Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mammanoo profilbild

mammanoo

Kvinna ·

17 dec, 2015

Min operation hos Örjan med Ergonomix 375Qid

Bröstförstoring
Jag har varit här inne och läst en massa innan min operation men inte tagit mig tid att skriva.

Nu är det en vecka sedan jag opererade mig på Proforma hos Örjan och jag är så jävla glad! Igår kom det lite "prutljud" från bröstet men jag mejlade och kolla och fick veta att det var ofarligt och bara lite luft.

Förutom narkosen så var allting perfekt, jag har blivit opererad flera gånger förut men aldrig mått så jävla dåligt (i typ ett dygn) som efter narkosen på Proforma. Dock var både narkossköterskan och Örjan så jävla sjysta, coola, snälla och bara bäst.
Efter att ha läst här inne så var min ända oro egentligen om jag skulle behöva betala en eventuell korrigering vid komplikationer. Vi pratade dock om detta och så länge det inte är kapselbildning (man måste ha försäkring) eller jag gör något dumt så korrigerar dom kostnadsfritt.
Jag la in Motiva Ergonomix 375cc och de är redan fett sköna att ta på och känns som riktiga bröst. Ett par vänninor har lagt in Motiva på andra kliniker men jag ville ha Örjan så det blev det bästa av två världar.
Jag kan verkligen rekommendera Örjan och efter att ha klämt och känt på alla mina tjejkompisars bröst så måste jag säga att Motiva är de som är absolut skönast att ta på. Trots att det bara gått en vecka så känns de jättebra och ser fina ut. Jag ska se till att lägga ut bilder lite senare så får ni säga vad ni tycker : )
Jag har tvekat jättemycket på kapselförsäkring för Motiva säger att det är under 1% under 5 års uppföljning men hur hade ni gjort?
Jag hade 10000 frågor innan operationen men allting gick så snabbt och det fanns så många bra svar här på forumet så jag är jättetacksam till alla er som skrivit och skriver : ) Ni är bäst!
Ville bara skriva av mig lite och ni får gärna läsa min operationsberättelse också. Har ni några frågor om Örjan eller Motiva så kan ni skriva så kan jag få hjälpa dom som är tveksamma. Kram på er alla!
27

Sortera efter

mammanoo

Kvinna ·

20 jan, 2016

anfa skrev:
mammanoo skrev:

anfa skrev:
Definitivt en tråd för mig att följa! Är lite inne på att byta ut mina Allergan som lades in för snart ett år sedan. Tänkte mig Mentor hp men är även nyfiken på Motiva då man hört så mycket bra om dem. Känner ingen panik att göra dom så fort som möjligt då min väninna sagt att det tog två år innan hennes gottat sig ordentligt och vill inte göra något förhastat, så få se och höra fler Motiva-erfarenheter passar mig ypperligt!

Varför vill du byta? För att dom känns hårda eller har du några problem? 
Tycker du ska vänta om de ser bra ut. Det är ju väldigt mycket pengar att lägga ut igen.

Ja visst är det mycket pengar, sen är det ju ingen garanti att det slutar där (kan ju fortfarande få komplikationer och vara missnöjd) Har inga problem med dom (tyvärr kan man ju tycka i detta läge?) Men ja, de känns hårda och som att jag går med konstant push up. Jag visste ju att de var hårda och det är bollpattar jag tittat avundsjukt på i alla dessa år så jag fick ju det jag önskade mig på konsultationen, men det var inte alls så här jag trodde det skulle kännas, inombords alltså! Visst känner jag mig dum! Så dum att jag knappt vill prata om det irl, men har inget filter när jag är här vilket är skönt:)

Skickade PM :)  
Gilla

Yoshi

Kvinna ·

13 apr, 2016

Hej läste din op berättelse och måste tacka för bra information!

Ville bara fråga vad tog du för profil? hög eller låg?
Nu vet jag inte om det finns det inom motiva haha 
Gilla

mammanoo

Kvinna ·

14 apr, 2016

Full heter Motivas högprofil och det var den jag valde :) 

Gilla

CHLS

Kvinna ·

14 apr, 2016

Hej,

Jag ska också träffa Örjan Gribbe, 2 maj. Ska bli så spännnde! Tänte gå in och läsa din OP-berättelse nu :)

Återkommer kanske(säkert) med frågor :)

Gilla

mammanoo

Kvinna ·

18 apr, 2016

Gör så :)  Du kan alltid PMa om du vill det : ) 

Gilla

CHLS

Kvinna ·

19 apr, 2016

Tack för jätte bra OP berättelse! Trist att du blev så illamående, som du säger kanske fick du för mycket!!

Hur mår du och brösten nu såhär snart 5 månader efter op!?

Så glad blir ja iallafall hur du beslkriver Örjan, ska bli så kul att träffa honom om dryga 2 veckor! :)

Ha det topp 🙂

Gilla

mammanoo

Kvinna ·

22 apr, 2016

Sjukt nöjd med brösten och Örjan :) 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem