Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
plastiksessan profilbild

plastiksessan

Kvinna ·

19 jun, 2018

Min brösthistoria 275cc till 1300cc

Bröstförstoring

Första operationen gjorde jag i tjugoårsåldern..hade inga bröst..pytteliten A kupa...kände mig okvinnlig och osexig, opererade in 275cc och var sååå glad och nöjd...äntligen såg jag ut som en kvinna.Och där satt dom i tjugo år och två barnafödslar. Att jag sedan 15 av dessa år gick runt med enorm kapselbilning visste jag inte...men märrkte klart att dom var som två handgranater, men på den tiden var inte bröstoperationer inte lika vanligt och det fanns inga forum att ta del av så ..ärligt talet brydde jag mig inte så mycket heller.Sedan blir jag 40år och känner att det nog är dags att byta ut mina granater och det blir då 735cc....mjuka och härliga och perfekt storlek till mig..var så glad och nöjd över mina nya bröst..tills jag en kväll får för mig att gå ut utan bh, då jag praktiskt taget känner hur brösten hasar ner allteftersom timmarna går..sedan hade jag inget bröstveck mer. Tänker att det måste såklart åtgärdas för jag vill ju gärna ha snygga bröst med veck. Vill också tillägga att jag har en BIG BOOBS fixerad man också så ivrigt glatt påhejad av min man och att jag liksom tänker att ska jag operera mig igen så vill jag ha nåt mer för det så att det ska kännas lite roligare. Lägger in 1300cc....blir jag nöjd???NEJ.... det är som man säger,stora implantat stora problem.Det följer sedan 3st korrigeringar,den ena en helvetes sådan då jag fick sår som inte läkte på 10 månader och eftersom läkaren inte ville sjukskriva fick jag ta tjästledigt i ett halvår..ingen billig historia alltså.Så här ,sitter med mina stora 1300 som jag hatar..alldeles för stora, har liksom aldrig varit jag,har mest bara försökt dölja o gömma dom...har dels fula ärr, rippling, fult veck mellan brösten då huden inte orkat töja sig och såklart INGET bröstveck.Nästa steg nu blir att ta ut dessa stora implantat ( ååå vad jag längtar). För 6 årsedan tyckte jag att stora bröst är det snyggaste som finns. nu tycker jag helt tvärtom...och det blir ju inte billigt att hålla på och ändra sig....har htills lagt 140.000 kr på mina bröst och sista operationen som jag ev gör till hösten går nog på detsamma...tänk så mycket roligt man kunde haft för dom pengarna istället för att bara lägga det på bröst.

15

Sortera efter

Minlillaponny

Kvinna ·

19 jun, 2018

Oj vilken historia och vilken resa. Du får försöka tänka positivt att nu vet du iallafall hur du vill se ut till nästa operation. Och kommer säkert bli väldigt nöjd också. Vet du vad du ska lägga i då?
Gilla

plastiksessan

Kvinna ·

20 jun, 2018

Blir nog runt 6-700cc..passar min kropp bäst..och ska bli så underbart att kunna hitta bhar igen och ha kläder som sitter bra.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

22 aug, 2018

Tack för att du delar med dig av din historia. Hoppas du tillslut får en byst du är nöjd och bekväm med.
Gilla

Noa

Kvinna ·

23 aug, 2018

Tack för att du delar med dig och hoppas verkligen att du kommer hitta rätt tills slut.
Gilla

Gustavs-offer

Kvinna ·

25 aug, 2018

Vad menas med att man inte har ett bröstveck?
Gilla

Boobmama

Kvinna ·

13 sep, 2018

Undrar jag med!
Gilla

Lili

Kvinna ·

13 sep, 2018

Oj vilken bröst resa. Det måste vara en jobbig tid och det är starkt av dig att dela din historia. Hoppas att du hittar rätt till slut och får ett par fina bröst dom du gillar
Gilla

Mye

Kvinna ·

14 sep, 2018

Wow. Hoppas det går bra för dig. Hur har det gått med din man, har han förståelse för att du vill ha mindre?
Gilla

Juliee

Kvinna ·

14 sep, 2018

Det är kanske lätt att bli fartblind ibland. Bara köra på liksom. Men jag hoppas du känner dej nöjd och glad efter du får dom fixade :)
Gilla

Sella

Kvinna ·

14 sep, 2018

Följer
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

14 sep, 2018

Så tråkigt att höra, hoppas det blir bättre nu och att du blir nöjd och ” hittar hem” med dina nya.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

04 nov, 2018

Varför läkte inte såret på ca 10 månader? Vet du? Fick du äta antibiotika under hela den tiden? Jag ska operera mig på torsdag och könner mig väldigt orolig över läkningsprocessen.
Gilla

plastiksessan

Kvinna ·

13 nov, 2018

Tror att sårläkningen kan bli knepigare med så stora implantat som jag har...ärren hamnar liksom ner mot revbenen...det var just bara på ett ställe..kunde liksom inte läka för det var nåt som irritera ...kanske ett stygn eller nåt.. men trodde faan jag skulle bli tokig...men allt läker tillslut trots allt.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

15 nov, 2018

Va drygt de måste vart. Ja tur allting läker tillslut iaf.. :) Nu ligger man här men en vecka gamla bröst. Jag böt plåster hemma själv igår på det ena för jag ville se hur såret såg ut då det såret/ärret gör fruktansvärt ont spec när jag står eller går. Men de såg fint ut.. men konstig smärta jag har som det kommer inifrån typ fattar inte varför de gör så ont när de såg fint ut. Antar is i magen är det man måste ha.. återbesök på tis, längtar till dess :) Lycka till sen när du ska göra implantatsbyte sen också.. för du skulle väl gå ner i storlek :)
Gilla

Lina80

Kvinna ·

05 apr, 2019

Tack för att du delar med dig. Hoppas du blev nöjd med nya brösten!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem