag har 450cc framför. Var inte helt platt innan. Finns lite gamla bilder på min sida. Betydligt kortare än dig och kan inte se varför 500cc skulle se konstigt ut på dig!
Isf på vilket sätt då?
Gilla

Flaming0
Kvinna ·
Jag vill också ha 450cc men är nojjig att det blir för stort, är rädd att man efter operation blir missnöjd med storleken efter att svullnaden lagt sig..
Gilla

flamsa
Kvinna ·
Jag har 580cc.. är 176cm väger dock 10 kg mer än dig. Jag testade 550 och var nöjd men kirurgen sa att jag skulle ta 580 för det skulle blir som 550 när det kom in i kroppen. Har med bilder de är ny gjorda så de ser lite roliga ut :)
Gilla

Flaming0
Kvinna ·
kanske är lika och ta lite större då direkt, fast det beror ju på hur stort fredrik vill göra på mig, jag vill inte att det ska se för onaturligt ut :)
Gilla

Anonym användare
Det kommer inte se för stort eller onaturligt ut till din längd och vikt.. om du inte har väldigt smal bröstkorg. Jag är mer än en dec kortare än dig och har 540 med ca 300 egen vävnad på det :P
Gilla

Flaming0
Kvinna ·
Jag ska försöka mäta min bröstkorg och kolla, det är så svårt och se på vissa bilder hur stort det är, får vänta tills man får komma på en konsultation hos Fredrik Gewalli :)
Gilla

Little Sunshine
Kvinna ·
Så svårt! Han sa bara att det inte går rent praktiskt att lägga in mer så jag nöjde mig med det svaret, sen om det har med måtten på min bröstkorg att göra eller annat vet jag inte. Men jag blir mer och mer övertygad om att det kommer bli perfekt. Tränar en hel del och vill inte att dom ska vara i vägen heller.
Gilla

9April
Man ·
Det låter konstigt tycker jag! Varför skulle det se konstigt ut??? Ja e kortare än dig o har 550 o det är inte stort. Det känns som om kirurgen vill välja åt dig. Det är du som ska bli nöjd inte han. 450 kommer inte bli stort på dig med din längd. Jag var näst intill platt efter att ha ammat två barn o jag kunde välja betydligt mer än 550 om ja ville-upp till 800 utan att ha opererats innan och dessutom genom armhålan! Ja köper inte din kirurgs förklaring...:-/
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
Nåja det är inte alla kirurger som rekommenderar att lägga in större än 500 cc första gången om ens det om man inte har varit upppumpad innan!
Tycker att den kirurgen som är mer försiktig är mer sund än de som lägger in bomber hela tiden.
Finns faktiskt tjejer här inne som har råkat ut för de kirurger som alltid lägger större än mindre och som har ångrat sig efteråt.
Alla vill faktiskt inte ha jättestora bröst och 400cc uppåt går faktiskt som större än små.
Gilla

Little Sunshine
Kvinna ·
Ja jag blir mer och mer övertygad om att det kommer bli alldeles perfekt, mycket pga av att jag springer och tränar mycket i övrigt så var jag noga med att påpeka att det vill jag kunna fortsätta med utan att dom är i vägen. Jag är väldigt smal upptill och min bröstkorg och revben syns ganska tydligt- tror det är det han menar med att det inte kommer se snyggt ut med större.
Gilla

KimLand99
Kvinna ·
Det kommer inte att se stort ut på dig med tanke på din längd. På rak arm hade jag rekommenderat större, eftersom så många ångrra sig för att de inte gjorde större på en gång. Om du har väldigt smal bröstkorg rekommenderar jag att överväga en högre profil istället.
Gilla

9April
Man ·
Flisan69 skrev:
Nåja det är inte alla kirurger som rekommenderar att lägga in större än 500 cc första gången om ens det om man inte har varit upppumpad innan!
Tycker att den kirurgen som är mer försiktig är mer sund än de som lägger in bomber hela tiden.
Finns faktiskt tjejer här inne som har råkat ut för de kirurger som alltid lägger större än mindre och som har ångrat sig efteråt.
Alla vill faktiskt inte ha jättestora bröst och 400cc uppåt går faktiskt som större än små.
Gilla

KimLand99
Kvinna ·
Kolla gärna med en annan klinik också för att få en objektiv rekommendation.
Gilla