michiss
Kvinna ·
Mentor implantat 400cc rundaUltra High Profile eller 350cc High profile??
Var på konsultation hos Oya på Strandkliniken för bröstförstoring, har 70A nästan för stort och vill ha en stor C-kupa.
Är väldigt liten upptill så då sa hon att om jag ville gå större än 350cc, som kommer att bli ungefär en liten C-kupa, så måste jag gå upp till 400cc ultra high för att omkretsen skulle bli för stor om jag väljer större med high profile. Då kommer jag att få en liten D-kupa.
Är väldigt osäker då jag inte vill se vulgär ut och undrar om det är några som har opererat in Ultra High 400cc och hur det har sett ut på er!
Då jag har väldigt små bröst så känner jag att jag inte vill göra för små, och skulle hellre vilja ha en stor C-kupa och lutar mer åt att lägga in 400cc fastän det känns ganska mycket..
Sortera efter

Corilaj
Kvinna ·

Anna84
Kvinna ·
Kör på 400cc!
Jag har själv 500cc hög profil bakom, och det ser inte alls onaturligt ut

SvenssonA
Kvinna ·
Vet du vad du har för bröstbredd? Mentor 400 cc UPH är rätt smala, 10,8 cm i bredd.

Anonym användare
400 uhp kommer säkert se ut som två smala torn. Varför inte välja ett annat implantatmärke tex motiva som är smalare än mentor i måtten så du har mer alternativ och kanske kan ta 400hp istället för uhp.

josefinese
Kvinna ·

michiss
Kvinna ·
Vill verkligen göra operationen hos Oya då jag känner mig så säker med henne.. Dock så använder hon sig bara av Mentor:/, men ska mäta min bröstdiameter, är väldigt liten upptill så ska kolla upp måtten

michiss
Kvinna ·
Åh är det sant! Vilken storlek har du fått i kupa nu? De sticker inte upp för mycket? om du förstår vad jag menar :D

michiss
Kvinna ·
Kul att så många svarat😀 ska mäta mina bröst och testa rismetoden för att verkligen vara säker...
Har kollat upp storlekarna och det är bara en cm skillnad mellan high profile 350cc och uhp 400cc.. När hon testade 350cc high profile så täckte implantatet hela mitt bröst och större storlek inte skulle funka.. kanske inte blir så smalt på mig trots allt!

josefinese
Kvinna ·
Nu är jag väldigt nyopad så jag vet inte vilken storlek jag kommer att sluta på men har 65 E i tortyren. Dock är inte E kupan så stor som det låter utan bra mycket mindre än en 75D bh som jag har liggandes hemma ( om du förstår hur jag menar). Jag har 11cm i bröstbredd och även på inplantaten och är så glad att min kirurg inte gick med på bredare, det är precis att de inte slår i mina armar när jag sträcker de frammår, så det tycker jag att du ska tänka på. Du kanske kan be din kirurg beställa hem så du får testa motiva? Någon ska ju bli den första på din klinik tycker jag ;)
Jag tycker inte att de står ut för mycket med Uhp. De första dagarna tyckte jag att de var för stora men nu älskar jag de och är så nöjd över mitt val.

Leeto
Kvinna ·

Hallon1
Kvinna ·
Jag hade satsat på uhp 400 du kommer säkert ångra om du tar för litet.

Fröken Norrland
Kvinna ·

michiss
Kvinna ·
Det enda jag är rädd för är att brösten blir för utåtstickande om jag väljer uhp, jag är väldigt liten upptill, liten midja och sen lite bredare höfter. Vill inte se för vulgär ut..
Känns som att jag nog kommer att byta klinik då min osäkerhet endast har växt jämfört med tidigare.. Fick inte den tiden jag kände att jag behövde angående implantatstorleken.
Ska gå på konsultation hos Örjan på Proforma är väldigt nyfiken på en åsikt från en annan kirurg! 🙂

michiss
Kvinna ·
hmm så om jag skulle ta 430uhp kommer det ändå ge ungefär liknande resultat som 350hp? tänker på att det ändå är rätt mkt skillnad i volym😲