Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Min familj hör bara "590cc"....

Bröstförstoring

Hej...

Jag hade INGA problem med folk runt omkring mig när jag skulle förstora brösten första gången, alla har tyckt det är helt OK och bara att det är kul för min skull. Min mamma har implantat på 250-300cc efter fött 3 barn (och det var mamma o pappa som lånade ut pengarna till mig), plus min storasyster också det.

Nu ville jag göra - ingen kritik för det. Varken från familj, pojkvän eller någon annan (eller ok, killen muttrade lite innan, men kom med en stor nalle och serverade mig dricka med sugrör i en vecka och gjorde allt hela den första tiden, var verkligen delaktig)

Jag gjorde ingreppet, 350/375cc var tydligen "en accepterad" storlek.....

Nu är jag inte nöjd, muskelpåverkan, olika stora bröst och tycker inte de fyller ut så som jag vill. Så nu ska jag göra om dom och då är de totalt emot :( Ok, mamma försöker mest säga att jag inte får lägga så mycket fokus på det och vara nöjd för jag har en fin byst (hon tror jag blivit galen) men visst så stöttar hon mig ändå grymt mycket, hon ringer o frågar om jag fått tid o sådär, men hon tänker mest på korren, när vi pratar om större är det inte lika trevligt..

De blir riktigt upprörda så fort jag säger 590cc. Skulle jag istället bara visa måtten så hade det aldrig blivit sånt liv.

Men det är fan jobbigt, finns ingen jag riktigt kan prata med för det blir alltid liiiiite irritation och oförståelse... Mest med killen, där kan det bli galet ibland om jag råkar prata o visa bilder o så..

Jag hänger här rätt mycket nu för att jag har så mycket fokus på det och ni här förstår allt på en helt annan nivå.. Det handlar ju inte om "Nu ska jag proppa i så mycket cc som möjligt så de blir skitstora"  (inte för det är fel heller om man vill det, men det verkar inte vara så mycket av det här på forumet..

Jag behövde bara skriva av mig lite grann.. Vill ju kunna prata med dem och rådfråga och se att de ska se helheten, typ visa bilder från forumet och visa hur det faktiskt kan se ut, men killen säger bara "aja du vill bara ha uppmärksamhet, det är ju bara det, varför skulle du annars göra igen" men fan jag är inte nöjd :(

Hur gör ni när det är så?

Ibland tänker jag; skitsamma! mitt val, han kan tycka så! men ibland känner jag "fan det finns ju en anledning till att han säger så, han mår säkert dåligt av det och jag vill inte va så respektlös om han tycker det är så jobbigt"

Jag skulle nog inte strunta i att göra operationen, men önskar vi kunde prata och att han lyssnade på mig och inse att det inte handlar om uppmärksamhet...

Å fan hade jag velat ha uppmärksamhet hade det redan gått o fixat på många andra sätt, inte fan skulle jag köpa tuttar för lite uppmärksamhet som inte betyder ett skit..

Vill bara känna mig nöjd när jag betalat mycket pengar...

12

Sortera efter

citadellboobisar

citadellboobisar

Kvinna ·

Din kropp, Ditt val!

Ingen ska komma och säga åt Dig vad Du ska göra!

De hör bara en siffra och blir oroliga för en ny op, men i vilket fall som helst, så lever de inte med Din kropp, det gör Du och Du ska känna dig nöjd och tillfreds, ingen annan!

Så You go Girl!

Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

citadellboobisar skrev:

Din kropp, Ditt val!

Ingen ska komma och säga åt Dig vad Du ska göra!

De hör bara en siffra och blir oroliga för en ny op, men i vilket fall som helst, så lever de inte med Din kropp, det gör Du och Du ska känna dig nöjd och tillfreds, ingen annan!

Så You go Girl!

TACK så mycket för sån pepp och fina ord! Skönt att höra positiva ord när man känner sig rätt ensam om detta. När man ska göra något man är så glad för vill man ju kunna dela det och inte bara va glad i sitt eget huvud..Så verkligen tack!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag förstår så väl hur du känner dig :( Hela min familj och bekantskap var först helt glada och positiva till att jag skulle opereras men så fort jag sa att jag skulle ha 350 (som banne mig inte är så stort som de föreställer sig i huvudet) så var det som att tredje världskriget bröt ut :P Det gjorde jätteont när de sa hela tiden att det skulle bli för stort och att jag skulle se tjockare ut.. men jag valde att lita på magkänslan och som du kan se på mina bilder så är de så långt ifrån groteskt stora man kan komma :P Och det är inte förrän nu som de inser att JAG hade haft rätt hela tiden om att det skulle passa mig ändå :)

Jag tror samma sak kommer hända dig och din släkt, att när de SER hur bra det kommer att passa dig och att du kommer vara komplikationsfri och lycklig tror jag att de ändrar sig och stöttar dig :)

För hur lycklig är du om du lyssnar på de och då mår dåligt hela tiden pga nåt som du la ner en stor summa pengar på att förbättra?

Håller med Citadell, You go girl!! 😎

Gilla
nami

nami

Kvinna ·

Välj vad DU vill ha! jag lyssnade för mycket på folk runt om kring först.. Bättre och stå där 42.000 kr senare och vara nöjd, än att inte vara det:)

Gilla
peterpan

peterpan

Kvinna ·

Det är klart att du ska känna dig nöjd. Det går ju alltid att ändra om du absolut inte blir nöjd. Alla kan ändra sig och känner du dig mogen för en viss storlek så vet nog din omgivning att du vet vad du gör. De "testar" nog mest dig för att se om du verkligen är säker.

Stå på dig...om du är säker så förstår de att du menar allvar.

Lycka till.

Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Tack så mycket, måste försöka tänka så när jag tvekar, ska gå in o läsa här då:-) ManekiNeko: Jag hoppas oxå det! Att de faktisk kan se efteråt att det blev bra o att jag inte va helt ute i cykla( nu vet jag ju iofs inte heller hur det kommer se ut, men det är vad som känns rätt iaf) Så synd att det inte finns nån i ens vänkrets som tänker som er här
Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

Om det är du på bilden så har du ju jättefina och stora bröst redan. Och att då gå upp 240cc kan jag då förstå att din familj reagerar på. Komplikationer förstår jag verkligen att du vill korrigera. Det är ju självklart. Muskelpåverkan är inte kul. och olika stora borde ju kunna korrigeras genom att man ändrar storleken på ett av brösten. Men att gå upp så pass mycket tror jag kan bli rätt stort på dig.

Oki, en del vill ju ha riktigt stora. Och passar bra i det. Och det är ju inte fel. Men jag förstår samtidigt att omgivningen reagerar.

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

När jag korrade berättade jag inte för nån jag skulle lägga in större. För alla jag känner är emot större än normalt. Så de är bättre att inte prata om storleken o va bestämd att det är ditt beslut, din kropp. Men jag tycker du kan prata med din kille varför du vill ha större och att det inte beror på uppmärksamhet.
Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Malin88: Det var min tanke från början att inte berätta om storleken, men tyvärr blev det så för samtalet kändes bra när jag berättade om korren, och jag sa det.. Och det löser sig nog med sambon, han känner ju mig, men han har alltid varit lite putt mot plastikoperationer och har sina idéer om hur det ska va tyvärr.. Jag tror nog också det är det bästa, vill jag prata om det så ska jag bara prata om korren. Diskussionen om storlek kan jag ta med kirurgen:) Tack alla än en gång:)
Gilla
Hallontossing

Hallontossing

Kvinna ·

Hej Sandra!

Känner med dig. Jobbigt när man inte kan få stöd av de nära och kära man har. Blir så tokigt när folk som inte kan/vet/eller vill förstå ska föstå.

De kan aldrig ha samma insikt som du ang storlek. Så det är ju så klart att ca 600 låter mycket, det är väl det enda de kan relatera till.?! Placering, implantat och snitt etc det är ju sånt som man absolut inte förstår om man inte läst på.

Så om jag vore du, skulle jag, om jag orkade, absolut inte prata mer med dina närmaste (mamma & pappa etc) om detta. Ni verkar ha fått låsta positioner och du behöver nog få lite lugn och ro och tänka igenom vad du vill. Jag tycker inte du ska tänka på detta med att kille tror att allt handlar om uppmärksamhet. Har ni var ihop länge? Det låter som att han är rädd, och kanske skulle du försöka förklara för honom en gång till, ordentligt vad du vill, vad du är missnöjd med och förklara att du behöver hans stöd, och inte massa negativa komentarer. Det är såklart redan jobbigt som det är.

Hoppas du kan hitta lite styrka och trygghet, och gör för guds skull inget för någon annans skull än din egen. Det är din kropp - ALLTID.

Kram

Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Hallontossing: vilket skönt inlägg att läsa. Jag har bestämt att inte prata något mer om det, det ska få vara min ensak. Dumt att jag sa något från början, men nu är det som det är och får göra det bästa utav det ny. Vi har varit tillsammans i 4 år och bott ihop typ 3,5 år. Jag har försökt prata med honom men det har nog blivit fel eftersom jag varit glad, han blivit upprörd och så har det blivit fel. Ska låta allt lugna sig och inte prata om det sen ska jag prata med honom och hoppas vi når varandra.. Ibland blir han lätt blockerad bara men det ska nog gå bra till slut, det brukar det göra.. Men slutsatsen är, att jag inte pratar mer om det och tar mina beslut själv, och vill någon sen vara delaktig så blir jag bara glad :)
Gilla
Hallontossing

Hallontossing

Kvinna ·

Härligt!

Du ska se att det löser sig jättbra. Om du bara få känna efter vad du vill så blir det oxå mycket lättare för dig att prata om detta längre fram med killen. Lycka till nu!

:)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem