Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hempa profilbild

hempa

Kvinna ·

18 dec, 2015

Mina 450 framför bröst utveckling. Behöver era råd *bilder*

Bröstförstoring

Nu har det gått lite drygt 6 veckor sen jag gjorde min bröstförstorning och bukplastik hos Tuve på Citadell.

Ibörjan så hatade jag mina bröst otroligt mycket! Jag fick direkt db men min kirurg sa att det skulle ordna upp sig bara min egna bröstvävnad fick töjas ut. Och det har det ju faktiskt gjort.

Dock så ser man fortfarande konturen av mitt gamla bröstveck i vissa vinklar och belysnig. Frågan är om det kommer räta upp sig helt och bli bra eller om det kommer fortsätta vara så?

Ibland så älskar jag mina bröst! Tycker att dom är sådär naturligt fylliga som jag ville ha dom. Men så ibland tycker jag att dom sitter alldeles för långt ner! Har funderat på att kanske göra ett lyft, men jag vill verkligen inte ha ärren! Vad tycker ni? Ska jag nöja mig med det här resultatet eller inte?

Annars så har jag inga komplikationer överhuvudtaget och brösten känns mjuka och gosiga ändå. Det ända är att jag är väldigt svullen av bukplastiken men det är ju en annan historia. 

Bifogar bilder från när brösten var ett par dagar gamla och på hur de ser ut idag, 6 veckor senare. 

Uppskattar alla era åsikter otroligt mycket :)
19

Sortera efter

lajka

Kvinna ·

18 dec, 2015

jag tycker att de är väldigt fina och naturliga! men kan ana DBn på de första bilderna, det har ju hänt mycket redan, så de kan säkert rätta till sig. Med långt ner, menar du att du saknar överpol, eller att de sitter långt ner på kroppen?

Gilla

Scarletta

Kvinna ·

18 dec, 2015

Tycker dina bröst är skitsnygga, och dom ser naturliga ut!! Tycker inte du ska ändrå något! Hade varit skitnöjd!👍

Gilla

hempa

Kvinna ·

18 dec, 2015

lajka skrev:

jag tycker att de är väldigt fina och naturliga! men kan ana DBn på de första bilderna, det har ju hänt mycket redan, så de kan säkert rätta till sig. Med långt ner, menar du att du saknar överpol, eller att de sitter långt ner på kroppen?

Ja mycket har hänt så jag hoppas verkligen att det försvinner helt och hållet :)

Jag menar att de sitter långt ner på kroppen, det gjorde ju mina naturliga bröst också så det är väl inte så konstigt egentligen. Men frågan är om det är värt att lyfta dom pga det?
Gilla

hempa

Kvinna ·

18 dec, 2015

Scarletta skrev:

Tycker dina bröst är skitsnygga, och dom ser naturliga ut!! Tycker inte du ska ändrå något! Hade varit skitnöjd!👍

Tack snälla du, dina ord värmer verkligen! Jag önskade just att de skulle bli naturliga och det kan jag ju inte säga att de inte har blivit :P

Gilla

lajka

Kvinna ·

18 dec, 2015

hempa skrev:

lajka skrev:

Ja mycket har hänt så jag hoppas verkligen att det försvinner helt och hållet :)

Jag menar att de sitter långt ner på kroppen, det gjorde ju mina naturliga bröst också så det är väl inte så konstigt egentligen. Men frågan är om det är värt att lyfta dom pga det?

Om jag var du skulle jag absolut inte lyft, du har fått ett bra resultat och jag tycker inte att det skulle vara värt ärren för att du tycker attde sitter lite långt ner..

Gilla

fackfackfack

Kvinna ·

18 dec, 2015

du har ju inget häng alls...

shit vad snygga dom är. ser ju inte ens som att där e implantat. ser helt naturliga ut!

Gilla

Jonna

Kvinna ·

18 dec, 2015

Tycker också dina bröst är jätte fina verklien! Kan inte låtabli att fundera på var gränsen går att "bara bli petig på onödiga saker"?=) Blir glad att du skriver att i bland du bara älskar dina bröst! Det är en underbar känsla! Men undrar går det inte att älska dom ändå? även fast dom inte är 110% perfekt? Tänker att det är nog det du ska fundera på.. Om vad som väger tyngst? Känslan av att dom inte är perfekt eller en operation (med allt vad det innebär). 

Kram

Gilla

Gymtjej

Kvinna ·

18 dec, 2015

Ser fint ut!

Gilla

Elmavi

Kvinna ·

18 dec, 2015

Håller med ovanstående. Det ser bra ut, och det vore riktgt dumt att lyfta dem. Tror det enbart skulle göra helhetsresultatet till det sämre. De sitter ju inte ens långt ner tycker jag :-)
Gilla

Hallon1

Kvinna ·

18 dec, 2015

Åhh vad jag hde velat se dina bröst. Jag har samma problem som du med db och ska ev. flytta fram mina implantat just av den anledningen.

Jag stör mig jättemycket på detta då det verkligen syns så för mig måste jag göra någon åtgärd. Det låter på tjejerna ovan att dina bröst är väldigt fina och om du inte stör dig på det så mycket så hade nog jag låtit det vara :)

Gilla

Adi

Kvinna ·

18 dec, 2015

Jätte fina!!
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

18 dec, 2015

Tycker din bröst och mage är jätte fina. Brösten ser naturliga ut och lagom storlek. Magen är med super duper fin. Kramp dig
Gilla

hempa

Kvinna ·

19 dec, 2015

Tack för alla era svar :D

Ni har nog rätt i att man blir för petig och börjar leta fel. Men man blir ju lite blind och vill ha dom där perfekt brösten. 
Jag ska verkligen försöka tänka på annat ett tag och se hur det känns om några veckor :)
Gilla

Evalena

Kvinna ·

19 dec, 2015

Fint! Skönt att det fixade sig med db för dig :)
Gilla

Adi

Kvinna ·

19 dec, 2015

Super fina, jag hade absolut kännt mig nöjd med dem!
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

19 dec, 2015

Jättefina! :)
Gilla

495cc

Kvinna ·

19 dec, 2015

Jättefina !!! Jsg hade också framför innan jag gjorde ny op . Hade det i 20 år med samma implantat . Ett gott råd är att ha ordentligt stöd för dina framförbröst. Mina blev tyvärr med tiden och ökad ålder ett par riktiga fula hängisar. Implntaten hängde som en klump längst ner i mina taxöron . Så var noga med dina nya fina ! Lycka till : )
Gilla

hempa

Kvinna ·

20 dec, 2015

495cc skrev:
Jättefina !!! Jsg hade också framför innan jag gjorde ny op . Hade det i 20 år med samma implantat . Ett gott råd är att ha ordentligt stöd för dina framförbröst. Mina blev tyvärr med tiden och ökad ålder ett par riktiga fula hängisar. Implntaten hängde som en klump längst ner i mina taxöron . Så var noga med dina nya fina ! Lycka till : )

Tack :D Jag ska absolut vara noga med stödet och investera i bra bh:ar :) Var du tvungen att göra lyft i samband med att du bytte implantat? Vad är den största skillnanden mellan dina bakom och dina framför bröst?

Gilla

495cc

Kvinna ·

20 dec, 2015

hempa skrev:

495cc skrev:

Tack :D Jag ska absolut vara noga med stödet och investera i bra bh:ar :) Var du tvungen att göra lyft i samband med att du bytte implantat? Vad är den största skillnanden mellan dina bakom och dina framför bröst?

Jag behövde inte lyfta igen faktiskt . Den lösa huden behövdes för de nya implantaten . Jag fick nya osynliga ärr som jag är gråtfärdigt lycklig över , de första var hemska . Fattar inte hur min dr gjorde hahaha! Som trolleri så fint ! Jag valde anatomiska ihop med min dr och då 495 cc . De första var runda 220 cc framför . Största skillnaden kan jag inte säga mer än typ ... ALLT ! Mer ont , mycket mer snyggt , inget som hänger och slänger åt alla håll längre . Jag är ju tidigt i läkningen och har inte vant mej ännu . Känner mej liksom stelopererad i brösten hahaha! Tar lång tid för anatomiska att mjukna men det blir bättre och bättre ..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem